Man zwaargewond na sprong uit rijdende trein in Leuven

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Man zwaargewond na sprong uit rijdende trein in Leuven

Bericht door Suus »

Man zwaargewond na sprong uit rijdende trein in Leuven
In Leuven is gisteren een 37-jarige man van Afrikaanse origine uit een rijdende trein uit Brussel gesprongen na een discussie met de treinbegeleider. De spoorwegpolitie trof hem in de late namiddag zwaargewond aan op de sporen nabij het station van Leuven, meldt de federale politie.

De man reed zonder vervoerbewijs. Toen de treinbegeleider naar zijn biljet vroeg, wilde de man betalen met een kredietkaart van Japanse oorsprong. De treinbegeleider vermoedde onraad en sprak de man daarover aan, waarna een discussie ontstond. De begeleider verwijderde zich vervolgens om bijstand te vragen aan het veiligheidspersoneel, maar bij zijn terugkeer was de man verdwenen.

Deur
De treinbegeleider stelde vast dat de deur van het treinstel openstond: de man was er namelijk in geslaagd via de noodhendel de pneumatische deur te openen en uit de trein te springen. De mensen van Securail en de spoorwegpolitie werden op de hoogte gebracht en troffen de man iets later zwaargewond aan op de sporen in de buurt van het station van Leuven.
Bron: De Morgen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Man zwaargewond na sprong uit rijdende trein in Leuven

Bericht door Michael »

Ik dacht dat treinen altijd automatisch tot stilstand kwamen als er een deur open is bij gebruik van de noodhendel. In België in ieder geval niet schijnbaar
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Man zwaargewond na sprong uit rijdende trein in Leuven

Bericht door Ardan »

Dacht je echt dat dat in België zo was? Goeie grap.
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Man zwaargewond na sprong uit rijdende trein in Leuven

Bericht door STF »

En bovendien staat een trein toch nooit binnen twee seconden stil, dus zo'n persoon is al honderden meters voordat de trein tot stilstand komt, eruit gesprongen.
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Man zwaargewond na sprong uit rijdende trein in Leuven

Bericht door htm_tram »

Stom van die man. Je weet dat dat pijn doet. Als je uit een rijdende bus springt (wat erg dom was) kneus of breek je wat... Valt mee dat hij allen zwaargewond is.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Man zwaargewond na sprong uit rijdende trein in Leuven

Bericht door Vinny »

[Ik dacht dat treinen altijd automatisch tot stilstand kwamen als er een deur open is bij gebruik van de noodhendel.
Volgens mij moet je in Nederland ook de noodrem eerst gebruiken voordat je de deur open kan doen. Maar heel zeker weet ik het niet, en ik voel me eigenlijk niet zo geroepen om het uit te proberen... (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Man zwaargewond na sprong uit rijdende trein in Leuven

Bericht door Ennes »

Wat sommigen er al niet voor doen om onder een vervoersbewijs kopen uit te komen. Hier ook een keer gehad dat er 1 zonder kaartje op het moment dat de trein tot stilstand kwam naar buiten wist te vluchten, het spoor in sprong om te ontkomen en bijna werd gegrepen door een voorbij razende IC. Dat scheelde toen echt een haar.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Man zwaargewond na sprong uit rijdende trein in Leuven

Bericht door Stéphane »

Laatst is zoiets toch ook gebeurd bij de Eurostar. Een illegaal die het VK werd uitgezet. En de Eurostar is dan een hst.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Man zwaargewond na sprong uit rijdende trein in Leuven

Bericht door Dexter »

Vinny schreef:
[Ik dacht dat treinen altijd automatisch tot stilstand kwamen als er een deur open is bij gebruik van de noodhendel.
Volgens mij moet je in Nederland ook de noodrem eerst gebruiken voordat je de deur open kan doen. Maar heel zeker weet ik het niet, en ik voel me eigenlijk niet zo geroepen om het uit te proberen... (A)
Nee, ook in Nederland moet de machinist eerst zelf een snelremming inzetten als je groene lamp Deuren Dicht dooft tijdens de rit. Sommige materieelsoorten zoals VIRM en SLT hebben wel een tractieonderbreking zodra er een deur opengaat tijdens de rit, dan valt het vermogen weg. En alle gemoderniseerde materieelsoorten hebben een deurenalarm, dan gaat er een alarmtoon af in de bediende cabine, waarna de mcn zelf een noodremming inzet.
Ennes schreef:Wat sommigen er al niet voor doen om onder een vervoersbewijs kopen uit te komen. Hier ook een keer gehad dat er 1 zonder kaartje op het moment dat de trein tot stilstand kwam naar buiten wist te vluchten, het spoor in sprong om te ontkomen en bijna werd gegrepen door een voorbij razende IC. Dat scheelde toen echt een haar.
Ik heb het 4 jaar geleden weleens meegemaakt dat een Russische man aan boord van een Thalys in de boog tussen Ddr en Ddzd een ruit insloeg en uit de rijdende trein sprong omdat hij stemmen hoorde die hem vertelde dat de maffia hem achterna zaten. Die ruiten bestaan uit 4 lagen glas en de plaatselijke snelheid daar is 80 km/h, dus dat moeten dan wel heel erg overtuigende stemmen zijn geweest. :') Ter plaatse is het daar driesporig, de trein reed op het buitenste spoor en de man kwam uiteindelijk in het andere buitenspoor terecht, nadat hij eerst tegen een bovenleidingmast was geklapt. Ik was met een collega als een van de eersten ter plaatse. Het scheelde maar een haartje of hij was ook nog aangereden door de s5100, die net over dat spoor naderde. Hij had een dubbele open beenbreuk (erg smerig om te zien) en lag nog te gillen en te spartelen om weg te komen toen hij in de ambulance werd getild. :X
Vallend blad maakt rails glad.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Man zwaargewond na sprong uit rijdende trein in Leuven

Bericht door midnet »

Ennes schreef:Wat sommigen er al niet voor doen om onder een vervoersbewijs kopen uit te komen. .

Lijkt me waarschijnlijker dat het om een illegaal ging-die liever niet had dat de rijkswacht zijn ''eenzelvigheid=identiteit'' ging vaststellen. of er dan achter zou komen dat het een lid was van die Nigeriaans cred-card vervalsers bendes?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Man zwaargewond na sprong uit rijdende trein in Leuven

Bericht door deadlock »

Jezus wat een verhaal, Dex :|
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten