Pagina 3 van 3

Re: Recordwinst voor Deutsche Bahn

Geplaatst: di 19 mar 2013, 10:32
door deadlock
zone5324bericht... schreef:DB Netz AG, de beheerder van het Duitse spoor, zag de brutowinst tot bijna 900 miljoen stijgen en droeg daarmee, aldus Reuters, het meest aan het concernresultaat bij.

---------------------------------------

Bovenstaande regel komt uit de topic start.
A.d.h.v. het woord "concernresultaat" maak ik op, dat het gaat om een winst van de algehele AG en dat is voor 1 potje.
Dus ongeacht welke onderdelen welke winst of verlies hebben gemaakt, volgens mij komt daarna alles op 1 balans te staan (die van de AG)...

maar ik kan het inderdaad helemaal verkeerd hebben, ben tenslotte geen econoom...
Een econoom heeft ook niet bijster veel verstand van simpelweg boekhouden en accountantsdingen.

Re: Recordwinst voor Deutsche Bahn

Geplaatst: di 19 mar 2013, 11:59
door Suus
Ronald schreef:Gaan we dan ook eens wat zien gebeuren in bijvoorbeeld Belgiƫ of Frankrijk? Daar lukt het tot op heden nog aardig goed om de boel dicht te houden.
Opsplitsen in een infrabeheerder en een vervoerder is helaas geen garantie op meer concurrentie. RFF is in Frankrijk al jaren los van SNCF maar alle regio's kopen nog steeds treindiensten bij SNCF.

Re: Recordwinst voor Deutsche Bahn

Geplaatst: di 19 mar 2013, 15:52
door Z2N
Maar daar zijn zij verplicht om dat te doen. De regio Alsace heeft al aangegeven te willen experimenteren met concurrentie zodra dit kan (sowiezo niet voor 2018, tot dan loopt het huidige contract met de SNCF).

Re: Recordwinst voor Deutsche Bahn

Geplaatst: di 19 mar 2013, 16:23
door deadlock
Z2N schreef:Maar daar zijn zij verplicht om dat te doen. De regio Alsace heeft al aangegeven te willen experimenteren met concurrentie zodra dit kan (sowiezo niet voor 2018, tot dan loopt het huidige contract met de SNCF).
Volgens Spoorwegen 2013 worden de eerste aanbestedingen in 2014 gedaan.

Re: Recordwinst voor Deutsche Bahn

Geplaatst: di 19 mar 2013, 17:02
door Z2N
De regio Alsace is de enige die ik zo kon noemen die al aangegeven heeft te willen aanbesteden. Maar ja, Duitsland zit aan de de andere kant van de rivier, dus dat zij dan ook willen is niet zo gek. De eerste contracten beginnen sowiezo niet voor 2015.

Re: Recordwinst voor Deutsche Bahn

Geplaatst: di 19 mar 2013, 19:59
door Ronald
Zou er dan ook eens kans zijn op een FATSOENLIJK treinaanbod daar, iets met klokvast of zo...

Re: Recordwinst voor Deutsche Bahn

Geplaatst: di 19 mar 2013, 20:05
door deadlock
Ronald schreef:Zou er dan ook eens kans zijn op een FATSOENLIJK treinaanbod daar, iets met klokvast of zo...
Nee hallo je hebt toch nog steeds midden overdag een onderhoudsvenster nodig, of je er nou gebruik van maakt of niet :D

Re: Recordwinst voor Deutsche Bahn

Geplaatst: di 19 mar 2013, 20:10
door Suus
Maar als er een trein gaat om 7:18, 12:18 en 17:18 is het toch ook een klokvaste dienstregeling met 1x/5u een trein :lol:

Re: Recordwinst voor Deutsche Bahn

Geplaatst: di 19 mar 2013, 21:47
door Freek
Ronald schreef:Zou er dan ook eens kans zijn op een FATSOENLIJK treinaanbod daar, iets met klokvast of zo...
SCNF wilde geloof ik sowieso per 2015 al is meer klokvast gaan rijden.

Re: Recordwinst voor Deutsche Bahn

Geplaatst: wo 20 mar 2013, 02:25
door Karl
Bee schreef:Opsplitsen in een infrabeheerder en een vervoerder is helaas geen garantie op meer concurrentie. RFF is in Frankrijk al jaren los van SNCF maar alle regio's kopen nog steeds treindiensten bij SNCF.
In hoeverre je kan spreken van een los RFF was altijd maar de vraag. Overigens gaat RFF weer terug naar SNCF.

Zie ook: http://ienmages.wordpress.com/2013/01/1 ... poormodel/