'Saunatreinen' kosten Duitse spoorwegen miljoenen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

'Saunatreinen' kosten Duitse spoorwegen miljoenen

Bericht door Suus »

'Saunatreinen' kosten Duitse spoorwegen miljoenen

De uitgevallen airconditioning deze zomer in vijftig Duitse 'saunatreinen' is de spoorwegen duur komen te staan.

Inmiddels hebben 23.000 reizigers gezamenlijk 2,7 miljoen euro schadevergoeding gekregen en nog niet alle aanvragen zijn verwerkt, zo liet een woordvoerster van de Duitse spoorwegen (DB) weten.

Passagiers met gezondheidsproblemen door de hitte krijgen 500 euro per persoon schadevergoeding. Dat geld komt bovenop de vergoeding van anderhalf keer de ritprijs, die wordt verstrekt middels tegoedbonnen.
Bron: NU.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: 'Saunatreinen' kosten Duitse spoorwegen miljoenen

Bericht door find_your_spot »

Wanneer kan ik geld gaan innen bij GVB voor de onrendabele temperaturen in die koekblikken?
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 'Saunatreinen' kosten Duitse spoorwegen miljoenen

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef:Wanneer kan ik geld gaan innen bij GVB voor de onrendabele temperaturen in die koekblikken?
Bij hetzelfde loket als waar je kunt bewijzen dat je een godsvermogen betaald hebt om er urenlang in te zitten :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 'Saunatreinen' kosten Duitse spoorwegen miljoenen

Bericht door Suus »

Mja, ik had het volgens mij goed getroffen. Ik ging op de laatste dag van die hittegolf met de ICE en heb toen gelukkig geen last gehad van aircoproblemen.

Weet ook niet welk ICE-types nu eigenlijk getroffen waren, iig had ik er in een ICE-3 en in een ICE-T geen last van.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 'Saunatreinen' kosten Duitse spoorwegen miljoenen

Bericht door Geert »

Met name ICE-2 had er veel last van.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: 'Saunatreinen' kosten Duitse spoorwegen miljoenen

Bericht door Caspar »

Ik had in de ICE3 er last van, en zag ook dat de ICE-T(?) (wat oa naar Wenen rijdt) airco problemen had. Volgens mij is het dus iets wat ICE-breed is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 'Saunatreinen' kosten Duitse spoorwegen miljoenen

Bericht door Suus »

Ja, ICE-T rijdt naar Wenen, Frankfurt - Dresden en München - Berlin - Hamburg. Zeker die laatste twee niet echt treinen waar je veel Nederlanders in zal aantreffen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: 'Saunatreinen' kosten Duitse spoorwegen miljoenen

Bericht door Oud forumgebruiker »

In de IC140 waar ik (en nog andere forumleden) in zat hadden wij ook aircoproblemen. Airco was defect in ons rijtuig. Gelukkig kregen we wel een gratis ijsje als compensatie!! Maar misschien is het het nog wel waard een klacht in te sturen :pos:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: 'Saunatreinen' kosten Duitse spoorwegen miljoenen

Bericht door Fles »

Ik had in een ICE3 ook een rijtuig waarin de airco uitgevallen was. Mensen werd aangeraden zich te verspreiden over de resterende rijtuigen :lol: Mijn rijtuig was gewoon OK trouwens.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten