NS Hispeed Promo België

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

NS Hispeed Promo België

Bericht door math1985 »

NS Hispeed heeft momentel een actie naar Belgie (14,50 enkele reis elk station in Nederland - elk station in Belgie).

Weet iemand of het voor deze actie verplicht is een retour te kopen? Op de site van nshispeed staat wel vermeld 'retour verplicht' op deze pagina: http://www.nshispeed.nl/nl/aanbiedingen ... t-de-trein .
Maar de boekingsmodule staat het gewoon toe enkele reizen te kopen.
Ook op de kaartjes zelf staat niet dat het om een verplicht retour gaat. Wel staat er de volgende tekst op de kaartjes; 'In geval van een verplicht retour moet de reiziger bij controle beide vervoerbewijzen (heen en terug) kunnen tonen.'

Bovendien, als je naar de boekingsmodule gaat zonder via de actiepagina te gaan wordt het actietarief ook voorgesteld, zefls als je expliciet voor een enkele reis kiest. In dat geval wordt er gelinkt naar deze pagina met voorwaarden: https://nl-internet.bene-system.com/sel ... =ITCVPRBA2 . Op die pagina staat niets over een verplicht retour. Dat betekent dat als je zo bestelt, je nooit iets over een verplicht retour te zien krijgt.

Is het nu wel of niet toegestaan een enkele reis op dit actietarief te kopen?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS Hispeed Promo België

Bericht door Geert »

Als je op een normale manier dat tarief krijgt en in de voorwaarden daarvan niet wordt gewezen op een verplicht retour kunnen ze je dat moeilijk aanrekenen lijkt me.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: NS Hispeed Promo België

Bericht door M57 »

NS Hispeed heeft een nogal snelle Twitter-account, mocht je zelf ook die twitter aan hebben staan. (Met een knipoog naar Ivo Opstelten.)
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: NS Hispeed Promo België

Bericht door midnet »

actie is hier aangekondigd-loopt nog t/m 31/8.
vanaf BE (omdat er in het begin zeer veel troubles waren met HiSpeed heb ik nu 2x via b-rail geboekt) is een enkel)OOK als je boekt vanuit en startend in NL, enkel mogelijk voor seniors >60. Anders is het verplicht retour. Via B-rail kan je wel elk BE-stations oproepen, bij NS enkel de grootste Belgische.
Heb zelf diverse mails van Hispeed gehad-waarbij na 2-3 weken =dus rond half juli, werd geexcuseerd voor slechte en verbeterde bookingsmachine en dat het retour moest zijn. Ik heb toen ROVER gemeld over valse reclame-vorig jaar waren er ook al allerlei troubles-nou ja, wanneer niet, met vergelijkbaar aanbod van HiSpeed. Dus wie weet-hebben ze nu na alweer eens op de vingers te zijn getikt maar toegegeven.
PS-dat notaatje over retour tonen is vooral van belang voor SNCF-FR omdat daar diverse tarieven zijn die verplicht retour inhouden. Op die tickets taat het ook geprint. De tickets-homeprint, die ik zelf heb benut laten daar niets van zien. Je kan ook 2 heel verschillende enkeltjes-van/naar andere staties nemen en dat samen als retour zien.
gewoon proberen en kijken of het lukt-als je het kan afprinten na betaling kunnen ze je niet veel meer maken.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: NS Hispeed Promo België

Bericht door midnet »

is mij net gelukt-naar Oostende (ga retour per tram+bus). heb ales aangeklikt, 14,50 met IDeal betaald en bij die voorwaarde staat nu NIETS over verplicht retour.
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: NS Hispeed Promo België

Bericht door math1985 »

NS Hispeed heeft per facebook bevestigd dat het ticket gewoon als enkele reis gebruikt kan worden. Mijn ticket werd door de Belgische conducteur ook zonder problemen geaccepteerd,
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 88 gasten