[D/NI] Gratis reizen in VBN met 'Fahrzeugschein' op 18+19/7

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

[D/NI] Gratis reizen in VBN met 'Fahrzeugschein' op 18+19/7

Bericht door Cookie »

Voor de autobezitters onder ons: op 18 en 19 juli kan je in het Verkehrsverbund Niedersachsen/Bremen met bus en trein gratis rondreizen met een 'Fahrzeugschein' . Het hoeft niet je eigen auto te zijn, de Fahrzeugscheinen zijn overdraagbaar. Het lijkt me trouwens dat dit het Nederlandse kentekenbewijs is?

Het gebied is iig aardig groot: http://www.vbn.de/pdf-dokumente/Uebersi ... recken.pdf (in Leer kan je dus opstappen)
De spelregels: http://www.vbn.de/news/news_2012-07-18.shtml
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: [D/NI] Gratis reizen in VBN met 'Fahrzeugschein' op 18+1

Bericht door midnet »

ik lees er uit dat dit NIET voor de hele deelstaat Niedersachsen geldt, maar enkel voor het VBN=Verbund Bremen, dat NIET vanaf Leer begint! Ergens tussen Leer en Oldenburg. Het is wel een groot gebied, maar je kan door de ligging van de lijnen eigenlijk alleen maar van/naar Bremen reizen. en per bus/tram in het gebied-het streekvervoer is er op enkel hoofdlijnen na zeer, zeer karig-denk aan bvb midden Drenthe op zondag. Bovendien is het dan schulferien, dus veel lijnen rijden dan niet.
(als het heel Niedersachsen zou zijn, dan is het ook vanaf Bentheim-syntus treintje Hengelo)
er is ook een snelbus groningen-Bremen, via Oldnburg=- public express, als aanvoerroute mogelijk.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: [D/NI] Gratis reizen in VBN met 'Fahrzeugschein' op 18+1

Bericht door Cookie »

VBN = Verkehrsverbund Bremen - Niedersachsen als ik het zo lees. En ook de VBN Overzichtskaart 2012 laat een groter gebied zien alleen Bremen. Het is inderdaad niet heel Niedersachsen, maar dat zeg ik ook niet in mijn vorige bericht (heb het over het Verkehrsverbund).

Maar het is inderdaad wel even handig om dit soort dingen zeker te weten, dus kan iemand uitsluitsel geven?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [D/NI] Gratis reizen in VBN met 'Fahrzeugschein' op 18+1

Bericht door Suus »

Actie is vanaf Augustfehn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten