Fahrplanwechsel DB 2013?

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door deadlock »

En je bent je paspoort een weekje kwijt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
spoorstaaf
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 10 okt 2012, 02:54

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door spoorstaaf »

Zijn er sowieso landen met het interrailen waar je een paspoort of Visa voor nodig hebt? Ja Turkije dat weet ik maar voor de rest?

Oké Terespol is het laatste station in Polen
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door Ardan »

spoorstaaf schreef:Oké Terespol is het laatste station in Polen
Que?
Ik doe ook maar wat
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door tsov »

Dat vroeg hij een paar posts eerder ;)
spoorstaaf schreef:Zijn er sowieso landen met het interrailen waar je een paspoort of Visa voor nodig hebt? Ja Turkije dat weet ik maar voor de rest?
Visum niet, paspoort wel. Bosnië en Macedonië sowieso, Servië en Montenegro weet ik niet zeker.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door Vinny »

spoorstaaf schreef:Zijn er sowieso landen met het interrailen waar je een paspoort of Visa voor nodig hebt? Ja Turkije dat weet ik maar voor de rest?

Oké Terespol is het laatste station in Polen
Voor Turkije geldt dat je het visum aan de grens voor een tientje kunt verkrijgen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
AMG
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 10 sep 2010, 17:03

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door AMG »

Vooe Servië heb je sowieso geen visum nodig, twee jaar terug toen ik ging was dat net aangepast.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door tsov »

Heb je voor Servië überhaupt ooit een visum nodig gehad? Het is staatsrechtelijk gezien de opvolger van Joegoslavië, en daar kon je in de jaren '80 al zo heen.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door Timon91 »

Visum heb je sowieso maar voor vier Europese landen nodig, als we de Kaukasus even niet meetellen: Kazachstan (al is het stukje wat in Europa ligt maar heel klein), Turkije (aan de grens te krijgen voor 15 euro), Rusland en Wit-Rusland. Van deze landen is alleen Turkije een Interrailland.

Hoe het met paspoort/ID-kaart zit weet ik niet precies, ik heb afgelopen zomer met een paspoort rondgereisd in Zuid-Oost Europa. Servië mag je volgens mij wel met een ID-kaart in, net als Montenegro. Macedonië en Bosnië-Herzegovina heb je wellicht nog wel een paspoort voor nodig.
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door Suus »

Ook Macedonië en Bosnië is bijna nooit een probleem met een ID-kaart. Kosovo wel.

Het staat er echter niet op maar aangezien de meeste landen in die hoek heel graag lid willen worden van de award-winning EU accepteren ze meestal alle Europese identiteitsbewijzen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door Dennenboom »

De DB dienstregeling staat nu ook online.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door midnet »

AMG schreef:Voor Servië heb je sowieso geen visum nodig, twee jaar terug toen ik ging was dat net aangepast.
klopt-in de tijden dat het Joegoslavie was en in interne oorlog en bestookt door westerse projektielen, werd een visumplicht ingevoerd. Werd daarna vergemakkelijkt tot betalen aan de grens-en weer later afgeschaft.
IN de hele EU kan je uiteraard met enkel een ID reizen.
Ik meen dat entree voor Tr is verhoogd naar 20€.
Voor mij-en ik heb heel wat van die landen nog bezocht in tijden dat visums+nog veel meer burokratie nodig was, is een visum echt iets dat je vantevoren moet regelen via een ambassade. Anders is het gewoon entree betalen waarvoor je een sticker oid krijgt in je pas.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door Fles »

Dennenboom schreef:De DB dienstregeling staat nu ook online.
Kunnen we de offline HAFAS planner al ergens runterladen? :?:

Nee dus :)
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door Stéphane »

midnet schreef:
AMG schreef: IN de hele EU kan je uiteraard met enkel een ID reizen.
Hoe zit het eigenlijk met de landen die geen lid zijn van de Schengenzone? Groot-Brittannië ben ik met m'n digitale ID binnengeraakt. Ierland, Roemenië en Bulgarije weet ik niet.
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50853
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door Suus »

Op de achterkant van de ID-kaart staat dat deze geldig is in alle landen van de Europese Unie. De burger wordt geacht te weten welke 27 landen dat zijn :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Fahrplanwechsel DB 2013?

Bericht door Geert »

Stéphane schreef:Hoe zit het eigenlijk met de landen die geen lid zijn van de Schengenzone? Groot-Brittannië ben ik met m'n digitale ID binnengeraakt. Ierland, Roemenië en Bulgarije weet ik niet.
Schengen staat in principe los hiervan: een ID-kaart is een identiteitskaart die in de hele EU geldt + nog een aantal andere landen. In het verdrag van Schengen is afgesproken dat er geen structurele grenscontroles meer gehouden worden aan de grens, en daar doet de UK niet aan mee.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten