Jij moet je lip houden want jouw slag volk is allergisch voor daglicht, dat weet iedereendeadlock schreef:Het zou het hele jaar zomertijd moeten zijn. MEER DAGLICHT tijdens nuttige uren.iljitsch schreef:En dan heb ik het nog nieteens over die monsterlijke zomertijd gehad.
Dienstregeling gericht op vroegte
Re: Dienstregeling gericht op vroegte
Re: Dienstregeling gericht op vroegte
Vlak over de grens bij Limburg tref je in Duitsland al enkele treinen tussen Aachen en D-Flughafen Terminal tussen 3 en 5 uur 's ochtend.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling gericht op vroegte
Tsja, daar heb je het weer: Flughafen Terminal ;)
Re: Dienstregeling gericht op vroegte
De merkwaardigste trein waar ik ooit had ingezeten was de D trein Berlijn-Krakow over Wroclaw. Die trein ging vrijwel leeg de grens over, en bij elk station in Polen stapten er veel mensen in en uit. En dit terwijl de trein echt midden in de nacht reed en ergens om half vier in Wroclaw aankwam.
Bestaat deze verbinding trouwens nog?
Bestaat deze verbinding trouwens nog?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling gericht op vroegte
Oh die trein heb ik ook eens gehad ja. Toen zijn we nog beroofd :(
Logische verbinding, al die mijnwerkers die naar dat gebied rond Katowice moeten natuurlijk. Zo te zien rijdt die verbinding nu niet meer trouwens.
Logische verbinding, al die mijnwerkers die naar dat gebied rond Katowice moeten natuurlijk. Zo te zien rijdt die verbinding nu niet meer trouwens.
Re: Dienstregeling gericht op vroegte
Hmm, tussen Wroclaw en Krakow rijdt nu een TLK trein die al om 01.25 vertrekt en om 06.55 aankomt. Met een overstap in het schattige Trezebinia ben je vijf minuten eerder op je bestemming. De eerste reguliere trein vertrekt om 04.00.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling gericht op vroegte
Wat te denken van zoiets:
http://www.infofer.ro/Trs.asp?idtrv=343 ... 2012&lng=1
Trein begint in grote stad Craiova: 298.740 inwoners, en rijdt naar Orsova: 12.967 inwoners. In Orsova kan je dan nergens op overstappen, dus het is niet zo dat je via Orsova naar een andere grote stad kan rijden op dat tijdstip. En zo zijn er nog talloze voorbeelden te verzinnen. Vraag me af wat voor mensen er in zo'n stoptrein zitten.
http://www.infofer.ro/Trs.asp?idtrv=343 ... 2012&lng=1
Trein begint in grote stad Craiova: 298.740 inwoners, en rijdt naar Orsova: 12.967 inwoners. In Orsova kan je dan nergens op overstappen, dus het is niet zo dat je via Orsova naar een andere grote stad kan rijden op dat tijdstip. En zo zijn er nog talloze voorbeelden te verzinnen. Vraag me af wat voor mensen er in zo'n stoptrein zitten.
Re: Dienstregeling gericht op vroegte
Nou ja, naar Roodeschool gaan ook vroege treinen. Is het misschien gewoon het eindpunt van een lijntje? Er hoeft maar één fabriek in dat durp te staan. EN @13k inwoners in Roemenië is die kans vrij dik aanwezig :Y
Re: Dienstregeling gericht op vroegte
Naar Roodeschool (en andere loze eindpuntjes) gaat alleen maar een vroege trein om de eerste vanaf daar naar Groningen te rijden, ik neem tenminste niet aan dat er in Roodeschool 's nachts een trein blijft staan voor de eerste ochtendrit.
Ik doe ook maar wat
Re: Dienstregeling gericht op vroegte
Dus. IS Orsova misschien het eindpunt van een lijntje? :?
Re: Dienstregeling gericht op vroegte
Wellicht een veredelde personeelstrein? Ze zijn dan ruim op tijd in Orsova om wat spitsversterkers te laten rijden (weet niet of het ook gebeurd).Caspar schreef:Wat te denken van zoiets:
http://www.infofer.ro/Trs.asp?idtrv=343 ... 2012&lng=1
Trein begint in grote stad Craiova: 298.740 inwoners, en rijdt naar Orsova: 12.967 inwoners. In Orsova kan je dan nergens op overstappen, dus het is niet zo dat je via Orsova naar een andere grote stad kan rijden op dat tijdstip. En zo zijn er nog talloze voorbeelden te verzinnen. Vraag me af wat voor mensen er in zo'n stoptrein zitten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling gericht op vroegte
Zo te zien is het geen eindpunt van een lijn, maar in het gebergte in de omgeving zijn meerdere mijnen te zien, en op Google Maps zie ik zeer veel industrie in Drobeta-Turnu Severin.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling gericht op vroegte
Eerste trein arriveert om 06:05, v 5:22 uit Gn, Vertrek Rd om 6:11Ardan schreef:Naar Roodeschool (en andere loze eindpuntjes) gaat alleen maar een vroege trein om de eerste vanaf daar naar Groningen te rijden, ik neem tenminste niet aan dat er in Roodeschool 's nachts een trein blijft staan voor de eerste ochtendrit.
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Dienstregeling gericht op vroegte
dat heb je meer.
doordat de ret in- en uitrukkers tot de laatste/vanaf de eerste halte op de route uit/in de reizigersdienst gooit, rijdt er al voor 5 uur een tram vanaf de Beurs naar Holy (lijn 23 en op zaterdag zelfs al vanaf d P+R Beverwaard en dat is bijna de hele route) en komen de laatste trams pas tegen 1.45 bij de remise Beverwaard binnen.
De metro begint later n eindigt eerder...
doordat de ret in- en uitrukkers tot de laatste/vanaf de eerste halte op de route uit/in de reizigersdienst gooit, rijdt er al voor 5 uur een tram vanaf de Beurs naar Holy (lijn 23 en op zaterdag zelfs al vanaf d P+R Beverwaard en dat is bijna de hele route) en komen de laatste trams pas tegen 1.45 bij de remise Beverwaard binnen.
De metro begint later n eindigt eerder...
Re: Dienstregeling gericht op vroegte
Ik denk dat het zeer vroeg starten in Midden en Oost-Europese landen nog overblijfselen zijn van het communistische verleden; voor dag en douw opstaan en om 6 uur 's ochtends aan de noeste arbeid gaan!
Ik denk dat het Nederlandse systeem voor beloning van onregelmatigheid daar ook op is gebaseerd, bij Prorail is het zo dat werken tussen 6 en 7 uur 's ochtends veel minder extra wordt beloond dan tussen 18.00 en 19.00. En dat terwijl het merendeel van de samenleving zou aangeven dat zo vroeg al aan de arbeid zijn zwaarder is voor je lichaam dan aan het begin van de avond te werken. Maar vroeger stond iedereen om 6uur al op als ik mijn oma mag geloven.
Een dienstindeler heeft eens voor de grap hierop gezegd: Als ze iemand zou willen wegpesten uit het bedrijf, zou dat voor een aanzienlijk deel van de werknemers volstaan om ze een maandje lang dagelijks om 6 uur 's ochtends in te roosteren.
Ik denk dat het Nederlandse systeem voor beloning van onregelmatigheid daar ook op is gebaseerd, bij Prorail is het zo dat werken tussen 6 en 7 uur 's ochtends veel minder extra wordt beloond dan tussen 18.00 en 19.00. En dat terwijl het merendeel van de samenleving zou aangeven dat zo vroeg al aan de arbeid zijn zwaarder is voor je lichaam dan aan het begin van de avond te werken. Maar vroeger stond iedereen om 6uur al op als ik mijn oma mag geloven.
Een dienstindeler heeft eens voor de grap hierop gezegd: Als ze iemand zou willen wegpesten uit het bedrijf, zou dat voor een aanzienlijk deel van de werknemers volstaan om ze een maandje lang dagelijks om 6 uur 's ochtends in te roosteren.
Re: Dienstregeling gericht op vroegte
Maar dat pleit toch juist voor altijd zomertijd? Wat zouden mensen liever hebben? Dat 's zomers de zon om kwart voor 4 's ochtends opkomt, of kwart voor 5?iljitsch schreef:deadlock: wat is de logica van elke dag op dezelfde tijd opstaan en dan de klok te verstellen dat het precies om die tijd licht is?
Het twee keer per jaar verzetten van klokken geeft al enorm veel gedoe (zojuist miste ik een half radioprogramma omdat de zomertijd gister in Amerika ingegaan is zonder dat ik het doorhad), zeker nu steeds meer spullen klokken ingebouwd hebben en automatisch dingen doen en veel dingen steeds internationaler worden.
Mensen houden gewoon niet van vroeg opstaan, als je nu net als in Rusland onlangs altijd zomertijd laat gelden gaan mensen die dat kunnen gewoon later opstaan. Mensen die vroeg op willen staan doen dat nu ook wel, zoals iedereen die z'n wekker op 8 uur heeft staan maar waar in de buurt bouvakkers werken aan den lijve kan ondervinden.
GMT gaat uit van gemiddeld daglicht tussen 6.15u en 18.15 u. In de zomer zou dat daglicht tussen 3.45u en 20.30u zijn, terwijl in de huidige maatschappij gemiddeld daglicht tussen 7.15u en 19.15 uur en in de zomer tussen 4.45 en 21.30 u veel beter aansluit bij het levensritme van verreweg de meeste mensen.
Re: Dienstregeling gericht op vroegte
Fles schreef:Jij moet je lip houden want jouw slag volk is allergisch voor daglicht, dat weet iedereen
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Dienstregeling gericht op vroegte
Dat is precies wat ik bedoelde, thank you very much!paolie schreef:Maar dat pleit toch juist voor altijd zomertijd? Wat zouden mensen liever hebben? Dat 's zomers de zon om kwart voor 4 's ochtends opkomt, of kwart voor 5?
GMT gaat uit van gemiddeld daglicht tussen 6.15u en 18.15 u. In de zomer zou dat daglicht tussen 3.45u en 20.30u zijn, terwijl in de huidige maatschappij gemiddeld daglicht tussen 7.15u en 19.15 uur en in de zomer tussen 4.45 en 21.30 u veel beter aansluit bij het levensritme van verreweg de meeste mensen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Dienstregeling gericht op vroegte
Ik ben het met je eens dat daglicht van 3.00 tot 21.00 u, wat je zou krijgen als 12 uur de zon op z'n hoogst staat, niet echt ideaal is. Maar hoeveel wil je dan gaan schuiven? Het opgaan van de zon vastprikken op 6.00 u is gewoon niet uitvoerbaar.
Vergeet ook niet dat met rare tijdzones het 's winters pas erg laat licht wordt. Ik weet nog wel toen ik bij de PTT werkte en ik om 8 u moest beginnen ik niet blij werd van het feit dat ik in het donker de deur uit moest en met donker ook weer thuis kwam in de winter.
De zon gaat hier in Madrid nu om 19.21 u onder en als je om 19 u met een bord op schoot voor de televisie wilt ploffen is het eigenlijk helemaal handig als de zon nog naar binnen schijnt.
Vergeet ook niet dat met rare tijdzones het 's winters pas erg laat licht wordt. Ik weet nog wel toen ik bij de PTT werkte en ik om 8 u moest beginnen ik niet blij werd van het feit dat ik in het donker de deur uit moest en met donker ook weer thuis kwam in de winter.
De zon gaat hier in Madrid nu om 19.21 u onder en als je om 19 u met een bord op schoot voor de televisie wilt ploffen is het eigenlijk helemaal handig als de zon nog naar binnen schijnt.
Re: Dienstregeling gericht op vroegte
Ik zeg ook niet dat je iedere dag een andere tijd moet gaan nemen maar dat je de zomertijd als standaardtijd moet invoeren ipv die rottige wintertijd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Dienstregeling gericht op vroegte
Voordeel van de zomertijd is dat het langer licht is; nadeel is dat het later licht wordt. Daar merk je hoogzomer niks van, maar 's winters ga je dat wel merken: dan wordt rond de kortste dag pas om 9.30 licht!
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Dienstregeling gericht op vroegte
Dat is ook de reden dat de wintertijd een aantal jaren geleden is verkort, maar niet is opgeheven. Bijvoorbeeld boeren, die al heel vroeg beginnen, zouden anders nog langer in het donker werken, iets wat ook niet bevordelijk is voor het slaappatroon van het vee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling gericht op vroegte
Het is je levensritme dat je moet aanpassen, niet de klok
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Dienstregeling gericht op vroegte
Die zelfde boeren hokken hun vee toch op, zien nooit daglicht. Lijkt me in ieder geval geen argument meer van deze tijd.Bee schreef:Dat is ook de reden dat de wintertijd een aantal jaren geleden is verkort, maar niet is opgeheven. Bijvoorbeeld boeren, die al heel vroeg beginnen, zouden anders nog langer in het donker werken, iets wat ook niet bevordelijk is voor het slaappatroon van het vee.
Re: Dienstregeling gericht op vroegte
Goed idee. Ik zal even bellen met Rutte. Alle scholen moeten voortaan om 7.00 uur beginnen. Lunch om 10.30 uur, half drie Cup a Soup en om half 5 aan de dis. Kroegen om 23.00 uur dicht, discotheken tot hooguit 1.00 uurVinny schreef:Het is je levensritme dat je moet aanpassen, niet de klok
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten