Bombardier to build and maintain London Crossrail fleet
TRANSPORT for London (TfL) and Britain's Department for Transport have announced that Bombardier will be awarded a £1bn contract to supply and maintain 65 trains for the new Crossrail network under construction in London, subject to a 10-day standstill period.
Bombardier was competing against CAF and Hitachi Rail Europe for the contract which includes an option for an extra 18 trains. The nine-car trains, which will have wide inter-car gangways, will be able to carry up to 1500 passengers. The trains will be lightweight and have an intelligent energy management system, while passengers will be provided with real-time information.
Bron en meer
Bombardier to build and maintain London Crossrail fleet
Bombardier to build and maintain London Crossrail fleet
Komt wel goed schatje.
Re: Bombardier to build and maintain London Crossrail fleet
Siemens was in eerste instantie ook geselecteerd, maar had zich teruggetrokken nadat ze de materieelorder voor Thameslink hadden binnengesleept, een contract van 1140 bakken. Siemens heeft daardoor zo'n vol orderboek voor de fabriek in Krefeld dat dit kleinere contract van 585 bakken nooit binnen de gestelde termijn geleverd had kunnen worden.
Voor Bombardier komt dit ook wel goed uit, deze order kan voorlopig hun fabriek in het Britse Derby open houden.
Voor Bombardier komt dit ook wel goed uit, deze order kan voorlopig hun fabriek in het Britse Derby open houden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bombardier to build and maintain London Crossrail fleet
Samen is dat 1725 bakken voor Crossrail en Thameslink. Het aantal treinreizigers in de UK stijgt weliswaar sinds de privatisering explosief, maar dit lijkt me toch wat heel erg veel.
Re: Bombardier to build and maintain London Crossrail fleet
Dit betreft dan waarschijnlijk ook de vervanging van een groot deel van de huidige vloot. Ik heb zelf alleen geen idee om hoeveel bakken het dan gaat.
Re: Bombardier to build and maintain London Crossrail fleet
65 treinen valt toch wel mee, volgens Wikipedia gaat het om een 118 kilometer lang traject met op het centrale deel 24 treinen per uur in de piekuren (maatgevend voor de nodige vloot). De maximumsnelheid is 160 km/h. Dan heb je al 48 treinen nodig om alleen je piekuren te bedienen. Aangenomen dat het langer dan een uur duurt om heen en weer te karren, dat is met 118 kilometer niet zo'n gekke veronderstelling.
Meer: http://en.wikipedia.org/wiki/Crossrail
Meer: http://en.wikipedia.org/wiki/Crossrail
Het is een spectrum.
Re: Bombardier to build and maintain London Crossrail fleet
En bij Thameslink kom ik op dit moment uit op:
313: 44 treinen á 3 bakken = 132 bakken
317: 12 treinen á 4 bakken = 48 bakken
319: 86 treinen á 4 bakken = 344 bakken
321: 13 treinen á 4 bakken = 52 bakken
365: 40 treinen á 4 bakken = 160 bakken
377/2: 3 treinen á 4 bakken = 12 bakken
377/5: 23 treinen á 4 bakken = 92 bakken
Dat is dus 840 bakken bij Thameslink.
Er komen dus 200 bakken bij, wat gezien de aanhoudende klachten over een capaciteitsgebrek op die verbindingen niet zo heel vreemd is. Op korte termijn stroomt er nog tijdelijk wat ander nieuw materieel in, al weet ik niet precies wat en wanneer.
De serie 313 van Thameslink is overigens de oudste elektrische serie die nog rijdt in het VK en is van 76-77. Tegen de tijd dat de vervanging instroomt is het dus 41 jaar, wat een mooie leeftijd is voor vervanging.
313: 44 treinen á 3 bakken = 132 bakken
317: 12 treinen á 4 bakken = 48 bakken
319: 86 treinen á 4 bakken = 344 bakken
321: 13 treinen á 4 bakken = 52 bakken
365: 40 treinen á 4 bakken = 160 bakken
377/2: 3 treinen á 4 bakken = 12 bakken
377/5: 23 treinen á 4 bakken = 92 bakken
Dat is dus 840 bakken bij Thameslink.
Er komen dus 200 bakken bij, wat gezien de aanhoudende klachten over een capaciteitsgebrek op die verbindingen niet zo heel vreemd is. Op korte termijn stroomt er nog tijdelijk wat ander nieuw materieel in, al weet ik niet precies wat en wanneer.
De serie 313 van Thameslink is overigens de oudste elektrische serie die nog rijdt in het VK en is van 76-77. Tegen de tijd dat de vervanging instroomt is het dus 41 jaar, wat een mooie leeftijd is voor vervanging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten