Kurz vor Präsentation des umfangreichen Bus-Ausbauprogramms in Hamburg verabschiedet sich die Hochbahn überraschend von ihren größten Fahrzeugen. Das Unternehmen will sich von den extralangen XXL-Bussen trennen. Grund ist die hohe Pannenanfälligkeit.
Zufrieden war die Hamburger Hochbahn schon lange nicht mit ihnen – jetzt zieht das Unternehmen die Notbremse und trennt sich von den extralangen XXL-Bussen der belgischen Firma Van Hool, die auf der Metrobuslinie 5 fahren.
Lees verder
--
Met andere woorden: De Hochbahn in Hamburg zet hun dubbelgelede wagens stil en wil deze afstoten vanwege de vele problemen met de bussen. Naar het schijnt staan er elke dag 4 van de 26 bussen in de garage, wat dus inhoud dat ruim 15% van de wagens dagelijks stilstaat. De plannen zijn nu om de AGG300's tot 2016 te vervangen door 20 meter geledes. Dus ik gok op óf Mercedes-Benz Capacity of MAN Lion's City GL.
Zu viele Pannen: Hochbahn legt XXL-Busse still
Zu viele Pannen: Hochbahn legt XXL-Busse still
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Zu viele Pannen: Hochbahn legt XXL-Busse still
Kan iemand mij dit vergelijken? Dit zijn toch vrijwel dezelfde bussen als in Utrecht op de 11 en de 12 naar Uithof rijden? Is daar de uitval vergelijkbaar? Of meer weer gevalletje van'' hier niet uitgevonden (deutrscher Spitzenqualit"at) dus kan niet goed wezen? of inmiddels gewoon te oud geworden?
In enkele Franse steden rijden die dingen ook.
In enkele Franse steden rijden die dingen ook.
Re: Zu viele Pannen: Hochbahn legt XXL-Busse still
Het zijn volgens mij inderdaad dezelfde bussel als die in Utrecht rondrijden... Heb daar eigenlijk nog nooit problemen ondervonden met de bussen zelf, behalve dat de displays om de haverklap stuk zijn maar goed dat lijkt me gewoon een stukje onderhoud van Connexxion.
Re: Zu viele Pannen: Hochbahn legt XXL-Busse still
Volgens mij zijn de dubbelgeledes in Frankrijk, zover ze nog rijden, van Renault. Ik weet dat ze in Bordeaux reden, maar daar zijn ze vervangen door trams.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Zu viele Pannen: Hochbahn legt XXL-Busse still
Die achterlijke trambussen die her en der in Frankrijk rijden... lol
Re: Zu viele Pannen: Hochbahn legt XXL-Busse still
Kwestie van motor en body-ik weet vrij zeker ze in FR met body 3xgeleed vanHOol te hebben gezien-en op mijn laatste reis (met IRail-nog in sept '11) en ben niet in Bordeaux geweest toen. Maar zit nu in koude tropen ver weg-geen tijd/zin dit uit te zoeken.Bee schreef:Volgens mij zijn de dubbelgeledes in Frankrijk, zover ze nog rijden, van Renault. Ik weet dat ze in Bordeaux reden, maar daar zijn ze vervangen door trams.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten