Pagina 2 van 3

Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen

Geplaatst: di 29 sep 2015, 18:33
door Suus
Het is de vijfde generatie ICE, want de ICE-T bestaat ook nog. En de ICE 3 bestaat eigenlijk uit meerdere series die allemaal maar onder hetzelfde label worden geschaard, terwijl ze van buiten en binnen toch behoorlijk anders zijn. :)

Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen

Geplaatst: di 29 sep 2015, 20:02
door deadlock
Velaro D is eigenlijk al een hele nieuwe generatie. ICE3 kon niet meer gemaakt worden vanwege nieuwe eisen (voornamelijk op het gebied van veiligheid). En volgens mij is het onmogelijk om ze te combineren met elkaar.

En dan is er ook nog TD.

Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen

Geplaatst: di 29 sep 2015, 20:35
door Thom91
Deelserie is zo klein dat het voor DB zo makkelijker promoten is denk ik ;)

Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen

Geplaatst: di 29 sep 2015, 21:17
door Vinny
ArrivaBas schreef:
Bee schreef:De nieuwe naam voor de ICx is trouwens de ICE4. :)
Hoe logisch eigenlijk? :mrgreen: Na de ICE3 komt geen ICE178 :)
Heb je Windows 9 geïnstalleerd?

Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen

Geplaatst: di 29 sep 2015, 21:43
door deadlock
Vinny schreef:Heb je Windows 9 geïnstalleerd?
Waarschijnlijk niet omdat het een jonkie is maar jij wel een keer. Windows 9* that is, 95/98. Waarom denk je dat ze naar Windows 10 zijn overgegaan ipv 9?

Dingen zijn vaak onlogisch tot je weet waarom.

Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen

Geplaatst: di 29 sep 2015, 22:44
door Vinny
Humor. Ook als er geen smiley achter staat mag je er om lachen :)

Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen

Geplaatst: wo 30 sep 2015, 09:06
door ArrivaBas
Vinny schreef:
ArrivaBas schreef:
Bee schreef:De nieuwe naam voor de ICx is trouwens de ICE4. :)
Hoe logisch eigenlijk? :mrgreen: Na de ICE3 komt geen ICE178 :)
Heb je Windows 9 geïnstalleerd?
Mijn pc runt op Windows 8.

Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen

Geplaatst: wo 30 sep 2015, 09:53
door Z2N
_O-

Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen

Geplaatst: wo 30 sep 2015, 13:52
door Jef400
Kunnen we niet zoals bij onze vrienden van het wegenforum een uitspraak van de week invoeren?

On: Als het treintje maar een naampje heeft. Zolang mensen denken dat ICE3 een serie is, dan is ICE4 een logisch vervolg.

Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen

Geplaatst: wo 30 sep 2015, 18:56
door Statler Rail
Interessanter vind ik dat DB dus kennelijk van plan is om de IC-verbindingen in ICE-verbindingen om te katten. Of dat nou slim plan is... Het klinkt een beetje zoals de NS die de "Sneltrein" heeft afgeschaft door alle sneltreinen tot IC te verheffen. Met tot gevolg dat het product IC gedevalueerd is naar "elke trein die één of meer stations overslaat".

Of het is meer zoals DB die eerder de InterRegio ophief en daar vooral IC´s voor in de plaats liet komen? Dus in de toekomst met de ICE van Leer (Ostfriesland) naar Hannover. Wat eigenlijk gewoon een IC is, maar dan voor een hoger tarief. Ik snap de marketinggedachte hierachter, maar wel een risicovolle strategie.

Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen

Geplaatst: wo 30 sep 2015, 19:52
door Suus
Er wordt één echte Intercity-as in Duitsland integraal naar ICE omgezet, de as Hamburg - Bremen - Dortmund - Köln - Koblenz - Mainz. Uiteraard worden de uitlopers aan beide kanten enerzijds naar o.a. Kiel en anderzijds naar o.a. Frankfurt, Stuttgart en Basel daarin ook geïntegreerd. Dat vind pas over enkele jaren plaats, tot die tijd blijven de ICmod-rijtuigen nog rijden.

De meeste andere intercityverbindingen worden omgekat naar de Intercity 2, voorheen bekend als de IC Neu of IC Dosto. Deze zou volgens een persbericht van 23 september vanaf half december 2015 moeten gaan rijden en dan steeds meer diensten moeten gaan overnemen. Ik weet nog niet precies welke verbinding als eerste aan de beurt is, maar tot nu toe werd Norddeich - Emden - Leer - Bremen - Hannover - Magdeburg - Leipzig als een van de eerste genoemd.

Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen

Geplaatst: wo 30 sep 2015, 21:13
door Meltrain
Worden de ICx / ICE 4 treinstellen alleen op de ICE-lijnen ingezet of ook in de nieuwe Intercity 2?
En wat gaat er met de huidige [serie=Internationale trein|2015|Berlin Ostbahnhof - Bad Bentheim - Amsterdam Centraal140[/serie] gebeuren: wordt dat een ICE of een Intercity 2? Volgens de berichten op de eerste pagina gaat de ICE 4 daar ook rijden, maar betekent dat dan ook automatisch dat het een ICE wordt?

Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen

Geplaatst: wo 30 sep 2015, 21:29
door Suus
De ICx/ICE4 gaat alleen ICE-diensten rijden.

De IC2 gaat rijden met de nieuwe dubbeldekker-intercitytreinen.

Wat er met de [serie=Internationale trein|2015|Berlin Ostbahnhof - Bad Bentheim - Amsterdam Centraal140[/serie] gaat gebeuren is nog onduidelijk. In de langetermijnvisie tot 2030 staat deze ingetekend als ICE, maar er zijn voorlopig geen ICx-treinstellen die een 1,5 kV/ATB-pakket krijgen, dat zou eerst wel zo zijn maar dat is komen te vervallen.

Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen

Geplaatst: do 01 okt 2015, 13:29
door Meltrain
Elke bestaande IC-verbinding wordt op den duur dus of ICE of IC2? En de IC2 gaat uitsluitend met dubbeldekkers rijden?

Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen

Geplaatst: do 01 okt 2015, 14:09
door Suus
Ja, die 2 in IC2 staat voor twee verdiepingen, aka Dosto :)

Railjet (ÖBB, CD), Pendolino (PKP), TGV (SNCF) en EC250 (SBB) worden voor het gemak ook tot ICE gerekend.

Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen

Geplaatst: do 01 okt 2015, 14:19
door Thom91
Waar rijdt PKP met Pendolinos in Duitsland?

Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen

Geplaatst: do 01 okt 2015, 14:50
door Suus
Waarschijnlijk gaan ze op Berlijn - Warschau rijden op de langere termijn.

Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen

Geplaatst: do 01 okt 2015, 14:57
door Thom91
Baas, nog een goede reden voor een tripje Berlijn _O_

Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen

Geplaatst: do 01 okt 2015, 14:59
door reisthijs
Een kaartje is wel zo handig bij deze discussie (bron):

Afbeelding

Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen

Geplaatst: do 01 okt 2015, 19:59
door Meltrain
Bedankt voor die kaart. :D

Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen

Geplaatst: vr 02 okt 2015, 02:39
door groningen
Er loopt wel een ICE lijntje op de kaart naar Oldenzaal, dus zal de loc getrokken trein verdwijnen?

Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen

Geplaatst: vr 02 okt 2015, 03:16
door Ardan
Kijk even een paar posts terug, daar valt nu dus nog niets met zekerheid over te zeggen.

Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen

Geplaatst: vr 02 okt 2015, 10:43
door groningen
Het is wel rood ingekleurd.

Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen

Geplaatst: vr 02 okt 2015, 11:53
door reisthijs
Het is nog lang geen 2030.

Re: Duitse spoorwegen kopen 195 nieuwe IC-treinen

Geplaatst: vr 02 okt 2015, 19:47
door Statler Rail
Ah, ik was de IC-neo helemaal vergeten. Dat zou een hele verbetering zijn voor Emden-Hannover-Leipzig. Het is een IC, maar de kwaliteit van de rijtuigen is wisselend. Zowel gemoderniseerde met ICE-stoelen met stopcontacten, ongemoderniseerde IC-rijtuigen en voormalige IR-rijtuigen.

Wat mij nog altijd verbaast is waarom er geen directe treinverbinding is tussen Bremen en Berlijn, toch twee steden met veel verkeer onderling. Op die relatie is de bus daardoor erg populair. Doordat je niet hoeft over te stappen in Hannover is dat qua tijd goed te doen. Ik heb zojuist die overstap wél gehaald, maar ook diverse keren niet. Dan ben je zo een uur later. Ik begrijp niet waarom daar geen rechtstreekse trein rijdt...