NMBS Dienstregeling 2013

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NMBS Dienstregeling 2013

Bericht door Suus »

De fiches met de wijzigingen voor nieuwe dienstregeling staan inmiddels al enige tijd op de website van de NMBS. Het leest als een treurig verhaal, maargoed. Hier te vinden: http://www.belgianrail.be/nl/nieuws/aan ... -2012.aspx
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
RoelZ1
Berichten: 473
Lid geworden op: za 18 jun 2011, 15:58

Re: NMBS Dienstregeling 2013

Bericht door RoelZ1 »

Inderdaad vrij treurig al die snij-acties. Het herontwerp Antwerpen - Brussel vind ik overigens wel erg geslaagd. Ik hoop dat het een voorbode zal zijn voor IR/IC 2014:

- (vrijwel exacte) halfuursdienst IC Antwerpen - Anw-Berchem - Mechelen - Brussel Noord/Centraal/Zuid
- (vrijwel exacte) halfuursdienst IR Antwerpen - Brussel met nog wat extra stops (Mortsel-Oude-God, Vilvorde)

De IR is precies ingelegd tussen de IC's zodat er 4 nuttige treinen Antwerpen - Brussel per uur rijden in een mooi patroon. Daarnaast rijden er 2 treinen per uur vanuit Antwerpen naar Brussel-Airport. Dat is wel een IC en een IR waardoor er wel een echt verschil in reistijd is. Aankomst in Brussel Airport wel een exact half uur. Ik hoop dat ze deze lijn van (gecombineerde) halfuursdiensten in de rest van het land kunnen doorzetten, maar voor dit traject geef ik de NMBS alvast :pos: .
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten