Nieuwe Bombardiers Flexity afgeleverd in Karlsruhe

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe Bombardiers Flexity afgeleverd in Karlsruhe

Bericht door Suus »

Dat Der Zug hält nur bei Bedarf is echt irritant na een tijdje ja. Hoeveel haltes er ook wel niet zijn aan lijn S41 vanaf Freudenstadt daarmee :')

Daarom heb ik lijn S4 van Karlsruhe naar Heilbronn ook gedaan met de S4 SPRINTER gedaan, die stopt na Karlsruhe Hbf alleen nog op KA-Durlach Bahnhof, Bretten Bahnhof en Eppingen Bahnhof voordat hij aankomt op Heilbronn Bahnhofvorplatz :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe Bombardiers Flexity afgeleverd in Karlsruhe

Bericht door fred1954 »

Bee schreef: Daarom heb ik lijn S4 van Karlsruhe naar Heilbronn ook gedaan met de S4 SPRINTER gedaan, die stopt na Karlsruhe Hbf alleen nog op KA-Durlach Bahnhof, Bretten Bahnhof en Eppingen Bahnhof voordat hij aankomt op Heilbronn Bahnhofvorplatz :D
Dat moet dan deze geweest zijn, hier op de foto net voordat de S4 het Albtalbahnhof inrijdt:
http://images.google.de/imgres?q=s4+eil ... x=48&ty=71

Helaas ligt Heilbronn buiten het KVV-gebied, dus ik kon niet met mijn kaartje daar naar toe.
Maar ben wel de andere kant opgeweest in Baden-Baden. Chique stad!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe Bombardiers Flexity afgeleverd in Karlsruhe

Bericht door Suus »

In de zomer is er vaak een actie waarbij je voor 30 euro een maand lang alle lijnen van de AVG mag berijden :idea:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe Bombardiers Flexity afgeleverd in Karlsruhe

Bericht door Suus »

fred1954 schreef:
Bee schreef: Daarom heb ik lijn S4 van Karlsruhe naar Heilbronn ook gedaan met de S4 SPRINTER gedaan, die stopt na Karlsruhe Hbf alleen nog op KA-Durlach Bahnhof, Bretten Bahnhof en Eppingen Bahnhof voordat hij aankomt op Heilbronn Bahnhofvorplatz :D
Dat moet dan deze geweest zijn, hier op de foto net voordat de S4 het Albtalbahnhof inrijdt:
http://images.google.de/imgres?q=s4+eil ... x=48&ty=71
Nee, dat is de S4 Eilzug. Via een poster bij een tramhalte werd ik erop attend gemaakt dat er in het weekend ook nog een aantal S4 Sprinter diensten zijn, die vertrekken van het laatste perron van treinstation Karlsruhe Hbf.

Afbeelding
:wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe Bombardiers Flexity afgeleverd in Karlsruhe

Bericht door fred1954 »

Bee schreef:
Nee, dat is de S4 Eilzug. Via een poster bij een tramhalte werd ik erop attend gemaakt dat er in het weekend ook nog een aantal S4 Sprinter diensten zijn, die vertrekken van het laatste perron van treinstation Karlsruhe Hbf.
Ik wist niet dat die ook bestond. Heb hem nog nooit gezien. Maar even gegoogled en inderdaad ook filmpjes gevonden, met "sprinter" in een blauwe balk. Zag het ook in het Kursbuch staan. Vanaf KA Hbf, boven, dus komt waarschijnlijk niet in de binnenstad en rijdt meteen naar Durlach en verder via buiten(DB?)-spoor?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe Bombardiers Flexity afgeleverd in Karlsruhe

Bericht door Suus »

Ik weet wel zeker dat hij niet in de binnenstad komt :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe Bombardiers Flexity afgeleverd in Karlsruhe

Bericht door fred1954 »

Bee schreef:Ik weet wel zeker dat hij niet in de binnenstad komt :wink:
Bedankt voor je info in ieder geval, Bee. Weer wat geleerd. Ik begin steeds meer respect te krijgen voor het Karlsruher Modell.
Ik zit me dat eens in te denken, hier in Amsterdam. Lijn 1 stoptram, lijn 1 sneltram, lijn 1 sprinter........en toen werd ik wakker :roll:

Laat die KVV maar schuiven, die weten tenminste wat Openbaar Vervoer is. Kunnen we hier nog heel wat van leren. :Y
fred1954
Berichten: 3461
Lid geworden op: za 10 dec 2011, 14:23
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe Bombardiers Flexity afgeleverd in Karlsruhe

Bericht door fred1954 »

Voor de geïnteresseerden:
Ongewone dienstregeling/materieelinzet in Karlsruhe i.v.m. bouwactiviteiten Kombilösung
S-bahn materieel op tramlijn 5. Zeer ongebruikelijk:
http://www.youtube.com/watch?v=JzRbc5XvWRQ&hd=1
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuwe Bombardiers Flexity afgeleverd in Karlsruhe

Bericht door Suus »

Ook lagevloersmaterieel, lijn 5 is dit weekend in het westen van de stad gekoppeld aan lijn S2. Aan de andere kant van de bouwplaats (het tramnet is dit weekend in twee delen geknipt) is lijn 1 gekoppeld aan lijn S2.

Zie http://www.kvv.de/fileadmin/user_upload ... tungen.pdf
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten