Luzern sagt Ja zu mehr ÖV, Fuss- und Veloverkehr.

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
AOD
Berichten: 233
Lid geworden op: Ma 30 Aug 2010, 14:27
Locatie: Renkum, voorheen Rijnmond.
Contact:

Luzern sagt Ja zu mehr ÖV, Fuss- und Veloverkehr.

Berichtdoor AOD » Di 28 Sep 2010, 09:44

Bahnonline.ch schreef:umverkehR ist erfreut über das gute Abstimmungsergebnis der Städte-Initiative und über die Annahme des Gegenvorschlags in Luzern. Luzern ist nach St. Gallen somit bereits die zweite Stadt, in der sich eine Mehrheit für eine nachhaltige Verkehrsentwicklung ausspricht: In Zukunft soll in Luzern der Anteil des ÖV, Fuss- und Veloverkehrs stetig erhöht werden, der motorisierte Individualverkehr dagegen darf nicht weiter zunehmen.


Vrij vertaald: De Luzerners (door de NOS als "Luuuutsern" uitgesproken) kiezen dus voor meer verkeer via OV, te voet en fiets (Velo). Het autoverkeer mag niet verder toenemen. Een duurzame (nachhaltige) ontwikkeling dus.

http://www.bahnonline.ch/wp/25707/luzer ... nommen.htm

Zij gaan het redden. :Y

Oud forumgebruiker

Re: Luzern sagt Ja zu mehr ÖV, Fuss- und Veloverkehr.

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Di 28 Sep 2010, 11:15

Cool

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11159
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Luzern sagt Ja zu mehr ÖV, Fuss- und Veloverkehr.

Berichtdoor Meltrain » Di 28 Sep 2010, 16:36

Inderdaad. :D
Maar aangezien mijn Duits vrij ondermaats is, begrijp ik het artikel niet. :(
Kan iemand mij dus even vertellen wat de plannen inhoudelijk voorstellen?
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

Gebruikersavatar
tsov
Berichten: 3605
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: Luzern sagt Ja zu mehr ÖV, Fuss- und Veloverkehr.

Berichtdoor tsov » Di 28 Sep 2010, 17:37

De belangrijkste zin uit het artikel even vertaald:
De stadsraad moet alle middelen inzetten op een volwaardig S-Bahnnetwerk rond Luzern, en dat de stad aantrekkelijker wordt voor voetgangers en fietsers. In een duurzame verkeersplanning passen daarentegen geen miljoenenprojecten voor wegenbouw, zoals de geplande bypass. Dat zou alleen OV-projecten beconcurreren en meer verkeer genereren.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.


Terug naar “OV in het buitenland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast