Pagina 1 van 1

lowcost TGV

Geplaatst: do 21 feb 2013, 18:56
door Stéphane
De Franse spoorwegen hebben vandaag een lowcostformule gelanceerd voor de hogesnelheidslijn naar de Franse azurenkust. Daarbij wordt het al mogelijk om al vanaf 10 euro te reizen tussen Marne-la-Vallée (bij Parijs) en Montpellier of Marseille, via Lyon.

Artikel op DeMorgen.be
artikel met foto van de buitenzijde

Re: lowcost TGV

Geplaatst: do 21 feb 2013, 19:48
door Caspar
Wie gaat dat allemaal controleren met die bagage? Verder klinken 10€ en 25€ best gunstig. Zo gezellig is die bar nou ook weer niet...

Re: lowcost TGV

Geplaatst: do 21 feb 2013, 19:50
door Stéphane
Er moet 30 minuten op voorhand ingecheckt worden las ik net op treinreizger.nl dus dan is wel even de tijd voor Ryanair achtige controles van de bagage...

Re: lowcost TGV

Geplaatst: do 21 feb 2013, 19:53
door Caspar
Maar ik bedoel meer; als diverse personeelsleden zich moeten gaan bemoeien met het controleren van de meegenomen bagage, dan worden de besparingen op personeel ten opzichte van een normale TGV toch weer teniet gedaan? Waardoor voor SNCF de exploitatie niet wezenlijk veel goedkoper zou uitvallen?

Re: lowcost TGV

Geplaatst: do 21 feb 2013, 19:58
door Stéphane
Hoe ze dat gaan doen gaan ze bij de productpresentatie natuurlijk niet vertellen.
Hiervoor zullen we moeten kijken naar gebruikerservaringen/verslagen.

De zetels lijken me trouwens in Veolia opstelling te staan zie ik zo.

Re: lowcost TGV

Geplaatst: do 21 feb 2013, 19:59
door Suus
Ik denk dat het bagagebeleid erop gericht is om volksverhuizingen te voorkomen en niet allerlei stoelen bezaaid met bagage krijgt. Verder zit de grootste bezuiniging erin dat ze treinen in plaats van 8 uur per dag nu wel 12 uur per dag kunnen rijden doordat er op stations direct aan de HSL wordt gestopt en de treinen minder onderhoud aan het interieur nodig hebben in de werkplaats.

Re: lowcost TGV

Geplaatst: do 21 feb 2013, 23:49
door Z2N
Stéphane schreef: De zetels lijken me trouwens in Veolia opstelling te staan zie ik zo.
Zo te zien niet helemaal.

Gedeelte is 3+1:
Afbeelding

Een ander deel is gewoon 2+2. Hier met het mormel dat de SNCF-president Guillaume Pepy is. :6
Afbeelding

----
Overigens lijken die stoelen mij uiterst onconfortabel voor een reis van 3 uur! :X

Re: lowcost TGV

Geplaatst: do 21 feb 2013, 23:52
door Fles
Z2N schreef: Overigens lijken die stoelen mij uiterst onconfortabel voor een reis van 3 uur! :X
\
Boeiend. Er wordt ook kutvirm ingezet op Rotterdam - Groningen.

250 km, duurt ook 3 uur. en kost meer dan 700 km met Ouigo.

Re: lowcost TGV

Geplaatst: do 21 feb 2013, 23:58
door Suus
Wat is nu weer het nut van die 3+1-opstelling :X

Re: lowcost TGV

Geplaatst: do 21 feb 2013, 23:59
door Caspar
Ziet er een beetje zelfde comfort uit als Fyra V250 qua stoelen.

Re: lowcost TGV

Geplaatst: vr 22 feb 2013, 00:02
door Caspar
@ Bee, volgens mij was dat zo te zien een EX- 1e klas bak waar die 3+1 opstelling in zit. Daar was het gangpad altijd al ietsjes lager dan de waar de stoelen staan. Als je een 2+2 opstelling zou nemen, zou er een hoogteverschil halverwege de 2e stoel aan de linker kant ontstaan op de vloer. (het wandelpad lag altijd al in een soort gootje)

Re: lowcost TGV

Geplaatst: vr 22 feb 2013, 17:55
door Fles
Caspar schreef:Ziet er een beetje zelfde comfort uit als Fyra V250 qua stoelen.
Ja of van de Space Shuttle. Daarvan weet ook niemand hoe het is :D

Re: lowcost TGV

Geplaatst: vr 22 feb 2013, 19:16
door Ronald
BIJNA niemand :mrgreen: (Fyra dan...)