Vragen Ijzeren rijn

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Vragen Ijzeren rijn

Bericht door hidihi »

Ik vroeg mij meerdere dingen af over de ijzeren rijn.
Zelf heb ik gelezen dat het baanvak tussen Dalheim en Roermond niet bereikbaar is tenzij er speciale maatregelen genomen worden. Nu vroeg ik me af wat zijn deze maatregelen?
Ik had nog een vraag over de baanbeveiliging tussen Weert en Neerpelt, ik heb gezien dat er aan de Nederlandse kant geen baanbeveiliging geld, betekend dat je het station weert zo af kan rijden zonder beveiliging of geldt het pas vanaf vanaf het industrie terrein Weert?
Trouwens geldt er vanaf Neerpelt geen baanbeveiling meer of loopt de Belgische spoorbeveiling tot letterlijk de Nederlandse grens.

Iedergeval alvast bedankt voor jullie moeite

Gr Sven
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vragen Ijzeren rijn

Bericht door reisthijs »

Wat het stuk tussen Roermond en Dalheim betreft denk ik in de eerste plaats: snoeien. Ook zal doordat het jarenlang niet meer gebruikt is en dus ook niet onderhouden de staat van het spoor niet al te best meer zijn. Vergelijk het met de heractivering van Enschede-Gronau: daar lag het spoor er ook nog wel maar dat is eerst helemaal vervangen voor er weer treinen konden rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Vragen Ijzeren rijn

Bericht door waldo79 »

Van Neerpelt naar Wt is toch in gebruik ?
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Vragen Ijzeren rijn

Bericht door BR628 »

Sterker nog van Neerpelt tot Budel wordt het op werkdagen nog elke dag gebruikt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten