Vroeger, nu en straks
Re: Vroeger, nu en straks
Een redeneerfout ontdekken in een ironische opmerking. Hier moet iemand zijn sarcasmemeter nakijken... (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Vroeger, nu en straks
Wtf dis je Klaasje nou terwijl hij ligt te revalideren?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Vroeger, nu en straks
Dames, dames....
-
- Berichten: 1673
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Vroeger, nu en straks
Daar valt nog wel wat op af te dingen. Auto's worden steeds zwaarder, er zitten gemiddeld steeds minder mensen in een auto en dan hoeven we het over de grondstoffen die er nodig zijn om hybride auto's te produceren niet eens te hebben.Statler Rail schreef:de auto's worden steeds milieuvriendelijker
Daarnaast zit een groot aantal Europese autofabrikanten met miljardentekorten. Ben echt benieuwd wat hier de toekomst gaat brengen.
Verder blijkt ook de opkomst van de huidige digitale communicatie, waar je in het OV gemakkelijker gebruik van kunt maken dan in de auto voor een verschuiving. In de VS is dit al een tijdje aan de gang, geholpen door een hogere benzineprijs. Het aantal 16- en 17-jarigen met een rijbewijs is daar de afgelopen 10 jaar fors gedaald.
Re: Vroeger, nu en straks
Mensen die geloven in waterstofauto's kunnen net zo goed ook gaan geloven in eenhoorns. Er zitten zoveel haken en ogen aan het concept van de waterstofauto die niet door de consument zullen worden geaccepteerd dat er nog heel veel ontwikkelingen nodig zijn voor een marktrijpe waterstofauto.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vroeger, nu en straks
Waterstof is een energiedrager, geen energiebron.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Vroeger, nu en straks
Semantisch gemekker.Vinny schreef:Waterstof is een energiedrager, geen energiebron.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Vroeger, nu en straks
Wat is dan wel een energiebron?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Vroeger, nu en straks
Ik wil voor alle beweringen een bron behalve voor de laatste en dan zorg ik voor keiharde cijfers die het tegenovergestelde stellen.Dennenboom schreef:Daar valt nog wel wat op af te dingen. Auto's worden steeds zwaarder, er zitten gemiddeld steeds minder mensen in een auto en dan hoeven we het over de grondstoffen die er nodig zijn om hybride auto's te produceren niet eens te hebben.Statler Rail schreef:de auto's worden steeds milieuvriendelijker
Daarnaast zit een groot aantal Europese autofabrikanten met miljardentekorten. Ben echt benieuwd wat hier de toekomst gaat brengen.
Verder blijkt ook de opkomst van de huidige digitale communicatie, waar je in het OV gemakkelijker gebruik van kunt maken dan in de auto voor een verschuiving. In de VS is dit al een tijdje aan de gang, geholpen door een hogere benzineprijs. Het aantal 16- en 17-jarigen met een rijbewijs is daar de afgelopen 10 jaar fors gedaald.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 1673
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Vroeger, nu en straks
Snel even wat opgezocht.
Bezetting auto: bestuurder groeit, autopassagier daalt:
http://www.compendiumvoordeleefomgeving ... ml?i=15-12
Zwaardere auto's:
http://www.swov.nl/rapport/r-2003-35.pdf
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/ver ... 021-wk.htm
Milieubelasting hybrides:
http://www.elsevier.nl/Economie/nieuws/ ... ER292494W/
Autofabrikanten in nood:
http://www.beurs.nl/nieuws/Buitenland/3 ... in-peugeot
Maar ook Opel en Ford Europa draaien volgens Duitse persberichten slecht.
Bezetting auto: bestuurder groeit, autopassagier daalt:
http://www.compendiumvoordeleefomgeving ... ml?i=15-12
Zwaardere auto's:
http://www.swov.nl/rapport/r-2003-35.pdf
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/ver ... 021-wk.htm
Milieubelasting hybrides:
http://www.elsevier.nl/Economie/nieuws/ ... ER292494W/
Autofabrikanten in nood:
http://www.beurs.nl/nieuws/Buitenland/3 ... in-peugeot
Maar ook Opel en Ford Europa draaien volgens Duitse persberichten slecht.
Re: Vroeger, nu en straks
Cijfers van voor de crisis. Volledig nutteloos.Dennenboom schreef:Snel even wat opgezocht.
Bezetting auto: bestuurder groeit, autopassagier daalt:
http://www.compendiumvoordeleefomgeving ... ml?i=15-12
Serieus?
http://aftersalesmagazine.nl/public/fil ... s_2011.pdf
Dat klopt maar het is wel op een andere manier belastend dan fossiele brandstofmobielen.Milieubelasting hybrides:
http://www.elsevier.nl/Economie/nieuws/ ... ER292494W/
Een slecht jaar betekent niet direct een miljardentekort. Trouwens, Peugeot en Renault doen het toch al jaren slecht? Dacia, Lancia, Volkswagen, Volvo en Fiat doen het best aardig.Autofabrikanten in nood:
http://www.beurs.nl/nieuws/Buitenland/3 ... in-peugeot
Maar ook Opel en Ford Europa draaien volgens Duitse persberichten slecht.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Vroeger, nu en straks
Het is toch wel zo dat er overcapaciteit bestaat in de autofabrikanten wereld? Daar moet dus iets aan gedaan worden: meer vraag, meer overheidssteun, et cetera.
Het is een spectrum.
-
- Berichten: 1673
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Vroeger, nu en straks
Deadlock, Bedankt voor de info.
Wat betreft verplaatsingen kon ik recente cijfers niet zo snel vinden, maar ik meen dat nu ook het aantal bestuurderskilometers aan het dalen is. Heb jij cijfers?
De gewichten (grafiek 2.5) zijn de laatste jaren inderdaad wel gedaald, maar daar hebben milieupremies hun invloed gehad. Kijk maar eens wat de meest populaire verkochte types zijn. Ben wel benieuwd welke kant dat na het verstrijken van de premies opgaat.
Voor wat betreft de autofabrikanten denk ik dat er echt structurele problemen aan het komen zijn. Diegenen die zich uitsluitend op de Europese markt richten, krijgen het moeilijk in het overleven.
Wat betreft verplaatsingen kon ik recente cijfers niet zo snel vinden, maar ik meen dat nu ook het aantal bestuurderskilometers aan het dalen is. Heb jij cijfers?
De gewichten (grafiek 2.5) zijn de laatste jaren inderdaad wel gedaald, maar daar hebben milieupremies hun invloed gehad. Kijk maar eens wat de meest populaire verkochte types zijn. Ben wel benieuwd welke kant dat na het verstrijken van de premies opgaat.
Voor wat betreft de autofabrikanten denk ik dat er echt structurele problemen aan het komen zijn. Diegenen die zich uitsluitend op de Europese markt richten, krijgen het moeilijk in het overleven.
Re: Vroeger, nu en straks
Wat dacht je van gewoon minder productie en afslanken van de bedrijven?Karl schreef:Het is toch wel zo dat er overcapaciteit bestaat in de autofabrikanten wereld? Daar moet dus iets aan gedaan worden: meer vraag, meer overheidssteun, et cetera.
Laatst gewijzigd door deadlock op di 19 feb 2013, 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Vroeger, nu en straks
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/12/01/afg ... inds-2007/Dennenboom schreef:Wat betreft verplaatsingen kon ik recente cijfers niet zo snel vinden, maar ik meen dat nu ook het aantal bestuurderskilometers aan het dalen is. Heb jij cijfers?
http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/ver ... 579-wm.htm
Diesels hebben in 2010 gemiddeld bijna 24 duizend kilometer gereden, ruim twee keer zoveel als benzineauto’s. Ten opzichte van 2005 reden diesels gemiddeld 6,3 procent minder, benzinewagens 4,5 procent. Bij elkaar legden de Nederlandse personenauto’s in 2010 in totaal 113,2 miljard kilometer af.
Nederlanders zijn de afgelopen jaren heel erg gewend geraakt aan de kleinere zuinigere auto's en ik denk heel eerlijk gezegd dat ze het ook qua verbruik in hun portemonnee hebben gevoeld en daarom bij de zuinige auto's blijven.De gewichten (grafiek 2.5) zijn de laatste jaren inderdaad wel gedaald, maar daar hebben milieupremies hun invloed gehad. Kijk maar eens wat de meest populaire verkochte types zijn. Ben wel benieuwd welke kant dat na het verstrijken van de premies opgaat.
Ja, duidelijk richting BRIC gaan maar dat is zonder partner bijna niet te doen. Er zal binnenkort wel weer een overnamegolf in autoland aankomen. De Franse bedrijven zullen een Japanse partner of overnamekandidaat moeten vinden om hun hoofd boven water te kunnen houden.Voor wat betreft de autofabrikanten denk ik dat er echt structurele problemen aan het komen zijn. Diegenen die zich uitsluitend op de Europese markt richten, krijgen het moeilijk in het overleven.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 1673
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Vroeger, nu en straks
Je hebt wel een bepaalde massa nodig om een industrie te kunnen laten voortbestaan. En die massa lijkt nu enige tijd weggesmolten te zijn als het om Europa gaat. Dat red je niet met wat afslanken. Vroeger stapte de overheid er dan in, maar een land als Frankrijk krijgt dat nu niet meer voor elkaar.
Laatst gewijzigd door Dennenboom op di 19 feb 2013, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vroeger, nu en straks
Merk ook op dat de marketing van bijna alle autofabrikanten grandioos faalt. Wanneer heb je voor het laatst een autoreclame gezien die echt aansprak en niet aan hipperige jeugdheid deed?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vroeger, nu en straks
De nieuwste reclame van VW voor de Golf. Mijn vader en al zijn buren vinden 'm fantastisch.Bee schreef:Merk ook op dat de marketing van bijna alle autofabrikanten grandioos faalt. Wanneer heb je voor het laatst een autoreclame gezien die echt aansprak en niet aan hipperige jeugdheid deed?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Vroeger, nu en straks
In Zuid Amerika doen Duitse auto's het heel goed. Opel, maar met name Volkwagen adverteren gewoon met hun bedrijfslogo en daaronder een tekst (in het Duits!) dat die auto uit Duitsland komt.Bee schreef:Merk ook op dat de marketing van bijna alle autofabrikanten grandioos faalt. Wanneer heb je voor het laatst een autoreclame gezien die echt aansprak en niet aan hipperige jeugdheid deed?
Het is een spectrum.
Re: Vroeger, nu en straks
Die met dat hondje _O_ O+deadlock schreef:De nieuwste reclame van VW voor de Golf. Mijn vader en al zijn buren vinden 'm fantastisch.Bee schreef:Merk ook op dat de marketing van bijna alle autofabrikanten grandioos faalt. Wanneer heb je voor het laatst een autoreclame gezien die echt aansprak en niet aan hipperige jeugdheid deed?
Die is echt geniaal. Verzin zoiets maar eens hee
Re: Vroeger, nu en straks
De zon.deadlock schreef:Wat is dan wel een energiebron?
Maar om je vraag te beantwoorden, om waterstof te maken is er best veel energie nodig. Dat vergeten veel voorstanders van de waterstofeconomie wel eens :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Vroeger, nu en straks
Waar brandt de zon op dan?
Waterstof *O*
Waterstof *O*
Re: Vroeger, nu en straks
Waterstof winnen door middel van elektrolyse is op dit moment nog niet erg goedkoop maar wordt steeds makkelijker. Ken het experiment met de iter bijvoorbeeld.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Vroeger, nu en straks
@Fles: Dat klopt wel, alleen is waterstof binnen onze atmosfeer niet zuiver aanwezig maar klontert het vast aan zuurstof. Om waterstof van zuurstof (en mogelijke andere elementen) te scheiden moet het dus eerst in stukjes gebroken worden en dat vereist veel energie. Waterstof wordt gezien als een schone brandstof voor auto's, en dat klopt in feite ook wel als je het over de auto's hebt want die stoten alleen maar water uit. De werkelijke uitstoot die belastend is voor het milieu zit hem tot nu toe vooral bij de productie van waterstof en zolang het overgrote deel van de energievoorziening door middel van fossiele brandstoffen wordt geregeld is waterstof dus helemaal niet zo schoon.
Tenminste, dat is het verhaal dat ik op de middelbare school heb gehoord en tot nu toe heeft niemand dat kunnen ontkennen.
Tenminste, dat is het verhaal dat ik op de middelbare school heb gehoord en tot nu toe heeft niemand dat kunnen ontkennen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Vroeger, nu en straks
Bee dat klopt maar half. Elektrolyse bereik je ook met zonneenergie.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten