De Wadlopertjes in Uruguay

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor Fles » Di 16 Aug 2011, 13:55

Wadlopertje 3203 heeft de afgelopen weken een promotierit gemaakt van ruim 1600 km door Argentinië en Uruguay, met goede resultaten.

Artikel met veel plaatjes gelukkig :)

De belangstelling in o.a. het stationnetje van Algorta was groot :)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3285
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor Stefan » Di 16 Aug 2011, 15:03

Gaaf! Leuk om te zien, bedankt! :pos: :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Oud forumgebruiker

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Di 16 Aug 2011, 15:06

in de laatste OpdeRails stonden ook 2 foto's.

ziet er apart uit om zo'n typisch NS-soort treinstel (wat betreft de kleuren in ieder geval) ergens anders te zien rijden.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor Fles » Di 16 Aug 2011, 15:10

Ja, en tof om te zien dat ze het beter doen dan de Plan U's die ergens in Slowakije staan weg te rotten onder de grafitti en de struiken :pos:

Oud forumgebruiker

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Di 16 Aug 2011, 15:12

Slowakije heeft blijkbaar inmiddels meer geld om ander materieel te gebruiken, dan dat ze in Urugay hebben.
Lijkt me zelfs duidelijk, dat ze in Urugay heel erg blij zijn met dit materieel, omdat ze het nog niet eens een andere kleur gegeven hebben (iets wat toch vaak als eerste gebeurt met overgenomen spullen)...

Cygnum
Berichten: 67
Lid geworden op: Za 12 Dec 2009, 11:33

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor Cygnum » Di 16 Aug 2011, 19:57

Zie ik daar nou ook de 3205 op de gevoelige plaat staan?

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor Daniel » Di 16 Aug 2011, 20:23

Het eerste stel dat daar rijdend is gezien schijnt een combinatie van twee stellen te zijn (van elk één bak dus simpelweg) :wink:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3523
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor Ruben » Wo 17 Aug 2011, 00:03

Afbeelding

Deze foto is toch ook te fantastisch. Klik hier voor meer!

Noordned rijdt nu wel heel zuidelijk. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.

hidihi
Berichten: 317
Lid geworden op: Za 30 Okt 2010, 00:10

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor hidihi » Do 18 Aug 2011, 19:44

In het blad railmagazine van juli/augustus stond er een verhaal over in.
De stellen zijn 13 juni in het land aangekomen en de treinen waren in twee stukken gezaagd voor het zeetransport.
Op het traject Lynch - Buernos Aires-Concordia worden de trein getest op z'n rijvaardigheden en later worden de stellen omgebouwd voor een grotere spoorbreedte en er wordt tussenbakken in de wandlopers geplaatst. Tijdens deze opknapbeurt worden ze dan wel in de paars grijze kleuren gespoten. Deze verbouwen wordt op 20.000 dollar per trein geschat en na het ombouwen gaan de treinen tussen Lobos en Merlo rijden.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor Fles » Vr 19 Aug 2011, 16:40

compleet schilderen en tussenbakken inbouwen voor 20k dollar? :D

Bij ons kost het inbouwen van een plee al 7 ton :') Zeggen ze :') :X

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor Vinny » Vr 19 Aug 2011, 20:27

Iets in mij zegt dat de personeelskosten in Uruguay ook een stuk lager zijn...
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31473
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor Suus » Vr 19 Aug 2011, 21:22

Staal en verf zullen ook in Uruguay behoorlijk duur zijn, je gaat niet even een kuipje waterverf tegen zo'n trein smijten :')
Rame à l'approche

hidihi
Berichten: 317
Lid geworden op: Za 30 Okt 2010, 00:10

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor hidihi » Vr 19 Aug 2011, 22:52

In het magazine stonden ook foto's van treinen die daar al opknapt waren en er stond in het blad dat ze daar al meer treinen gerestaureerd hebben. Dus ze zullen daar vast wel een realistische kostenplaatje kunnen maken.

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor Justin » Za 20 Aug 2011, 22:25

Whahahaha, holy monkey! Nooit gedacht dat ze daar terecht kwamen...

Ik dacht overigens dat ze naar Albanië ofzo zouden gaan...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25092
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor Daniel » Di 30 Aug 2011, 22:25

Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11123
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor Meltrain » Di 30 Aug 2011, 23:06

Falers. :neg:
Vergeten de verslaggevers gewoon erbij te zeggen dat deze treinen tweedehands uit Nederland komen. :mrgreen:
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7692
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor webguy » Di 30 Aug 2011, 23:47

Toch mooie bestemming voor die treinen dan. De buitenkant heeft mooie opknapbeurt gehad, de binnenkant heeft nog altijd de mooie NS kunst. Overigens is Buenos Aires - Montevideo zo'n 200km rechstreeks, maar zal wel meer 300km zijn met de trein, afhankelijk van waar die spoorbrug is die wordt genoemd die ik op Google Maps niet zie...
Reisinformatie/nerd

hidihi
Berichten: 317
Lid geworden op: Za 30 Okt 2010, 00:10

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor hidihi » Wo 31 Aug 2011, 12:27

Trouwens zijn er door de verkoop van de wandlopertjes aan Uruquay nog wandlopers die nog niet verkocht zijn en nog steeds in Nederland staan?

webguy
OVNL-beheerder
Berichten: 7692
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contact:

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor webguy » Wo 31 Aug 2011, 12:36

Las dat er afgelopen week nog mee werd gerangeerd op de Dijksgracht, dus neem dan aan van wel...
Reisinformatie/nerd

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31473
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor Suus » Wo 31 Aug 2011, 12:55

Meltrain schreef:Falers. :neg:
Vergeten de verslaggevers gewoon erbij te zeggen dat deze treinen tweedehands uit Nederland komen. :mrgreen:

Er zit nog een grotere fout in. De presidente van Argentinië wordt in het balkje president van Uruguay genoemd, terwijl die dikke man die de echte president is dat ook in zijn balkje heeft :')
Rame à l'approche

hidihi
Berichten: 317
Lid geworden op: Za 30 Okt 2010, 00:10

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor hidihi » Wo 31 Aug 2011, 16:18

webguy schreef:Las dat er afgelopen week nog mee werd gerangeerd op de Dijksgracht, dus neem dan aan van wel...


Dacht ik al want ik heb gehoord dat de ATB EG beveiliging de trein niet altijd zag vanwege het lage gewicht en de juiste remmen. Dus het probleem zou je in het buitenland ook kunnen gebeuren en dat lijkt me als potentiële koper geen aantrekkelijk idee. Trouwens in belgie heeft men nu dieseltrein rondrijden die qua gewicht en lengte wel vergelijkbaar is met een wandloper en buffel hier. Waarom hebben die 41 serie dieseltjes geen beveiligingsproblemen in België?

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor deadlock » Wo 31 Aug 2011, 16:25

Ja maar dat is wel typisch iets van ATB. Bij PZB en krokodil komt dat bijvoorbeeld niet voor.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Klaasje
Berichten: 5986
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor Klaasje » Wo 31 Aug 2011, 16:37

Het gaat niet om de ATB, maar de treindetectie. De spoorstroomlopen in het spoor lopen niet goed door de assen van een wadloper omdat het contact niet altijd goed is. Daardoor ziet de baanbeveiliging "geen trein" terwijl er een wadloper rijdt. Hierdoor kan een sein ten onrechte geel of groen tonen terwijl in het achterliggende blok een wadlopertje rijdt.

Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor Maik » Wo 31 Aug 2011, 17:15

hidihi schreef:Trouwens zijn er door de verkoop van de wandlopertjes aan Uruquay nog wandlopers die nog niet verkocht zijn en nog steeds in Nederland staan?
Er staan nog 11 stellen in Amersfoort(8 ééntjes en 3 tweetjes).
Pommes.

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor deadlock » Do 01 Sep 2011, 11:02

Klaasje schreef:Het gaat niet om de ATB, maar de treindetectie. De spoorstroomlopen in het spoor lopen niet goed door de assen van een wadloper omdat het contact niet altijd goed is. Daardoor ziet de baanbeveiliging "geen trein" terwijl er een wadloper rijdt. Hierdoor kan een sein ten onrechte geel of groen tonen terwijl in het achterliggende blok een wadlopertje rijdt.

Dat hangt van de gebruikte methode af. Je kan ook assentellers of een krokodil gebruiken voor treindetectie :idea: Nog even afgezien van het feit dat die lijn 30 jaar niet gebruikt is en dat er hoogstwaarschijnlijk geen treindetectie aanwezig is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!


Terug naar “OV in het buitenland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten