Sms moet vertrek trein veiliger maken
Uitgegeven: 27 juli 2010 10:56
Laatst gewijzigd: 27 juli 2010 10:55
BRUSSEL - De Belgische spoorwegmaatschappij NMBS onderzoekt of het treinen veiliger kan laten vertrekken door het vertreksignaal per sms te laten versturen.
De NMBS begon een onderzoek naar een veiligere vertrekmethode, nadat er vorig jaar drie keer een trein was vertrokken zonder dat dat de bedoeling was. Dat heeft de Vlaamse krant De Standaard dinsdag gemeld.
Lees verder
Hoe lang zou die vertrekprocedure wel niet in beslag nemen? :?
SMS moet vertrek trein veiliger maken
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: SMS moet vertrek trein veiliger maken
Alsof SMS ook zo betrouwbaar is... Het is reuze gemakkelijk om bijvoorbeeld de afzender te faken en het gebeurt ook vaak zat dat sms'jes niet aankomen. Hebben de treinbegeleiders in Belgie geen portofoon?
Re: SMS moet vertrek trein veiliger maken
Kan men niet overgaan op andere sleutels, of een pasjessysteem bijvoorbeeld. Dit kan je nog beter tegen namaken beveiligen door het treinpersoneel aan de trein te koppelen waardoor de vertrekprocedure enkel door pasjes van het daadwerkelijke treinpersoneel in gang gezet kan worden. Naja iets zegt me dat dit te modern en dus onmogelijk is voor spoorbedrijven.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: SMS moet vertrek trein veiliger maken
Bij een calamiteit ligt gelijk het netwerk plat, of gebeurt dat bij GSM(-R ook in België?) niet zo snel?Geert schreef:Alsof SMS ook zo betrouwbaar is... Het is reuze gemakkelijk om bijvoorbeeld de afzender te faken en het gebeurt ook vaak zat dat sms'jes niet aankomen. Hebben de treinbegeleiders in Belgie geen portofoon?
Het is een spectrum.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: SMS moet vertrek trein veiliger maken
Ja, sms'jes worden verstuurd in de restcapaciteit van het netwerk en die faciliteit is dus als eerste niet meer beschikbaar bij overbelasting. Gewone oproepen gaan voor, en noodoproepen (112) gaan weer voor gewone oproepen.
Re: SMS moet vertrek trein veiliger maken
Ze hebben gewoon geen enkel flauw idee wat ze moeten doen. Wie oppert postduiven? Zijn vast betrouwbaarder, statistisch gezien :pos:Geert schreef:Alsof SMS ook zo betrouwbaar is... Het is reuze gemakkelijk om bijvoorbeeld de afzender te faken en het gebeurt ook vaak zat dat sms'jes niet aankomen. Hebben de treinbegeleiders in Belgie geen portofoon?
Re: SMS moet vertrek trein veiliger maken
"Dames en heren, we zullen nog even moeten wachten met vertrekken, de postduif is onderweg de weg kwijt geraakt."
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: SMS moet vertrek trein veiliger maken
Eh, de oplossing is toch veel simpeler?
Dat gedoe met het sleutelen voor dat regenbooglampje afschaffen en de deur dichtdoen voordat de trein gaat rijden. Hoe vaak vallen hier nog mensen dood onder de wielen van een trein als deze vertrekt?
Dat gedoe met het sleutelen voor dat regenbooglampje afschaffen en de deur dichtdoen voordat de trein gaat rijden. Hoe vaak vallen hier nog mensen dood onder de wielen van een trein als deze vertrekt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: SMS moet vertrek trein veiliger maken
Misschien is beginnen met het beveiligen van de deuren?
For Your Railroad Adventures
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten