Hulpeloze passagier moet zonder pardon uit bus
Geplaatst: do 22 mei 2008, 23:26
Rechtsreeks uit Suriname: ;-)
Hulpeloze passagier moet zonder pardon uit bus
Geplaatst: 19/05/2008
Paramaribo - Een vrouwelijke passagier heeft donderdag met heel veel woede en hulpeloosheid de onbeschoftheid van een buschauffeur en zijn ‘tawaman’ (bijrijder) moeten incasseren. Heel toevallig moest die bewuste passagier die dag overwerken, waardoor zij later dan normaal en nota bene de laatste bus naar huis, moest pakken. Zij woont in de omgeving van Kwarasan. Op zich was dat geen nood. Halverwege de route en tegen ongeveer kwart over zeven in de avond in de stromende regen, stopte de bus en hoorde zij de bijrijder zeggen :“We gaan niet verder, maar keren vanaf hier terug”. De passagier schrok hevig bij het horen van deze mededeling omdat zij nu niet wist wat te doen. Hoe moest zij nu verder naar huis? Zij vroeg heel kwaad aan de chauffeur of hij niet weet waar de eindhalte van deze route is en dat hij volgens de regels verplicht is haar tot de eindhalte te rijden.
Waarom had hij als chauffeur niet bij het instappen gezegd dat hij maar halverwege zou rijden? De passagier vroeg nadrukkelijk aan de chauffeur hoe zij nu thuis moest aankomen in deze donker en regen en dan nog in de buurt niet ver van Sunny Point. Heel onbeschoft en zonder enig pardon treedt de chauffeur en zijn bijrijder in discussie met de passagier. Als antwoord kreeg de passagier te horen: “je bekijkt het maar. Het is jouw probleem hoe je thuis aankomt. Dit is normaal. Ik keer elke dag weer tijdens mijn laatste lood hier en als je dat niet weet, dan is dat jouw probleem”. Na een heftige discussie en de chauffeur niet betaald te hebben, stapte de passagier uit de bus. Het erge is dat de passagier heel toevallig op dat moment geen mobiele telefoon voor handen had en zij niet naar huis kon bellen om afgehaald te worden. Ook had zij op dat moment niet genoeg geld op zak om een taxi te kunnen betalen. Bovendien is er op de plek waar zij moest uitstappen geen taxi te bereiken. Na een heleboel verzoeken bij een winkelier, mocht de passagier uiteindelijk een taxi uit haar buurt bellen en zo kwam zij die donderdagavond in een zeer boze stemming en vermoeid, thuis aan. Zij heeft wel het kentekennummer van de bus genoteerd en zij kan de buschauffeur ook wel aanwijzen.
John Mahadewsingh, voorzitter van de Particuliere Lijnbushoudersorganisatie, (PLO) geeft aan dat de buschauffeurs vanaf de aangegeven tijd en dat is van 5 uur ‘s morgens tot half tien ‘s avonds verplicht zijn om tot hun eindroute te gaan. Daarom vraagt hij dat mocht iemand zoiets in het vervolg meemaken, hij niet moet aarzelen om het kentekennummer van de bus op te nemen en door te geven aan de PLO, die zeker sancties zal treffen tegen deze buschauffeurs. De PLO kan sancties treffen tegen buschauffeurs die hun passagiers binnen de aangegeven tijd halverwege laten uitstappen en zich niet bekommeren hoe zij thuis zullen aankomen.
Bron: [url=ihttp://www.dbsuriname.com/archief/nat/2008/mei ... bus%20.asp]Dagblad Suriname[/url]
Hulpeloze passagier moet zonder pardon uit bus
Geplaatst: 19/05/2008
Paramaribo - Een vrouwelijke passagier heeft donderdag met heel veel woede en hulpeloosheid de onbeschoftheid van een buschauffeur en zijn ‘tawaman’ (bijrijder) moeten incasseren. Heel toevallig moest die bewuste passagier die dag overwerken, waardoor zij later dan normaal en nota bene de laatste bus naar huis, moest pakken. Zij woont in de omgeving van Kwarasan. Op zich was dat geen nood. Halverwege de route en tegen ongeveer kwart over zeven in de avond in de stromende regen, stopte de bus en hoorde zij de bijrijder zeggen :“We gaan niet verder, maar keren vanaf hier terug”. De passagier schrok hevig bij het horen van deze mededeling omdat zij nu niet wist wat te doen. Hoe moest zij nu verder naar huis? Zij vroeg heel kwaad aan de chauffeur of hij niet weet waar de eindhalte van deze route is en dat hij volgens de regels verplicht is haar tot de eindhalte te rijden.
Waarom had hij als chauffeur niet bij het instappen gezegd dat hij maar halverwege zou rijden? De passagier vroeg nadrukkelijk aan de chauffeur hoe zij nu thuis moest aankomen in deze donker en regen en dan nog in de buurt niet ver van Sunny Point. Heel onbeschoft en zonder enig pardon treedt de chauffeur en zijn bijrijder in discussie met de passagier. Als antwoord kreeg de passagier te horen: “je bekijkt het maar. Het is jouw probleem hoe je thuis aankomt. Dit is normaal. Ik keer elke dag weer tijdens mijn laatste lood hier en als je dat niet weet, dan is dat jouw probleem”. Na een heftige discussie en de chauffeur niet betaald te hebben, stapte de passagier uit de bus. Het erge is dat de passagier heel toevallig op dat moment geen mobiele telefoon voor handen had en zij niet naar huis kon bellen om afgehaald te worden. Ook had zij op dat moment niet genoeg geld op zak om een taxi te kunnen betalen. Bovendien is er op de plek waar zij moest uitstappen geen taxi te bereiken. Na een heleboel verzoeken bij een winkelier, mocht de passagier uiteindelijk een taxi uit haar buurt bellen en zo kwam zij die donderdagavond in een zeer boze stemming en vermoeid, thuis aan. Zij heeft wel het kentekennummer van de bus genoteerd en zij kan de buschauffeur ook wel aanwijzen.
John Mahadewsingh, voorzitter van de Particuliere Lijnbushoudersorganisatie, (PLO) geeft aan dat de buschauffeurs vanaf de aangegeven tijd en dat is van 5 uur ‘s morgens tot half tien ‘s avonds verplicht zijn om tot hun eindroute te gaan. Daarom vraagt hij dat mocht iemand zoiets in het vervolg meemaken, hij niet moet aarzelen om het kentekennummer van de bus op te nemen en door te geven aan de PLO, die zeker sancties zal treffen tegen deze buschauffeurs. De PLO kan sancties treffen tegen buschauffeurs die hun passagiers binnen de aangegeven tijd halverwege laten uitstappen en zich niet bekommeren hoe zij thuis zullen aankomen.
Bron: [url=ihttp://www.dbsuriname.com/archief/nat/2008/mei ... bus%20.asp]Dagblad Suriname[/url]