NMBS wil voor 3 miljard euro aan dubbeldektreinen kopen
Re: NMBS wil voor 3 miljard euro aan dubbeldektreinen kopen
De draad gaat natuurlijk over België en ik meende dat men daar ook een Gewestelijk Expressnet wilde gaan invoeren. Mij lijkt dat men dan toch ongeveer het RER model uit Parijs wil gaan overnemen. Dat lijkt mij juist in hoge mate lijken op het S-bahn concept in Zwitserland. Ik zeg: doen. Als je ook wat strakkere materieelplanning voert met catalogustreinen dan kan er voor de reiziger ook echt wel een beter product worden neergezet, terwijl alles ook nog eens betrouwbaarder en efficiënter te exploiteren valt.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: NMBS wil voor 3 miljard euro aan dubbeldektreinen kopen
Voor het GEN zijn toch de MS08 bestemd? Of wil de NMBS ook dubbeldekkers inzetten als GEN?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: NMBS wil voor 3 miljard euro aan dubbeldektreinen kopen
Voor het GEN is inderdaad ook de MS08 bedoeld. In eerste instantie werd beweerd dat dit de 25 kV-stellen zouden zijn (reeks 085xx) maar dat is natuurlijk onzin, want rondom Brussel worden spoorlijnen nog niet opnieuw geëlektrificeerd en zeker niet met een andere spanning, de reeks 085 is voornamelijk bedoeld voor de lijnen ten zuiden van de Maas, die bijna allemaal van 25 kV worden voorzien of dat al zijn (Namen - Luxemburg vanaf Namen, de spoorlijnen ten zuiden van Dinant en Luik - Marloie ongeveer ten zuiden van Melreux-Hotton)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten