Berichten uit Luxemburg

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Hainje

Re: Berichten uit Luxemburg

Berichtdoor Hainje » Vr 25 Mar 2016, 16:06

Cursus Schaderijden voor Beginners
Ik vind het allemaal prima.

31-12-2015: Trein: 7048,1 km · Bus: 2542,8 km · Tube/Metro: 111,4 km · Tram: 72,7 km
03-11-2016: Trein: 3564,8 km · Bus: 1382,9 km · Tube/Metro: 14,12 km · Tram: 27,2 km · Boot: 23,1 km

MarkNL

Berichtdoor MarkNL » Di 29 Nov 2016, 15:08

-- Vond het beetje onnodig een apart topic hiervoor te openen, dus plaats het even hier. --

Luxemburg wilt met de dienstregeling 2018 een treinverbinding tussen Luxemburg en Düsseldorf in te leggen (grofweg 200 km). Dit zou dan gereden moeten worden met de Stadler KISS treinstellen die de CFL heeft rijden als serie 2300. Deze stellen zijn multicourant en rijden nu al op de RE's tussen Luxemburg en Trier.

Bron

pedaalemmerzak

Berichtdoor pedaalemmerzak » Di 29 Nov 2016, 16:18

Durashift schreef:Wat is dat voor waanzin, de 'AVL' methode?

Dit snapt toch geen mens / reiziger?
Het is toch 'algemeen gewoon' dat vertragingstijd in reistijden als een plus worden aangeduid.
Zie ook de schermen boven de autosnelwegen.

'te vroeg' komt bijna niet voor, of zou niet mogen, want dan mag de bus gewoon wachten totdat ie weer in het schema zit. Wat mij betreft.

Ik zou ook niet blij worden als een bus te vroeg bij de halte is, ik er nog niet ben, en de bus vrolijk doorrijdt naar de volgende halte om daar eventuele reizigers 'een goed gevoel' te bezorgen. Terwijl ik de bus gemist heb.. :evil:

Gebeurt anders vaak genoeg hoor, zeker s avonds laat of op andere rustige tijdstippen.

Volgens mij zijn er bepaalde haltes waar ze MOETEN wachten (aangegeven met een klokje op de lijnennetkaart) en bepaalde haltes waar ze gewoon voorbij sjezen als het kan.

JeffreyMeijer

Berichtdoor JeffreyMeijer » Di 29 Nov 2016, 22:53

MarkNL schreef:-- Vond het beetje onnodig een apart topic hiervoor te openen, dus plaats het even hier. --

Luxemburg wilt met de dienstregeling 2018 een treinverbinding tussen Luxemburg en Düsseldorf in te leggen (grofweg 200 km). Dit zou dan gereden moeten worden met de Stadler KISS treinstellen die de CFL heeft rijden als serie 2300. Deze stellen zijn multicourant en rijden nu al op de RE's tussen Luxemburg en Trier.

Bron

Is dat dan Fernverkehr of een regionale trein en via welke route zou die moeten rijden dan?
Leven, en laten leven.

baladid

Berichtdoor baladid » Di 29 Nov 2016, 23:07

Route tot Koblenz lijkt me duidelijk. Vanaf Koblenz zijn meerdere routes denkbaar. De logischste is via Bonn en Keulen, daar de Rijn over naar Deutz en dan via Leverkusen naar D'dorf. Er zijn ook andere opties denkbaar (helemaal linksrijnisch met kopmaken in Keulen, kompleet rechtsrijnisch via spoor 11/12 in Deutz, rechtsrijnisch tot Keulen en dan linksrijnisch verder, enz...) maar dit zou het logischte zijn.
«Das Beste an Gießen ist sein Bahnhof» ‍‍— Justus von Liebig, beroemdste Gießenaar

MarkNL

Berichtdoor MarkNL » Di 29 Nov 2016, 23:20

JeffreyMeijer schreef:Is dat dan Fernverkehr of een regionale trein en via welke route zou die moeten rijden dan?

Dat is iets wat ik mij ook afvraag. Buiten het nieuwsbericht ben ik nog geen gedetailleerde informatie tegengekomen. Dus ook niet onder welke noemer deze trein gaat rijden (RE of IC) en over de tarieven.

Suus

Berichtdoor Suus » Wo 30 Nov 2016, 07:05

Aangezien er overleg plaats vindt met SPNV Nord, die voor het openbaar vervoer in het noorden van Rheinland-Pfalz verantwoordelijk is, vermoed ik dat wordt geprobeerd er een regionale treindienst van te maken waar ook subsidie voor beschikbaar komt.
Rame à l'approche

jms

Berichtdoor jms » Ma 05 Dec 2016, 23:24

Ik neem toch niet aan dat die trein alle tien stations tussen Luxemburg en de grens aan zal doen. En dat deze dus binnen Luxemburg wel de RE status zal krijgen.

reisthijs

Berichtdoor reisthijs » Ma 05 Dec 2016, 23:42

Het zou best een idee van de Luxemburgers kunnen zijn,
dat de bestaande RE naar Koblenz verder rijdt langs de Rijn.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."

Terug naar “OV in het buitenland”