Bushouder: Connexxion wil Suriname veroveren

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bushouder: Connexxion wil Suriname veroveren

Bericht door Daniel »

Bushouder: Connexxion wil Suriname veroveren

PARAMARIBO – Het Nederlandse bedrijf Connexxion is op niets anders uit dan de Surinaamse vervoersmarkt veroveren. Dit zegt Elio Vanier, voorzitter van de Bushoudersbond Suriname, BBS. Het zou verklaren waarom Connexxion zo graag meewerkt aan ordening van het openbaar transport. Plannen reiken verder dan Suriname alleen.

Connexxion zou de zinnen ook gezet hebben op het openbaar vervoer in de buurlanden Guyana en Frans Guyana. “En dit ga ik nooit doen. Ik ga geen Surinamers verkopen aan Nederlanders. Het is een schande dat een witte man ons openbaar vervoer moet komen ordenen, terwijl wij het zelf kunnen”, zegt Vanier tegenover Dagblad Suriname. Zijn organisatie zit niet in de federatie die de ordening leidt.

De Particuliere Lijnbushouders Organisatie, PLO, en staatsbedrijf NVB doen wel mee. Vanier wil niet meedoen met wat hij noemt “expansiedrang.” Connexxion zegt kennis, en niet geld, beschikbaar te stellen. Er wordt juist niet bemoeid met het ordenen zelf. Als opstart wordt een proefproject uitgevoerd. Op twee routes wordt met vaste vertrektijden gewerkt en worden buskaartjes verkocht.

Bron: Waterkant.net
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Bushouder: Connexxion wil Suriname veroveren

Bericht door Geert »

Wat een vooruitgang, wij schaffen de vaste tijden juist af :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten