ICE 27

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

ICE 27

Bericht door Ruben »

Op 30 april staat een reis met ICE 27 op de planning, via Keulen, Bonn, Koblenz en Mainz naar Frankfurt (en verder).
Het móet wel, maar wil het even zeker weten: heb ik hier nou weer de enige ICE tussen die 2 plaatsen te pakken die NIET via de NBS rijdt? Niet dat ik het erg vind overigens, als dat betekent dat ik de Linke Rheinstrecke voor mijn kiezen krijg, dacht alleen dat daar geen ICE's meer reden, vandaar.
Wer weiss es? :mrgreen:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: ICE 27

Bericht door BR628 »

ICE 27 rijdt idd via de Linker Rheinstrecke en wordt overigens gereden door een ICE-1, de 'oudste' dus. Veel plezier!

Zie ook deze foto:

Afbeelding
dvdhoven
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 07:09
Contacteer:

Re: ICE 27

Bericht door dvdhoven »

De ICE 1 wordt momenteel gemoderniseerd en krijgt een interieur, dat sterk lijkt op dat van een ICE 3. Van binnen niet zoveel verschil meer. :P
Dick van den Hoven
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: ICE 27

Bericht door Caspar »

Ik heb zowel in januari als eind maart van dit jaar behoorlijk wat van die ICE 1 stellen zien rijden en in gezeten, maar heb nog geen enkel gemoderniseerd stel gezien. Hoever zijn ze daar intussen mee? Ik vind zelf overigens dat er niets mis is met het oude interieur :D
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: ICE 27

Bericht door IC3 »

@Caspar
Hmm, dat is opvallend. Vanaf oktober 2007 heb ik nl. alleen maar gemoderniseerde stellen gezien. In ICE 28 (dezelfde ICE als van NS-Reiziger, maar dan in de andere richting) werd toen ik 'm nam ook met een gemoderniseerd stel gereden.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: ICE 27

Bericht door Ruben »

BR628 schreef:ICE 27 rijdt idd via de Linker Rheinstrecke en wordt overigens gereden door een ICE-1, de 'oudste' dus. Veel plezier!

Zie ook deze foto:

Afbeelding
Gruwelijk traject is dat, maar gaat dus niet zo hard daar helaas :mrgreen: Kan ik leuk van het uitzicht genieten :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: ICE 27

Bericht door Jurjen »

Caspar schreef:Ik heb zowel in januari als eind maart van dit jaar behoorlijk wat van die ICE 1 stellen zien rijden en in gezeten, maar heb nog geen enkel gemoderniseerd stel gezien. Hoever zijn ze daar intussen mee? Ik vind zelf overigens dat er niets mis is met het oude interieur :D
Er rijden er voor zover ik weet nog 5 rond met het oude interieur.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: ICE 27

Bericht door Caspar »

Ow vaag, ik zat in dat type met verhoogde bord-bistro ten opzichte van de rest van de trein, dat is toch ICE1? Althans dat werd eens geopperd bij het forum van de buren. In 2000 zat ik voor het eerst in zo'n trein, ik kon geen enkel verschil zien nu. De bagagerekken en de rest van het inerieur zag er in ieder geval redelijk gedateerd uit begin jaren 90 denk ik.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: ICE 27

Bericht door Jurjen »

Caspar schreef:Ow vaag, ik zat in dat type met verhoogde bord-bistro ten opzichte van de rest van de trein, dat is toch ICE1? Althans dat werd eens geopperd bij het forum van de buren. In 2000 zat ik voor het eerst in zo'n trein, ik kon geen enkel verschil zien nu. De bagagerekken en de rest van het inerieur zag er in ieder geval redelijk gedateerd uit begin jaren 90 denk ik.
Dat is ICE1 inderdaad, en het verschil zou wel duidelijk zichtbaar moeten zijn. ;-)

Afbeelding

Dit is het nieuwe design.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: ICE 27

Bericht door Caspar »

Ehm, nee deze heb ik nog niet eerder gezien, het zal wel toeval zijn, of op Bremen- Munchen rijden de niet gemoderniseerde ICE-1 stellen nog als laatste heen en weer? ik heb in de ritten in Duitsland wel bijna altijd dezelfde ritnrs gehad tussen (Bremen) Hannover en Munchen. De stoelen hadden echt meer 'groen' kleuren erin (hoofdsteundoekjes), en vergeeld. In de kopbakken kon ik nog duidelijk ruiken aan de stoelen dat de kopbakken de rokerzone's zijn geweest.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 31 gasten