Ticket met "Zugbindung" Duitsland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Ticket met "Zugbindung" Duitsland

Bericht door Ronald »

Er schoot me zojuist iets te binnen over het begrip "Zugbindung" in Duitsland. Zojuist heb ik een "Europa-Spezial" naar Kufstein geboekt via de site van DB. Dit is een ticket met "Zugbindung", maar het laatste deel van de reis vindt met "Nahverkehr" (RE/RB) plaats. De "Zugbindung" geldt toch alleen voor treinen met reserveerbare plaatsen (ICE/IC/EC) of heb ik het nu mis?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Ticket met "Zugbindung" Duitsland

Bericht door Ruben »

Ja geldt enkel voor treinen waar je in kan reserveren, de korting geldt op vertoon van de reservering. Puur omdat je (een dikke) korting krijgt op het IC/ICE traject.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Ticket met "Zugbindung" Duitsland

Bericht door Ronald »

Ok, duidelijk. De reis tot München is met ICE, dus met "Zugbindung". Het gedeelte München-Kufstein staat op het ticket aangegeven als reis met RE/RB. Als ik deze verbinding om een of andere reden niet neem (ik wil bijvoorbeeld wat langer in München blijven), dan kan ik dus niet een volgende IC nemen (die ook op het traject rijdt), maar wel een volgende RE/RB?
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Ticket met "Zugbindung" Duitsland

Bericht door Jurjen »

Juist. Het laatste deel mag dan inderdaad alleen met het Nahverkehr gereisd worden.

Overigens geldt de Zugbindung ook alleen voor het Duitse deel van de reis.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten