Brits treinretourtje ruim 1100 euro

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Brits treinretourtje ruim 1100 euro

Bericht door Wubbo »

Brits treinretourtje ruim 1100 euro
Geplaatst op: vrijdag 6 november 2009 om 11:02
Laatst bijgewerkt: vrijdag 6 november 2009 om 11:03

Britten hebben een nieuwe reden gevonden om te klagen over de treinen in hun land. De prijzen van treinkaartjes zijn opnieuw verhoogd, waardoor het duurste kaartje de grens van 1000 pond heeft doorbroken. Dat meldden Britse media woensdag. De duurste treinreis in Groot-Brittannië is tussen Newquay, in het zuidwesten van Engeland, en het dorp Kyle of Lochalsh in het hoge noorden van Schotland.
Lees verder
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Brits treinretourtje ruim 1100 euro

Bericht door Fles »

Stond dat er niet een paar dagen geleden ook al op? :?:
Uitgegeven: 4 november 2009 11:44
Laatst gewijzigd: 4 november 2009 11:44
Het maakt in Engeland ook veel uit hoe ver van tevoren je een ticket boekt. Dikke kans dat als je een beetje handig gaat zoeken je dezelfde reis voor minder dan 100 pond kunt maken..
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Brits treinretourtje ruim 1100 euro

Bericht door Wubbo »

Ik las het net pas ;-).
Er zal niemand zijn die dit gaat betalen voor dit treinkaartje, daar niet van. Niemand wil van dit gat naar dat gat een retourtje eerste klas, dat geloof ik gelijk. Maar het toont wel de belachelijkheid van de prijzen: je kan goedkoper om de wereld vliegen dan dit...
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Brits treinretourtje ruim 1100 euro

Bericht door Stefan »

Inderdaad, ik vind dat de prijzen daar ontzettend hoog zijn. Daarom rijden er ook genoeg buslijnen van National Express (en andere maatschappijen) door het gehele land, die je tegen scherpe prijzen op veel plaatsen brengen. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Brits treinretourtje ruim 1100 euro

Bericht door 88122903 »

Stelje voor ze gaan in Engeland het verkoop van kaartjes automatiseren en je bent een oud dametje en je durft je betaalpas niet te gebruiken bij zo'n automaat.
Je heb dan wel heel wat muntjes nodig om de reis te kunnen betalen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Brits treinretourtje ruim 1100 euro

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Ik las het net pas ;-).
Er zal niemand zijn die dit gaat betalen voor dit treinkaartje, daar niet van. Niemand wil van dit gat naar dat gat een retourtje eerste klas, dat geloof ik gelijk. Maar het toont wel de belachelijkheid van de prijzen.
Nee, het toont de belachelijkheid van DEZE ENE prijs. Als dit iets algemeens was dan was het spoor al honderd jaar geleden opgedoekt daar natuurlijk. De subsidies blijven niet komen he ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten