China wil HSL Londen-Peking
China wil HSL Londen-Peking
China wil HSL Londen-Peking
Geplaatst op: donderdag 11 maart 2010 11:04
Laatst bijgewerkt: donderdag 11 maart 2010 11:06
China heeft ambitieuze plannen. Het land is voornemens een hogesnelheidslijn aan te leggen tussen Londen en Peking. Dat kost nu 10 uur per vliegtuig, maar moet dan ook in twee dagen met de trein te bereizen zijn.
De Chinezen willen de 13.000 kilometer overbruggen met een snelheid van 320 kilometer per uur, meldt TreinReiziger.
Lees verder
Geplaatst op: donderdag 11 maart 2010 11:04
Laatst bijgewerkt: donderdag 11 maart 2010 11:06
China heeft ambitieuze plannen. Het land is voornemens een hogesnelheidslijn aan te leggen tussen Londen en Peking. Dat kost nu 10 uur per vliegtuig, maar moet dan ook in twee dagen met de trein te bereizen zijn.
De Chinezen willen de 13.000 kilometer overbruggen met een snelheid van 320 kilometer per uur, meldt TreinReiziger.
Lees verder
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: China wil HSL Londen-Peking
Hm, echt de kortste route is dat niet, want hemelsbreed is het maar 8100 km.
Ik zie in Siberië ook niet zo snel een gewone hogesnelheidstrein rijden, vanwege de temperatuur. Lijkt me handiger om eea grotendeels ondergronds aan te leggen. Als je dan de tunnelbuis vacuum zuigt en een magneetzweeftrein gebruikt kan je ook veel hogere snelheden halen met minder energieverbruik omdat je dan geen wrijving hebt. Je zou dan Peking - Moskou kunnen doen in 6 - 9 uur ofzo, waardoor je geen slaaprijtuigen nodig hebt en eea aanzienlijk kosteneffectiever wordt.
(Ik ga er dan vanuit dat je 600 - 1200 km/u kan halen, in hoeverre dat mogelijk is hangt voornamelijk af van hoe je veilig weer tot stilstand kan komen als er een lek in de tunnel is of als de stroom uitvalt, lijkt me.)
Ik zie in Siberië ook niet zo snel een gewone hogesnelheidstrein rijden, vanwege de temperatuur. Lijkt me handiger om eea grotendeels ondergronds aan te leggen. Als je dan de tunnelbuis vacuum zuigt en een magneetzweeftrein gebruikt kan je ook veel hogere snelheden halen met minder energieverbruik omdat je dan geen wrijving hebt. Je zou dan Peking - Moskou kunnen doen in 6 - 9 uur ofzo, waardoor je geen slaaprijtuigen nodig hebt en eea aanzienlijk kosteneffectiever wordt.
(Ik ga er dan vanuit dat je 600 - 1200 km/u kan halen, in hoeverre dat mogelijk is hangt voornamelijk af van hoe je veilig weer tot stilstand kan komen als er een lek in de tunnel is of als de stroom uitvalt, lijkt me.)
Re: China wil HSL Londen-Peking
Is het al bijna 1 april?
Re: China wil HSL Londen-Peking
Diep tunneltje wordt dan dan
Re: China wil HSL Londen-Peking
Denk gemeenteraadsverkiezingen in Pangpong.Wubbo schreef:Is het al bijna 1 april?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: China wil HSL Londen-Peking
Wat vindt Engeland hier eigenlijk van en de andere betrokken landen waar dat spoor toch doorheen zal moeten lopen? China kan wel zoveel willen...
Ohja, er moet natuurlijk wel een stop in Hoogeveen komen hè, laten we dat alvast niet vergeten ;)
Ohja, er moet natuurlijk wel een stop in Hoogeveen komen hè, laten we dat alvast niet vergeten ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: China wil HSL Londen-Peking
Een directe spoorlijn Europa - Rusland - China lijkt mij gezien de hoeveelheden vracht wel interessant. Voor reizigers zijn deeltrajecten ongetwijfeld interessant, maar niemand gaat Londen - Peking reizen per trein. Ik vraag me wel af hoe je daarbij omgaat met een 'politiek minder stabiele' regio die je door moet (Midden-Oosten?).
Het is een spectrum.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: China wil HSL Londen-Peking
Niet, hij gaat door Rusland. Als je het verhaal goed leest dan gaat de spoorlijn van Peking naar Khabarovsk, in het oosten van Siberie en dan via Rusland, Polen en Duitsland naar Londen. Dus Hoogeveen kan vast wel :)
Re: China wil HSL Londen-Peking
Ik denk dat Mastwijk inderdaad binnenkort start met lobby'en in al die landen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: China wil HSL Londen-Peking
Hoewel het me leuk lijkt helemaal te kunnen treinen naar Peking is het idee belachelijk. Met 1 HSL naar Peking vanaf Londen zie ik niet snel gebeuren.
Re: China wil HSL Londen-Peking
Alleen die-hard treinfans misschien, maar ik zit liever 10 uur in een vliegtuig in this case... Technisch gezien gaat het ook nog een hele klus worden inderdaad.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: China wil HSL Londen-Peking
Gezien de luxe van de treinen die ze in China bouwen, zit ik dan toch 10x liever in een trein met alles erop en eraan, dan 10 uur opgevouwen in een vliegtuig.
Re: China wil HSL Londen-Peking
Gelukkig is die luxe er alleen voor de duurbetaalde eerste klas reizigers. Waren er overigens al geen ideeen om een goederen spoorlijn aan te leggen tussen Londen(/Europa) en China?
Re: China wil HSL Londen-Peking
Maar... je kunt dan ook van Hoogeveen naar Breda. Dat lijken mij nou geweldige tussenstops...Joshua schreef:Hoewel het me leuk lijkt helemaal te kunnen treinen naar Peking is het idee belachelijk. Met 1 HSL naar Peking vanaf Londen zie ik niet snel gebeuren.
Welcome in the Hispeedtrain to Peking. We will call only at the Capital city's of Brussels, Berlin, Minsk and Moscou, but between Breda and Hoogeveen, this will be a local service and also calls at all intermediate stations *O*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: China wil HSL Londen-Peking
Welcome on board FYRA to Moscow and Beijing. Rail catering will be available on this train.
Re: China wil HSL Londen-Peking
Ze hebben vast nog wel wat oude Railbussen zoals de Hongaarse Bzmot, waar ze eerst mee gaan rijden dan, als Ansaldo de treinstellen moet gaan leveren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten