Pagina 1 van 2

De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: di 16 aug 2011, 13:55
door Fles
Wadlopertje 3203 heeft de afgelopen weken een promotierit gemaakt van ruim 1600 km door Argentinië en Uruguay, met goede resultaten.

Artikel met veel plaatjes gelukkig :)

De belangstelling in o.a. het stationnetje van Algorta was groot :)

Afbeelding

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: di 16 aug 2011, 15:03
door Stefan
Gaaf! Leuk om te zien, bedankt! :pos: :)

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: di 16 aug 2011, 15:06
door Oud forumgebruiker
in de laatste OpdeRails stonden ook 2 foto's.

ziet er apart uit om zo'n typisch NS-soort treinstel (wat betreft de kleuren in ieder geval) ergens anders te zien rijden.

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: di 16 aug 2011, 15:10
door Fles
Ja, en tof om te zien dat ze het beter doen dan de Plan U's die ergens in Slowakije staan weg te rotten onder de grafitti en de struiken :pos:

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: di 16 aug 2011, 15:12
door Oud forumgebruiker
Slowakije heeft blijkbaar inmiddels meer geld om ander materieel te gebruiken, dan dat ze in Urugay hebben.
Lijkt me zelfs duidelijk, dat ze in Urugay heel erg blij zijn met dit materieel, omdat ze het nog niet eens een andere kleur gegeven hebben (iets wat toch vaak als eerste gebeurt met overgenomen spullen)...

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: di 16 aug 2011, 19:57
door Cygnum
Zie ik daar nou ook de 3205 op de gevoelige plaat staan?

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: di 16 aug 2011, 20:23
door Daniel
Het eerste stel dat daar rijdend is gezien schijnt een combinatie van twee stellen te zijn (van elk één bak dus simpelweg) :wink:

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: wo 17 aug 2011, 00:03
door Ruben
Afbeelding

Deze foto is toch ook te fantastisch. Klik hier voor meer!

Noordned rijdt nu wel heel zuidelijk. :)

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: do 18 aug 2011, 19:44
door hidihi
In het blad railmagazine van juli/augustus stond er een verhaal over in.
De stellen zijn 13 juni in het land aangekomen en de treinen waren in twee stukken gezaagd voor het zeetransport.
Op het traject Lynch - Buernos Aires-Concordia worden de trein getest op z'n rijvaardigheden en later worden de stellen omgebouwd voor een grotere spoorbreedte en er wordt tussenbakken in de wandlopers geplaatst. Tijdens deze opknapbeurt worden ze dan wel in de paars grijze kleuren gespoten. Deze verbouwen wordt op 20.000 dollar per trein geschat en na het ombouwen gaan de treinen tussen Lobos en Merlo rijden.

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: vr 19 aug 2011, 16:40
door Fles
compleet schilderen en tussenbakken inbouwen voor 20k dollar? :D

Bij ons kost het inbouwen van een plee al 7 ton :') Zeggen ze :') :X

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: vr 19 aug 2011, 20:27
door Vinny
Iets in mij zegt dat de personeelskosten in Uruguay ook een stuk lager zijn...

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: vr 19 aug 2011, 21:22
door Suus
Staal en verf zullen ook in Uruguay behoorlijk duur zijn, je gaat niet even een kuipje waterverf tegen zo'n trein smijten :')

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: vr 19 aug 2011, 22:52
door hidihi
In het magazine stonden ook foto's van treinen die daar al opknapt waren en er stond in het blad dat ze daar al meer treinen gerestaureerd hebben. Dus ze zullen daar vast wel een realistische kostenplaatje kunnen maken.

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: za 20 aug 2011, 22:25
door Justin
Whahahaha, holy monkey! Nooit gedacht dat ze daar terecht kwamen...

Ik dacht overigens dat ze naar Albanië ofzo zouden gaan...

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: di 30 aug 2011, 22:25
door Daniel

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: di 30 aug 2011, 23:06
door Meltrain
Falers. :neg:
Vergeten de verslaggevers gewoon erbij te zeggen dat deze treinen tweedehands uit Nederland komen. :mrgreen:

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: di 30 aug 2011, 23:47
door webguy
Toch mooie bestemming voor die treinen dan. De buitenkant heeft mooie opknapbeurt gehad, de binnenkant heeft nog altijd de mooie NS kunst. Overigens is Buenos Aires - Montevideo zo'n 200km rechstreeks, maar zal wel meer 300km zijn met de trein, afhankelijk van waar die spoorbrug is die wordt genoemd die ik op Google Maps niet zie...

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 12:27
door hidihi
Trouwens zijn er door de verkoop van de wandlopertjes aan Uruquay nog wandlopers die nog niet verkocht zijn en nog steeds in Nederland staan?

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 12:36
door webguy
Las dat er afgelopen week nog mee werd gerangeerd op de Dijksgracht, dus neem dan aan van wel...

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 12:55
door Suus
Meltrain schreef:Falers. :neg:
Vergeten de verslaggevers gewoon erbij te zeggen dat deze treinen tweedehands uit Nederland komen. :mrgreen:
Er zit nog een grotere fout in. De presidente van Argentinië wordt in het balkje president van Uruguay genoemd, terwijl die dikke man die de echte president is dat ook in zijn balkje heeft :')

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 16:18
door hidihi
webguy schreef:Las dat er afgelopen week nog mee werd gerangeerd op de Dijksgracht, dus neem dan aan van wel...
Dacht ik al want ik heb gehoord dat de ATB EG beveiliging de trein niet altijd zag vanwege het lage gewicht en de juiste remmen. Dus het probleem zou je in het buitenland ook kunnen gebeuren en dat lijkt me als potentiële koper geen aantrekkelijk idee. Trouwens in belgie heeft men nu dieseltrein rondrijden die qua gewicht en lengte wel vergelijkbaar is met een wandloper en buffel hier. Waarom hebben die 41 serie dieseltjes geen beveiligingsproblemen in België?

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 16:25
door deadlock
Ja maar dat is wel typisch iets van ATB. Bij PZB en krokodil komt dat bijvoorbeeld niet voor.

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 16:37
door Klaasje
Het gaat niet om de ATB, maar de treindetectie. De spoorstroomlopen in het spoor lopen niet goed door de assen van een wadloper omdat het contact niet altijd goed is. Daardoor ziet de baanbeveiliging "geen trein" terwijl er een wadloper rijdt. Hierdoor kan een sein ten onrechte geel of groen tonen terwijl in het achterliggende blok een wadlopertje rijdt.

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: wo 31 aug 2011, 17:15
door Maik
hidihi schreef:Trouwens zijn er door de verkoop van de wandlopertjes aan Uruquay nog wandlopers die nog niet verkocht zijn en nog steeds in Nederland staan?
Er staan nog 11 stellen in Amersfoort(8 ééntjes en 3 tweetjes).

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Geplaatst: do 01 sep 2011, 11:02
door deadlock
Klaasje schreef:Het gaat niet om de ATB, maar de treindetectie. De spoorstroomlopen in het spoor lopen niet goed door de assen van een wadloper omdat het contact niet altijd goed is. Daardoor ziet de baanbeveiliging "geen trein" terwijl er een wadloper rijdt. Hierdoor kan een sein ten onrechte geel of groen tonen terwijl in het achterliggende blok een wadlopertje rijdt.
Dat hangt van de gebruikte methode af. Je kan ook assentellers of een krokodil gebruiken voor treindetectie :idea: Nog even afgezien van het feit dat die lijn 30 jaar niet gebruikt is en dat er hoogstwaarschijnlijk geen treindetectie aanwezig is.