3 vragen over Duitsland en Nederland

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: 3 vragen over Duitsland en Nederland

Bericht door Suus »

Ik had vorig jaar een One-Country-Pass, en daar heb ik een aantal reserveringen voor ICE's en IC's extra bijgekocht. Ik had in totaal vijf reserveringen, waarvan ik er twee gratis kreeg (bij elke reisdag waarbij je meer dan 1 reservering maakt is elke 2e reservering gratis werd mij verteld). Uiteindelijk heb ik dus zes euro betaald voor 5 reserveringen :)

Heb betaald voor de ICE A'dam - Frankfurt, kreeg Frankfurt - Dresden gratis. Heb betaald voor Dresden - Leipzig, en heb betaald voor Leipzig - Hannover, en kreeg Hannover - Hilversum gratis. Voor de meeste reserveringen was ik erg blij dat ik ze had, de treinen zitten zeker in de zomer erg vol.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: 3 vragen over Duitsland en Nederland

Bericht door reisthijs »

GTW schreef:Hoe zit het met die interrails dan qua toeslagen voor ICE in Duitsland en CNL's?
Met een interrail hoef je geen toeslag te betalen. Reserveren kost wel geld maar dat is voor de ICE niet verplicht (maar wel aanbevolen en zoals Bee al aangeeft ook niet duur). Voor de CNL is reserveren wel verplicht.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: 3 vragen over Duitsland en Nederland

Bericht door midnet »

Bee schreef:(bij elke reisdag waarbij je meer dan 1 reservering maakt is elke 2e reservering gratis werd mij verteld).
Nee, het ligt net even anders, en geldt voor eenieder, niet enkel voor IR-houders. ELKE aansluitende RES is gratis., geen limiet tot 1/daags. Maar enkel dus in direkte aansluiting, en ik meen enkel als die aansl. in DE zelf ligt (dus niet bvb in Wien of Zürich). Dus bvb niet voor terug als je op 1 dag een retour doet. En ook niet vanaf de CNL naar een ICE=andere Betreiber.
ICE-treinen zijn bijna altijd hopeloos vol op de latere vrij en zondagen, plus dagen vlak voor/na langere weekends etc. maar als 1ling heb ik altijd een plekkie gevonden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten