Tot en met de huidige dienstregeling zou er dan van maandag tot en met zaterdag overdag maar 1x per uur een stoptrein stoppen in Staphorst. Niet dat daar op zondag reizigers zijn, maar oke.
Als de afgelopen tientallen jaren er 2x per uur een sprinter(zoals op de Veluwe lijn) langs Staphorst zou hebben gereden, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, dan zou er vast al een wethouder aan de bel hebben getrokken dat daar een station moest komen?
Onderzoek naar haalbaarheid voorstadsnet Luik en Charleroi
Re: Onderzoek naar haalbaarheid voorstadsnet Luik en Charler
Over plaatsen zonder stations gesproken: ik verbaas me er altijd over dat Maartensdijk geen station heeft en het veel kleinere Hollandsche Rading wel...
Re: Onderzoek naar haalbaarheid voorstadsnet Luik en Charler
De norm voor een nieuw station is in principe 1000 reizigers per dag. Ik denk het net niet gehaald zal worden in Staphorst, aan de andere kant: Hoevelaken krijgt ook een station en is ongeveer net zo groot, dus er moet zeker iets te regelen zijn.Klaasje schreef:Ik kan me alleen niet voorstellen dat er daar meer dan 2000 in- en uitstappers zijn. Op Veluwe kan je er juist geen stop (Nijkerk Corlaer?) bij hebben omdat de dienstregeling daar aan de krappe kant is en in de herfst zelfs onbetrouwbaar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Onderzoek naar haalbaarheid voorstadsnet Luik en Charler
Bee schreef:De norm voor een nieuw station is in principe 1000 reizigers per dag. Ik denk het net niet gehaald zal worden in Staphorst, aan de andere kant: Hoevelaken krijgt ook een station en is ongeveer net zo groot, dus er moet zeker iets te regelen zijn.Klaasje schreef:Ik kan me alleen niet voorstellen dat er daar meer dan 2000 in- en uitstappers zijn. Op Veluwe kan je er juist geen stop (Nijkerk Corlaer?) bij hebben omdat de dienstregeling daar aan de krappe kant is en in de herfst zelfs onbetrouwbaar.
Staphorst zit vol met griffo fundamentalisten die op zondag geen haltering van een trein willen. Zolang dat zo blijft zal Staphorst in geen honderd miljoen jaar een station krijgen :N En terecht, ze verdienen het niet, stel achtergebleven idioten.
Re: Onderzoek naar haalbaarheid voorstadsnet Luik en Charler
http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Staphorst
In 1935 is het station opgeheven. Wellicht omdat Staphorsters honkvast zijn heeft het dorp de nodige groei doorgemaakt, de gemeente heeft 16.000 inwoners, waarvan er 10.000 in het dorp zelf wonen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Staphorst
Dat is dus een treinstop waardig. Het is zelfs groter dan de dorpen Grou, Akkrum en Irnsum samen. Dus die stops er uitflikkeren en je kunt de IC Leeuwarden-Amsterdam zonder een centje pijn te Staphorst laten stoppen.
In 1935 is het station opgeheven. Wellicht omdat Staphorsters honkvast zijn heeft het dorp de nodige groei doorgemaakt, de gemeente heeft 16.000 inwoners, waarvan er 10.000 in het dorp zelf wonen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Staphorst
Dat is dus een treinstop waardig. Het is zelfs groter dan de dorpen Grou, Akkrum en Irnsum samen. Dus die stops er uitflikkeren en je kunt de IC Leeuwarden-Amsterdam zonder een centje pijn te Staphorst laten stoppen.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten