Tarieven Venlo - Düsseldorf (Maas - Wupper - Express)?

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
Mohamed
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 21 okt 2012, 13:56

Tarieven Venlo - Düsseldorf (Maas - Wupper - Express)?

Bericht door Mohamed »

Weet iemand hoeveel een weekend (dag) retour kost tussen Venlo en Düsseldorf?
Online is er geen prijsinformatie te vinden en je wordt in feite verwezen naar de DB kaartautomaat op Venlo...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Tarieven Venlo - Düsseldorf (Maas - Wupper - Express)?

Bericht door reisthijs »

Je kan prijzen opzoeken met de VRR Ticketberater. Voor een retour Venlo-Düsseldorf kom je uit op 27,40.
Dat is eigenlijk best duur in vergelijking met een dagkaart (SchönerTagTicket) die is er al vanaf 28,50

Als je met meerdere mensen reist ben je sowieso veel goedkoper uit met een dagkaart.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Mohamed
Berichten: 59
Lid geworden op: zo 21 okt 2012, 13:56

Re: Tarieven Venlo - Düsseldorf (Maas - Wupper - Express)?

Bericht door Mohamed »

Super, bedankt Reisthijs!

Zie inderdaad dat een meerpersoonsdagkaart het voordeligst is.
Zie ook dat het kaartje voor NRW gewoon ook op de DB site is te boeken : http://www.bahn.com/i/view/USA/en/price ... cket.shtml
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tarieven Venlo - Düsseldorf (Maas - Wupper - Express)?

Bericht door Suus »

De twee DB-automaat in Venlo verkopen hem ook en accepteren ook Nederlandse pinpassen, als je geen zin hebt om het via internet te kopen. En de overstaptijd is ruim zat om even heen en weer te lopen naar de stationshal :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Tarieven Venlo - Düsseldorf (Maas - Wupper - Express)?

Bericht door bartjemestrom »

Sterker nog, je komt er langs als je naar het perron loopt :wink:
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Tarieven Venlo - Düsseldorf (Maas - Wupper - Express)?

Bericht door BR628 »

Bee schreef:De twee DB-automaat in Venlo verkopen hem ook en accepteren ook Nederlandse pinpassen
Denk je dat of zelf ervaren? Paar jaar terug kon dat in ieder geval nog niet dus ik fix altijd papiergeld uit de automaat buiten om de hoek. Zou wel handig zijn als het anno 2013 werkt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Tarieven Venlo - Düsseldorf (Maas - Wupper - Express)?

Bericht door Aking »

De laatste keer dat ik het probeerde had hij geen zin in mijn pinpas, en het leek alsof het een bekend verhaal was voor de conducteur... Ik mocht tijdens de stop in mönchengladbach even een ticket halen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tarieven Venlo - Düsseldorf (Maas - Wupper - Express)?

Bericht door Suus »

BR628 schreef:
Bee schreef:De twee DB-automaat in Venlo verkopen hem ook en accepteren ook Nederlandse pinpassen
Denk je dat of zelf ervaren? Paar jaar terug kon dat in ieder geval nog niet dus ik fix altijd papiergeld uit de automaat buiten om de hoek. Zou wel handig zijn als het anno 2013 werkt.
Ik heb daar dit jaar al meerdere keren met mijn normale ING-betaalpas bij die automaten tickets gekocht daar. Ik ervaar ook geen problemen met mijn pinpas bij automaten van de DB elders in Duitsland of bij de nieuwe automaten van de NMBS (hetzelfde type automaat). Vergeleken met een paar jaar terug is nu heel Europa overgestapt op de betaalchip ipv de betaalstrip, dat kan het verschil maken :idea:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Tarieven Venlo - Düsseldorf (Maas - Wupper - Express)?

Bericht door Ruben »

Je kan op de site van VRR een eticket kopen en uitprinten, dan hoef je dus helemaal niet meer naar de automaat in Venlo.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Tarieven Venlo - Düsseldorf (Maas - Wupper - Express)?

Bericht door Ronald »

Het enige "probleem" dat ik bij een Duitse automaat had was bij een VBB-automaat in Berlijn: kaartjes betaald met een ING-pas, maar tot nu toe (6 weken later) nooit afgeschreven van m'n rekening...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Tarieven Venlo - Düsseldorf (Maas - Wupper - Express)?

Bericht door Suus »

Nouja, zo erg is dat ook weer niet toch :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Tarieven Venlo - Düsseldorf (Maas - Wupper - Express)?

Bericht door Ronald »

Ik wilde eens kijken wat NS-Hispeed rekent voor een retourtje Venlo-Düsseldorf, maar dat lukt dus niet:
Treinen voor dit traject zijn niet online of telefonisch te boeken. Tickets zijn te koop via de kaartverkoop automaten op de stations.
De reden weet ik wel, het valt namelijk geheel onder het Verbundtarief van de VRR. Maar dat weet een "onwetende" Nederlandse reiziger niet, dus zou deze verbinding in ieder geval ook door NS Hispeed moeten worden aangeboden...
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Tarieven Venlo - Düsseldorf (Maas - Wupper - Express)?

Bericht door Karl »

Vaag, met een stukje NS kan het wel: Blerick - Düsseldorf kost 13,60€.
Het is een spectrum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten