Dexter schreef:Na de 170 treinen worden in een tweede fase, tegen 2014, nog eens 23 grensoverschrijdende treinen geschrapt.

Dexter schreef: Het gaat om toestellen die minder dan 40 reizigers vervoeren of die grotere energiekosten dan inkomsten hebben.
Dexter schreef:Kamerlid David Geerts (sp.a) wil deze week nog een parlementair debat over de beslissing om 170 treinen te schrappen.

Bee schreef:Hier de lijst met treinen. Er zitten ook meerdere treinen tussen die niet in de dagrand rijden, maar midden op de dag

Meltrain schreef:Hmm, worden nu echt alle treinen tussen Jeumont en Erquelinnes opgeheven?

Bee schreef:Meltrain schreef:Hmm, worden nu echt alle treinen tussen Jeumont en Erquelinnes opgeheven?
Ja. Niet dat het iets bespaart, de trein staat nu gewoon langer stil in Erquelinnes

Stefan schreef:Vind 't ook zo mooi dat er ineens een slag van Antwerpen-Centraal naar Noorderdokken er tussen uit valt. Je kunt die trein toch beter laten rijden dan stil laten staan lijkt mij.. Op Noorderdokken krijg je dan qua vertrektijden iets als: 8:07, 9:07, 10:07, 12:07, 13:07 et cetera.
Meltrain schreef:Jammer, weer een internationale verbinding tussen België en Frankrijk eruit.![]()
Het enige wat het oplevert is dat die reizigers dus nu over de dure HSL moeten of met een 'tijdelijk vervangende' bus moeten.
midnet schreef:Stefan schreef:Vind 't ook zo mooi dat er ineens een slag van Antwerpen-Centraal naar Noorderdokken er tussen uit valt. Je kunt die trein toch beter laten rijden dan stil laten staan lijkt mij.. Op Noorderdokken krijg je dan qua vertrektijden iets als: 8:07, 9:07, 10:07, 12:07, 13:07 et cetera.
dat is dan al meer als een paar jaar terug. Maar vergeet de verplichte pauzes van het personeel niet- een evrvangende ploeg voor een enkel ritje is pas echt duur........

Stefan schreef:Vind 't ook zo mooi dat er ineens een slag van Antwerpen-Centraal naar Noorderdokken er tussen uit valt. Je kunt die trein toch beter laten rijden dan stil laten staan lijkt mij.. Op Noorderdokken krijg je dan qua vertrektijden iets als: 8:07, 9:07, 10:07, 12:07, 13:07 et cetera.
midnet schreef:Er gaat overigens geen enkele buslijn langsheen dit lijntje de grens over. (noch TEC, noch Maubeuge).
Thomas schreef:
Erquelinnes-Jeumont is jammer inderdaad, maar valt dus onder die 23 treinen die in overleg met de buitenlandse maatschappijen pas per 2014 eventueel geschrapt gaan worden, als ik de tekst op de NMBS-site goed begrijp.

Keer terug naar OV in het buitenland
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten