Weer Abellio succes in Duitsland
Re: Weer Abellio succes in Duitsland
Zijn deze stellen ook al in ons land toegelaten en voor welke datum staat de eerste aflevering gepland?
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Weer Abellio succes in Duitsland
Het gaat hier om een (voor Nederland) nieuw type trein dus die zal hier nog geen toelating hebben. Dat zou ook wel een van de redenen kunnen zijn dat ze pas later naar Nederland gaan rijden.
Nu ben ik vooral benieuwd of het moederbedrijf van Abellio dit voorbeeld gaat volgen. Dit is een geschikte kandidaat voor de nieuwe generatie Sprinters.
Nu ben ik vooral benieuwd of het moederbedrijf van Abellio dit voorbeeld gaat volgen. Dit is een geschikte kandidaat voor de nieuwe generatie Sprinters.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Weer Abellio succes in Duitsland
Geyle treintjes hoor!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Weer Abellio succes in Duitsland
Die kop is best mooi ja, kon slechter.
Re: Weer Abellio succes in Duitsland
Nieuwe front doet mij denken aan het frontdesign dat is geleverd aan de NSB.
Aflevering zal in het najaar van 2016 zijn, inzet start in december 2016.KM46 schreef:Zijn deze stellen ook al in ons land toegelaten en voor welke datum staat de eerste aflevering gepland?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Weer Abellio succes in Duitsland
De Flirt is al in Nederland toegelaten (in elk geval in Venlo), maar de toelating zal wel uitgebreid meoten worden vanwege de nieuwe kopvorm? Overigens ben ik wel blij met de nieuwe kopvorm.
Ik vraag me wel af waarom de variant die ook in Nederland komt te rijden 8 zitplaatsen minder heeft in de 1e klas. Komt dat vanwege de omvormer?
Ik vraag me wel af waarom de variant die ook in Nederland komt te rijden 8 zitplaatsen minder heeft in de 1e klas. Komt dat vanwege de omvormer?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Weer Abellio succes in Duitsland
Ja...
Stadler schreef:Die fünfteiligen Mehrsystem-Triebzüge für den grenzüberschreitenden Verkehr haben aufgrund des Platzbedarfs der Mehrsystemtechnik eine leicht reduzierte Kapazität von 251 Sitzplätzen, davon befinden sich 24 in der 1. Klasse, bei gleicher Innenraumgestaltung des Fahrgastraums.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Weer Abellio succes in Duitsland
Nee ze gaan later naar Nederland vanwege de bouw van de derde spoorlijn tbv betuweroute in Duitsland. Als er ook in 216 gestart zou worden zou er zeer snel al weer niet gereden moeten worden omdat er maar 1 spoor beschikbaar is. VRR en Gelderland hebben afgesproken dat een halve start eigenlijk geen start is en dus later gestart gaat worden.reisthijs schreef:Het gaat hier om een (voor Nederland) nieuw type trein dus die zal hier nog geen toelating hebben. Dat zou ook wel een van de redenen kunnen zijn dat ze pas later naar Nederland gaan rijden.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Weer Abellio succes in Duitsland
Ik wist niet dat er toen al treinen bestonden ;). Overigens lijkt het mij niet zo heel erg vreemd dat er een aantal zitplaatsen in de eerste klas verdwijnen. Er reizen sowieso veel minder mensen in de eerste klas dan in de tweede (soms is die zelfs helemaal leeg of zit er maar 1 of 2 mensen). Ik zou persoonlijk eerder verbaasd zijn als die transformator ten koste van de tweede klas. De meeste reizigers reizen toch tweede klas.Freek schreef:Als er ook in 216 gestart zou worden zou er zeer snel al weer niet gereden moeten worden omdat er maar 1 spoor beschikbaar is.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Weer Abellio succes in Duitsland
Er is waarschijnlijk wel meer veranderd dan alleen de kopvormMeltrain schreef:De Flirt is al in Nederland toegelaten (in elk geval in Venlo), maar de toelating zal wel uitgebreid meoten worden vanwege de nieuwe kopvorm? Overigens ben ik wel blij met de nieuwe kopvorm.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Weer Abellio succes in Duitsland
Klopt. En er is alleen toelating voor het rijden tot aan Venlo, niet voor de rest van het spoorwegnet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Weer Abellio succes in Duitsland
Oke. Weer wat geleerd. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Weer Abellio succes in Duitsland
Abellio vond deze concessie te risicovol en heeft zich teruggetrokken: http://www.nasa.de/index.php?id=95&pmid=859mijack1985 schreef:Vergabeentscheidung für das Mitteldeutsche S-Bahn-Netz Teil II
Auftraggeber wollen Abellio GmbH mit Bahnleistungen im Raum Dessau-Roßlau/Lutherstadt Wittenberg/Leipzig/Halle/Magdeburg beauftragen
Die Länder Sachsen-Anhalt und Brandenburg sowie der Zweckverband für den Nahverkehrsraum Leipzig beabsichtigen, den Auftrag für das „Mitteldeutschen S-Bahn-Netz II“ der Abellio GmbH zu erteilen. Der Vertragszeitraum erstreckt sich vom Fahrplanwechsel im Dezember 2015 bis zum Jahr 2030. Der Vertragsschluss mit Abellio soll erst nach Ablauf der gesetzlich vorgesehenen Wartefrist erfolgen, die europaweite Vergabe ist dann formal abgeschlossen.
Die international tätige Abellio Group ist mit ihren deutschen Gesellschaften bereits seit 2005 in Nordrhein-Westfalen aktiv und erhielt auch den Zuschlag für das SPNV-Netz Saale-Thüringen-Südharz. Sie betreibt darüber hinaus auch Busverkehr, wie in Sachsen und Hessen. Muttergesellschaft der Abellio Group ist die Niederländische Eisenbahn........
Lees meer (in het Duits).
Alweer succes in Duitsland voor Abellio. Voor de periode 2015-2030.
Op dit PDF kaartje kan je zien welke lijnen het zijn.
De nieuwe vervoerder wordt DB Regio.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Weer Abellio succes in Duitsland
Ik lees deze zin nu pas (ik weet het, niet zo slim), maar mijn laatste les Duits was 8,5 jaar geleden toen ik nog op VMBO zat en Duits is nooit een sterk vak van mij geweest. Met mijn MBO en HBO bouwkunde opleiding heb ik nooit met Duits te maken gehad, laat staan nog les in gehad. Dus die opmerking van jou slaat nergens op.Bee schreef:Van een student (geeft toch minstens HBO of WO aan) had ik wel meer verwacht trouwens
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: Weer Abellio succes in Duitsland
Vandaag is Abellio Rail NRW ook begonnen met de exploitatie van de S7.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Re: Weer Abellio succes in Duitsland
Nouja, het is een beetje een valse start, want de renovatie van de Müngstener Brücke is totaal uit de hand gelopen dit jaar en is nog tot 21 juni buiten gebruik, de busdienst tussen Remscheid Hbf en Solingen Hbf die sinds april van dit jaar rijdt, blijft dus nog even rijden...
In Wuppertal zijn ze ook nog steeds bezig met werkzaamheden aan de seinen, dus daar heb je ook zo'n beetje elk weekend nog overlast :')
In Wuppertal zijn ze ook nog steeds bezig met werkzaamheden aan de seinen, dus daar heb je ook zo'n beetje elk weekend nog overlast :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Weer Abellio succes in Duitsland
Zijn de nieuwe treinstellen die hier moeten rijden (nieuwe generatie Lint41) eigenlijk al toegelaten? En zo nee, wat rijdt er nu dan?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Weer Abellio succes in Duitsland
De nieuwe treinstellen zijn vrijdag (!) toegelaten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Weer Abellio succes in Duitsland
Wel vreemd dat er anderzijds nog steeds geen geld is om in eigen land Plan V te vervangen.mijack1985 schreef: NS dochter Abellio bestelt 20 Flirt treinstellen bij de Zwitserse treinfabrikant Stadler. De treinstellen zullen in de toekomst onder andere worden ingezet vanaf Arnhem richting Duitsland (Emmerich, Düsseldorf).
Re: Weer Abellio succes in Duitsland
De aanbesteding ter vervanging van het laatste Plan V en (een deel van) SGM loopt al enige tijd...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Weer Abellio succes in Duitsland
Inderdaad. Dat geld is er ook al een decennium.Bee schreef:De aanbesteding ter vervanging van het laatste Plan V en (een deel van) SGM loopt al enige tijd...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Weer Abellio succes in Duitsland
Nou jah, zo werkt het ook niet helemaal. Het is niet alsof NS spaart en dan treinen koopt. Zo werkt de componentenmethode niet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Weer Abellio succes in Duitsland
Ik kon geen ander topic vinden..
De FLIRT voor Arnhem - Düsseldorf
De FLIRT voor Arnhem - Düsseldorf
Komt wel goed schatje.
Re: Weer Abellio succes in Duitsland
Het is niet de mooiste kleurstelling ooit voor een Flirt, maar het blijft een mooie trein. De ruimte voor het multisysteem-systeem lijkt wel enorm trouwens
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten