Pagina 2 van 2

Re: Percentage vertraagde treinen Belgi

Geplaatst: vr 09 mei 2008, 14:02
door Geert
Caspar schreef:Wikipedia bevestigd in ieder geval mijn opvatting:
Met zo'n 1200 treinen per dag is de Brusselse Noord-Zuidverbinding de drukst bereden spoorweg ter wereld, door de overcapaciteit is deze spoortunnel één van de grootste oorzaken van de vertragingen in heel België, want als daar één trein vertraging heeft lopen er in de spitsuren gemakkelijk zo'n 20 andere treinen vertraging op. (...)
Ik neem aan dat daar ondercapaciteit bedoeld wordt...

Re: Percentage vertraagde treinen Belgi

Geplaatst: vr 09 mei 2008, 18:44
door waldo79
Met zo'n 1200 treinen per dag is de Brusselse Noord-Zuidverbinding de drukst bereden spoorweg ter wereld, door tekort aan capaciteit is deze spoortunnel één van de grootste oorzaken van de vertragingen in heel België
Aangepast :wink:

Re: Percentage vertraagde treinen Belgi

Geplaatst: vr 09 mei 2008, 22:57
door playertwo
Met dit stuk wordt alleen het traject tussen Brussel Noord en Brussen Zuid bedoelt, ook wel lijn 0 genoemd.

Re: Percentage vertraagde treinen Belgi

Geplaatst: vr 09 mei 2008, 23:39
door Doc Zenith
In regeltje welke ik vond in het artikel van Zwitserland:
De punctualiteit wordt in Zwitserland gemeten op 12 grote station (Nederland: 35 stations).
Een IC van de serie 500 (Groningen - Den Haag CS) wordt dan gemeten op Den Haag CS, Gouda, Utrecht, Amersfoort, Zwolle en Groningen? Of is alleen de aankomst van belang en moet de rest zich uiten in het aansluitcijfer ofzo. Een vertraagde reis Gouda - Amersfoort met +10 is dus niet zichtbaar als de IC wel punctueel in Gn aankomt? Aan de andere kant zal mijn -15 op Eindhoven - Zwolle ook niet bekend zijn ;)
Ik twijfelde hier een beetje aan, aangezien er een tijdje terug toch gehamerd werd op een punctueel vertrek?

Re: Percentage vertraagde treinen Belgi

Geplaatst: vr 09 mei 2008, 23:44
door Ruben
Als een trein op een tijdmeetpunt vertraagd werd gemeten is dat dikke pech als dat later nog wordt ingelopen, de trein blijft namelijk als vertraagd in het systeem. Op zich is dit voor de prestatie ook wel logisch, aangezien niet elke reiziger tot het eindpunt gaat, en ook punctualiteit op deeltrajecten van belang is.