De Wadlopertjes in Uruguay

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Klaasje
Berichten: 5988
Lid geworden op: Do 30 Jul 2009, 23:01
Locatie: Groningen

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor Klaasje » Do 01 Sep 2011, 16:24

Bij mijn weten kun je alleen spoorstroomlopen en assentellers toepassen als detectie. Detectie mag je ook niet verwarren met data-overdracht voor een treinbeinvloedingssysteem. Daar worden krokodillen dan weer wel voor gebruikt. Voor de ATB-EG wordt er een bepaald signaal in de spoorstroomloop meegestuurd. Zo heeft de spoorstroomloop bij ATB-EG twee functies: Detectie én treinbeïnvloeding.
Ander manieren om dataoverdracht t.b.v. treinbeïnvloeding zijn Bakens (ATB-NG, ERTMS L1) of GSM-RAIL (ERTMS L2 & L3). Bij ERTMS L3 is er geen detectie meer nodig. (De trein belt in bij overwegen, en geeft eigen positiedata door via GSM-RAIL, zodra de dataoverdracht niet goed werkt volgt een snelremming.)

Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor Caspar » Do 01 Sep 2011, 17:21

Ik denk dat ze daar in Zuid Amerika rijden op stationsafstand van elkaar, dus heb je al dat moeilijke (dure) gedoe niet eens nodig.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor Fles » Do 01 Sep 2011, 19:45

En dat terwijl de wadlopertjes bij uitstek geschikt zijn voor ETMET :D

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3285
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: De Wadlopertjes in Uruguay

Berichtdoor Stefan » Do 01 Sep 2011, 21:08

Inderdaad, dingen zijn bloedsnel en comfortabel. Snap niet dat ze niet gewoon in de Noord-Oost rijden ofzo. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.


Terug naar “OV in het buitenland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten