Machinist België negeerde eerder rood sein

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Machinist België negeerde eerder rood sein

Bericht door Daniel »

Machinist België negeerde eerder rood sein
Geplaatst op: zaterdag 20 februari 2010 13:21
Laatst bijgewerkt: zaterdag 20 februari 2010 13:22


HALLE - De machinist die vermoedelijk de oorzaak was van de Belgische treinbotsing maandag met achttien doden en 171 gewonden, negeerde al eerder een rood sein. Het Belgische spoorbedrijf NMBS heeft dat gemeld.
De machinist, die gewond in het ziekenhuis ligt, ontkent dat hij een fout heeft gemaakt. Tegen de politie bleef hij bij zijn standpunt dat het seinlicht eerst op oranje en daarna op groen sprong.
De NMBS zegt dat prints van een seinhuis aantonen dat het sein wel degelijk op rood stond. Alleen door een zeer uitzonderlijk technisch mankement aan het slechts zes maanden oude bedieningspost kon het groene licht misschien zijn blijven branden.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Machinist België negeerde eerder rood sein

Bericht door Suus »

Ik vraag mij af of dit wel enige relatie heeft met een passage van een ander rood sein. Dit lijkt meer de vuile was uithangen om zelf van de schuldvraag af te komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Machinist België negeerde eerder rood sein

Bericht door Geert »

Het genegeerde sein blijkt een dwergsein bij een wasplaats. Dat is wel even van een iets andere orde dan een hoofdsein op de spoorbaan... Overigens zegt dit verder niets. Laat NMBS maar eerst het officiele onderzoek afwachten voordat ze mededelingen doet...
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Machinist België negeerde eerder rood sein

Bericht door playertwo »

Tja, als je iedere automobilist zijn rijbewijs, en iedere fietser zijn fiets zou innemen die door rood licht rijdt, of meer dan 20km te hard, wordt het heel rustig op de weg denk ik zo.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten