Onderzoek naar haalbaarheid voorstadsnet Luik en Charleroi

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Caspar
Berichten: 6588
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 10:37

Re: Onderzoek naar haalbaarheid voorstadsnet Luik en Charler

Berichtdoor Caspar » Za 17 Nov 2012, 23:33

Tot en met de huidige dienstregeling zou er dan van maandag tot en met zaterdag overdag maar 1x per uur een stoptrein stoppen in Staphorst. Niet dat daar op zondag reizigers zijn, maar oke.

Als de afgelopen tientallen jaren er 2x per uur een sprinter(zoals op de Veluwe lijn) langs Staphorst zou hebben gereden, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat, dan zou er vast al een wethouder aan de bel hebben getrokken dat daar een station moest komen?

Gebruikersavatar
Ronald
Berichten: 3247
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:55

Re: Onderzoek naar haalbaarheid voorstadsnet Luik en Charler

Berichtdoor Ronald » Zo 18 Nov 2012, 00:25

Over plaatsen zonder stations gesproken: ik verbaas me er altijd over dat Maartensdijk geen station heeft en het veel kleinere Hollandsche Rading wel...

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31525
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Onderzoek naar haalbaarheid voorstadsnet Luik en Charler

Berichtdoor Suus » Zo 18 Nov 2012, 00:37

Klaasje schreef:Ik kan me alleen niet voorstellen dat er daar meer dan 2000 in- en uitstappers zijn. Op Veluwe kan je er juist geen stop (Nijkerk Corlaer?) bij hebben omdat de dienstregeling daar aan de krappe kant is en in de herfst zelfs onbetrouwbaar.

De norm voor een nieuw station is in principe 1000 reizigers per dag. Ik denk het net niet gehaald zal worden in Staphorst, aan de andere kant: Hoevelaken krijgt ook een station en is ongeveer net zo groot, dus er moet zeker iets te regelen zijn.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Onderzoek naar haalbaarheid voorstadsnet Luik en Charler

Berichtdoor Fles » Zo 18 Nov 2012, 01:08

Bee schreef:
Klaasje schreef:Ik kan me alleen niet voorstellen dat er daar meer dan 2000 in- en uitstappers zijn. Op Veluwe kan je er juist geen stop (Nijkerk Corlaer?) bij hebben omdat de dienstregeling daar aan de krappe kant is en in de herfst zelfs onbetrouwbaar.

De norm voor een nieuw station is in principe 1000 reizigers per dag. Ik denk het net niet gehaald zal worden in Staphorst, aan de andere kant: Hoevelaken krijgt ook een station en is ongeveer net zo groot, dus er moet zeker iets te regelen zijn.



Staphorst zit vol met griffo fundamentalisten die op zondag geen haltering van een trein willen. Zolang dat zo blijft zal Staphorst in geen honderd miljoen jaar een station krijgen :N En terecht, ze verdienen het niet, stel achtergebleven idioten.

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11008
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Onderzoek naar haalbaarheid voorstadsnet Luik en Charler

Berichtdoor Vinny » Zo 18 Nov 2012, 20:51

http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Staphorst
In 1935 is het station opgeheven. Wellicht omdat Staphorsters honkvast zijn heeft het dorp de nodige groei doorgemaakt, de gemeente heeft 16.000 inwoners, waarvan er 10.000 in het dorp zelf wonen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Staphorst

Dat is dus een treinstop waardig. Het is zelfs groter dan de dorpen Grou, Akkrum en Irnsum samen. Dus die stops er uitflikkeren en je kunt de IC Leeuwarden-Amsterdam zonder een centje pijn te Staphorst laten stoppen.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"


Terug naar “OV in het buitenland”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten