Passagiers moeten nacht doorbrengen in Thalys

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Passagiers moeten nacht doorbrengen in Thalys

Bericht door Daniel »

Passagiers moeten nacht doorbrengen in Thalys
Geplaatst op: zaterdag 19 februari 2011 11:58
Laatst bijgewerkt: zaterdag 19 februari 2011 11:59


BRUSSEL - Ongeveer 250 passagiers van een Thalys uit Amsterdam hebben de nacht van vrijdag op zaterdag in de trein moeten doorbrengen op het station Brussel-Zuid.
De trein had bij zijn vertrek naar Parijs al technische problemen en kon niet meer verder rijden.
De Thalys kon zaterdag alsnog naar Parijs vertrekken, waar de reizigers met ruim een halve dag vertraging arriveerden.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Passagiers moeten nacht doorbrengen in Thalys

Bericht door Caspar »

De gedupeerden kregen wat te eten. Ook zal hun ticket worden vergoed, meldden Vlaamse media.
Dat het ticket wordt vergoed lijkt me meer dan logisch, daar is toch gewoon recht op middels de normale procedures bij vertraging. Op een comfort 1 stoel zou ik het nog wel een nachtje vol weten te houden, maar als je knus in de 2e klas zit, dan wordt het wel erg afzien lijkt me.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Passagiers moeten nacht doorbrengen in Thalys

Bericht door Caspar »

http://nos.nl/artikel/220077-gestrande- ... halys.html
In Brussel hebben 250 gestrande passagiers van de Thalys uit Amsterdam de nacht door moeten brengen in slaapwagons
Dat klinkt al beter dan slapen in een Thalys als dit betekent dat er bv CNL rijtuigen zijn ingezet oid.
Daarop werd besloten de trein te koppelen aan de Thalys die een uur later zou vertrekken. Die liep daardoor niet alleen vertraging op, maar kon ook niet op zijn topsnelheid van 300 kilometer per uur reizen.
Waarom is dit eigenlijk zo? Die treinen rijden toch bijna standaard gekoppeld met 300km/u door Frankrijk? Waarom hier niet.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Passagiers moeten nacht doorbrengen in Thalys

Bericht door Reiziger Delft »

Had dat ding niet via de oude route kunnen rijden, zoals vroeger de getrokken treinen naar Parijs reden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Passagiers moeten nacht doorbrengen in Thalys

Bericht door Suus »

Caspar schreef:
Daarop werd besloten de trein te koppelen aan de Thalys die een uur later zou vertrekken. Die liep daardoor niet alleen vertraging op, maar kon ook niet op zijn topsnelheid van 300 kilometer per uur reizen.
Waarom is dit eigenlijk zo? Die treinen rijden toch bijna standaard gekoppeld met 300km/u door Frankrijk? Waarom hier niet.
Als de tractie van een van de stellen kapot is, lijkt het mij niet vreemd dat de 300 niet gehaald wordt. Je sleept niet even een Thalys mee :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten