EUREGIO-naar een tarief en dienstregeling

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

EUREGIO-naar een tarief en dienstregeling

Bericht door midnet »

sinds enige weken is er een gezamenlijke site voor de bedrijven in NL/BE/DE in de EUregio. www.mobility-euregio.com verzamelt alle diensten en biedt een komplete reisplanner in dit gebied (in NL zuidelijk deel Limburg-Veolia, waar die EUregio dagkaart geldig is).
Zo kunt U nu ook in Aken bij de ASEAG een NL-chipkaart kopen.
Vanaf 1/10 a.s. komt er een doorgaand tarief DE-Belgie, vooral de Duitstalige streek rond Eupen (TEC).
Er wordt ''hard gewerkt'' aan doortrekken IC Heerlen tot in Aken (was een verrassing voor me-dacht dat dit nog niet besloten was, vooral ombouwen aansluiting bij Herzogenrath. Verder niets over details-die lijken me wel interessant.
Er komt volgend jaar voor de grote Blumenschau (wij noemen dat Floriade) nabij Venlo doorgaande kaartjes all-in ook vanaf DE.
Er wordt zelfs gewerkt aan verdere integratie van de diverse chipkaarten-dat lijkt me zo'n typisch 100jaren plan, maar we zullen zien. (Overigens is het in DE heel gewoon dat bij een bedrijf diverse tarieven en tariefsystemen gelden, het hoeft dus niet te betekenen dat alles weer wordt omgeschakeld). DE Duitse AVV=verkeersverbond leidt dit geheel vooral en regelt de meeste zaken.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: EUREGIO-naar een tarief en dienstregeling

Bericht door Fles »

Nou leuk. Eerst maar eens een fatsoenlijke meertalige site maken ipv een google translate-sausje over de startpagina.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten