Busregeling België?

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
lovalietje
Berichten: 1
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 20:44

Busregeling België?

Bericht door lovalietje »

Heey! Ik heb een dringende vraag en ik hoop dat een van jullie hem kan beantwoorden.

Men vriend gaat op vakantie naar België, naar Mol om precies te zijn. Ikzelf woon in Waalwijk en hij wil graag een keertje met de bus naar Waalwijk toe komen vanuit Mol.
Hoe zit het met de busregeling in België en met de tarieven?
Kan een van jullie ook precies zeggen welke buslijnen hij moet nemen en hoelang deze rit ongeveer gaat duren?

Ik hoop echt dat iemand het antwoord hierop weet! Wij zijn zelf namelijk niet zo handig in het uitzoeken hiervan.
Alvast bedankt voor je hulp!

Groetjes Steffanie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busregeling België?

Bericht door Daniel »

Vanuit Mol rijden de lijnen 470, 471 en 472 van De Lijn naar Turnhout en vanuit Turnhout rijdt lijn 450 van De Lijn naar Tilburg. De dienstregeling van deze lijnen kan je via deze link opvragen. Onderaan de pagina kan je het lijnnummer invullen en de datum kiezen.
Vanaf Tilburg rijden lijn 136, 137 en 300 van Veolia naar Waalwijk, de dienstregeling hiervan is via deze link op te vragen.

In totaal duurt de rit al gauw een uurtje of drie, waarbij de aansluiting in Turnhout redelijk snel is op een doordeweekse dag zag ik bij een snelle blik.

Voor een enkele reis in België van 3 zones of meer betaal je € 2,70 voor een enkele reis. Deze optie is het voordeligst als je op dezelfde dag heen en terug reist. Belangrijk is wel dat je voor het juiste aantal zones ontwaard, maar hoe dat werkt kan je het beste aan de chauffeur vragen want zoveel verstand heb ik daar zelf ook niet van.
De Belgische vervoerbewijzen zijn op lijn 450 te gebruiken tot in Tilburg. Voor het traject van Tilburg naar Waalwijk is er een speciale dagkaart voor Brabant te koop, deze kost € 3,00.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Busregeling België?

Bericht door midnet »

de LIJN+de Vlaamse Vervoer Mij-is zeer voordelig. Heeft enkel kort=1/2 zones of lang=3 en meer tarief. de Dagkaart kost 6€-op de bus of 5€ vooraf gekocht en geldt dan in heel Vlaanderen-en tot in Tilburg. gepensioneerden hebben vrij busvervoer in BE-maar dat weten ze allang natuurlijk. Hun strippenkaart heet LIJNkaart en kost 8€ vooraf-met die kaart is de prijs slechts 0,80/1,50 voor kort/lang. Zoals vroeger hier-de NMBS verkoopt LIJN en dagpassen op elk bediend station.
De LIJN.be website werkt vrijwel hetzelfde, maar wat trager, als die van Connexxion-dus met een goede reisplanner-schakel trein uit als je enkel bus wil.
Voor deze reis is enkel de 460 een klein beetje bottleneck-elk uur en niet tot heel laat(tot rond 21.00)-de andere lijnen veel vaker/langer door. Als alternatife kan je nog via Tilburg-Baarle-Turnhout gaan-kost nix meer.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten