Eurostar trekt boetekleed aan

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Eurostar trekt boetekleed aan

Berichtdoor Fles » Vr 12 Feb 2010, 13:11

Eurostar trekt boetekleed aan

Eurostar, het bedrijf dat de spoorverbinding in de tunnel tussen Frankrijk en Engeland exploiteert, investeert ruim 20 miljoen euro extra in het weerbestendiger maken van de treinen en het verbeteren van de klantenservice.

Dat liet het bedrijf vrijdag weten in een reactie op een kritisch rapport over het incident afgelopen december waarbij duizenden mensen in de vrieskou vast kwamen te zitten in de tunnel.


Bron en meer

Investeren? Hebben ze daar geld dan? :?:

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: Eurostar trekt boetekleed aan

Berichtdoor Dexter » Vr 12 Feb 2010, 13:55

Ik las dat DB inmiddels toelating heeft voor de Kanaaltunnel en dat de veiligheidseis dat reizigerstreinen deelbaar moeten zijn is ingetrokken. Over een paar jaar met de ICE naar Londen misschien?
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Eurostar trekt boetekleed aan

Berichtdoor Fles » Vr 12 Feb 2010, 14:08

Wie weet misschien ooit een HiSPeed Orient Expres :lol: Londen - Parijs - Frankfurt - München - Budapest of zo :P

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Eurostar trekt boetekleed aan

Berichtdoor Karl » Vr 12 Feb 2010, 15:12

Zeker met de open markt voor internationale treinreizen is dat wel interessant, maar doet Frankrijk daar ook aan mee dan? Zijn voor het deel naar Lille nog extra eisen? Voor de lijn Metz - Parijs zijn ICE-stellen immers aangepast. Een directe verbinding Frankfurt - Londen lijkt me wel een goede kanshebber voor een snelle verbinding.

@Fles, is Frankfurt - Londen via Brussel niet sneller... het lijkt me wel korter.
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: Eurostar trekt boetekleed aan

Berichtdoor Dexter » Vr 12 Feb 2010, 22:38

Ja de SNCF heeft de aanval op de DB frontaal geopend en paden aangevraagd voor binnenlandse langeafstandsverbindingen in Duitsland, dus ze moesten er wel in meegaan.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Eurostar trekt boetekleed aan

Berichtdoor Geert » Vr 12 Feb 2010, 22:44

Tijd om de Franse spoormarkt eens open te breken. Het moet eens afgelopen met die Fransen die zelf geen enkele concurrentie dulden, maar wel zelf overal willen komen -O-

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: Eurostar trekt boetekleed aan

Berichtdoor Dexter » Vr 12 Feb 2010, 22:48

Het is precies zoals je het zegt. SNCF-dochter Keolis vroeg (en kreeg) wel treinpaden in Duitsland, maar de Fransen zelf blokkeerden tot dusver alle concurrentie van buitenaf. Nu moeten ze onder druk dus wel meewerken.
Vallend blad maakt rails glad.

Karl
Berichten: 3644
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 21:06

Re: Eurostar trekt boetekleed aan

Berichtdoor Karl » Vr 12 Feb 2010, 23:12

Dexter schreef:(...) paden aangevraagd voor binnenlandse langeafstandsverbindingen (...)
Voor passagiers? Toch alleen de internationale markt ging open?
Sowieso en sinaasappelsap.
Stop de ver-s-bahn-isering van Nederland.

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: Eurostar trekt boetekleed aan

Berichtdoor Dexter » Vr 12 Feb 2010, 23:24

Ja voor internationale reizigerstreinen, het gaat o.a. om treinpaden op Hamburg - Keulen - Metz, Frankfurt - Straatsburg en Keulen - Muenchen - Salzburg. Maar daar zitten dus binnenlandse trajecten tussen waarop SNCF helemaal niks te zoeken heeft, zoals Hamburg - Keulen.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Eurostar trekt boetekleed aan

Berichtdoor Vinny » Vr 12 Feb 2010, 23:38

Dexter schreef:Het is precies zoals je het zegt. SNCF-dochter Keolis vroeg (en kreeg) wel treinpaden in Duitsland, maar de Fransen zelf blokkeerden tot dusver alle concurrentie van buitenaf. Nu moeten ze onder druk dus wel meewerken.

Daar hebben de Fransen zelf overigens de meeste last van. In landen waar het railvervoer verder geliberaliseerd is, is de kwaliteit van het treinvervoer over het algemeen hoger, terwijl de kosten voor de belastingbetaler lager zijn. Maar in Frankrijk hebben ze het licht gezien. Zelfs het Parijse metronet wordt geliberaliseerd.

Voor de liefhebber: Op 22 september j.l. is door het Franse parlement een wet getekend die het schema van liberaliseringen in Frankrijk bepaalt. Voor metrodiensten geldt dat vanaf...: 31 december 2039 :shock: :o (Dat is dus acht jaar voor mijn pensionering, om alles in perspectief te plaatsen...)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: Eurostar trekt boetekleed aan

Berichtdoor Dexter » Vr 12 Feb 2010, 23:44

Ik schrok al: De Parijse metro aanbesteed :!: :shock: Maar als dat pas in 2039 gebeurt, hebben zelfs de Fransen daar wel vrede mee denk ik.
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11929
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Eurostar trekt boetekleed aan

Berichtdoor Geert » Vr 12 Feb 2010, 23:47

Je bedoelt: dan hebben ze nog 29 jaar om een wettelijke regeling te bedenken die een dergelijke aanbesteding voorkomt? :P


Terug naar “OV in het buitenland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten