SGMm II
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: SGMm II
Duidelijk, die grote symbolen op de deuren :pos:
Re: SGMm II
Ziet er goed uit :) Mooie foto's ook :pos:
Re: SGMm II
*
Laatst gewijzigd door htm_tram op wo 10 sep 2008, 14:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: SGMm II
Wat een idioot groot gemarkeerd gebied, werkt ook goed mee aan het Sprinter concept, zo kan je helemaal niet snel uitstappen. Vraag me overigens af hoe het gehandhaafd gaat worden.
Het is een spectrum.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: SGMm II
Ik snap wel dat machinisten een vluchtroute willen hebben, maar ik vrees dat dit in de praktijk niet gaat werken (zie ook de stiltecoupe's). Mensen staan nu eenmaal liever op het balkon dan in de coupe. En waarom zou je niet naast de deur kunnen staan?
-
- Berichten: 109
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
- Locatie: Utrecht
Re: SGMm II
Ligt het aan mij of zijn die 2e klas stoelen echt smaller dan die stoelen in SGMm III ?
mvg,
Sebastiaan
Sebastiaan
Re: SGMm II
Er zit een deur bij de eerste klas :D Gelukkig maar, want als je een keer in de eerste klas zit, heb je vaak toch nog veel lawaai uit de tweede klas. Door de deuren (hoe simpel dan ook) houd je toch een hoop geluid tegen en kan de eerste klas echt dienen als rustige werkplek.
Wel opvallend dat op deze foto's de eerste klas drukker is dan de tweede
Krijgen we nu ook extra stickers in SGMm III?
Wel opvallend dat op deze foto's de eerste klas drukker is dan de tweede
Krijgen we nu ook extra stickers in SGMm III?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: SGMm II
Het lijkt me inderdaad zeer moeilijk. Of je nu leek bent of treinfanaat, als je nog snel in de trein bent gesprongen voordat de deuren gesloten werden, weet je waarschijnlijk niet of de cabine waar je staat bediend is of niet.Karl schreef:Wat een idioot groot gemarkeerd gebied, werkt ook goed mee aan het Sprinter concept, zo kan je helemaal niet snel uitstappen. Vraag me overigens af hoe het gehandhaafd gaat worden.
Ik vraag me dan ook af waarom men geen indicatielampje op de cabinewanden maakt, dan is meteen duidelijk of een cabine bediend (bemand) is of niet. Voor de machinist één handeling meer om even een schakelaartje om te zetten (of desnoods drukcontactje in de stoel) en voor alle reizigers duidelijk. Of er iemand op de WC zit, kun je immers ook door de hele wagon zien.
Daarnaast vind ik het gebied wel erg groot. Als je een strook van ongeveer een halve meter langs de cabinewand zou markeren, lijkt me dat ook wel voldoende. Zolang de deur maar open kan en de machinist de cabine kan verlaten. Ook al staat er meteen achter de markering een koffer waardoor de machinist op z'n snuffert gaat, dat lijkt me in een geval van nood niet het grooste probleem.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: SGMm II
Oorspronkelijk zaten er ook glazen deuren in SGMm-III, maar die zijn weggehaald omdat ze (meen ik) zo stroef opengingen en het niet erg opschoot met in- en uitstappen zoBee schreef:Er zit een deur bij de eerste klas :D Gelukkig maar, want als je een keer in de eerste klas zit, heb je vaak toch nog veel lawaai uit de tweede klas. Door de deuren (hoe simpel dan ook) houd je toch een hoop geluid tegen en kan de eerste klas echt dienen als rustige werkplek.
Re: SGMm II
^^ aha, ik dacht al: er is wat veranderd ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: SGMm II
Tegen het einde van het jaar moeten alle treinen over die gemarkeerde vluchtroute beschikken, en ook worden alle treinen voorzien van de handige fiets en rolstoel stickers op de deuren!
(Voor mat 64 betekent dat, dat er enige klapstoelen worden verwijderd bij de cabine balkons)
(Voor mat 64 betekent dat, dat er enige klapstoelen worden verwijderd bij de cabine balkons)
Re: SGMm II
Goed nieuws. Ik weet dan nu wel ongeveer waar ik bij VIRM mijn fiets naar binnen moet dragen, maar de eerste keer was toch best even goed zoeken voordat ik het precies had gevonden. En bij ICRm was het nog veel lastiger te vinden :?Caspar schreef:Tegen het einde van het jaar moeten alle treinen over die gemarkeerde vluchtroute beschikken, en ook worden alle treinen voorzien van de handige fiets en rolstoel stickers op de deuren!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: SGMm II
Mat '64 heeft toch geen balkons direct achter de cabine? Verder zijn daar ook geen klapstoelen die de vluchtroute zouden kunnen blokkeren, ook niet de bagageruimtes.Caspar schreef:(Voor mat 64 betekent dat, dat er enige klapstoelen worden verwijderd bij de cabine balkons)
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: SGMm II
Jawel, bepaalde uitvoeringen van Plan V hebben achter de cabinedeur een soort ruimte voor bagage/fietsen etc met een stuk of wat klapstoelen, tussen het balkon en de cabine zit dus nog een ruimte.
Re: SGMm II
Je moet niet alles geloven wat een enkele machinist zegt ;)
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: SGMm II
Die bagageruimte is zo ruim en heeft zo weinig klapstoelen, dat heeft toch helemaal geen zin om weg te halen? :?Caspar schreef:Jawel, bepaalde uitvoeringen van Plan V hebben achter de cabinedeur een soort ruimte voor bagage/fietsen etc met een stuk of wat klapstoelen, tussen het balkon en de cabine zit dus nog een ruimte.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: SGMm II
Vandaag min of meer toevallig in zo'n ding gezeten en de tweede klas-stoelen zijn exact hetzelfde als in SGMm-III. Net zo hard/zacht/breed/smal/comfortabel/slecht als wat u gewend was ;)Sebastiaan schreef:Ligt het aan mij of zijn die 2e klas stoelen echt smaller dan die stoelen in SGMm III ?
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: SGMm II
In de motorwagen (mDDM) van de dubbeldekkers, kan je het hele balkon wel geel gestreept maken, want die balkons zijn zo smal.
Re: SGMm II
Leuk die aanpassingen zo... Helaas zit ik zelf nauwelijks in sprinters, dus zoveel zal ik er niet van mee krijgen ;).
Hoe vond je het ritje gaan Geert
Hoe vond je het ritje gaan Geert
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: SGMm II
Tja, de snelheid van een oude SGM-II gecombineerd met het in- en exterieur van een SGMm-III Eigenlijk gewoon een SGMm-III die wat sneller optrekt en wat streepjes bij de cabine heeft
Re: SGMm II
Zou iemand de NS eens een taalcursus kunnen geven?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: SGMm II
Waar kan ik zo'n ding tegenkomen de komende dagen?
Ik denk dat het even 1 keer leuk is om te zien en daarna heb je het wel gehad met het comfort.
(zit zelf nu iedere ochtend in SGMm tussen Heiloo en Amsterdam Centraal, en die krengen bevallen me niet :( )
Ik denk dat het even 1 keer leuk is om te zien en daarna heb je het wel gehad met het comfort.
(zit zelf nu iedere ochtend in SGMm tussen Heiloo en Amsterdam Centraal, en die krengen bevallen me niet :( )
Re: SGMm II
De eerste klas stoelen leken me wel wat zachter. Helaas heb ik er niet in kunnen zitten, want hij had net zijn laatste rit gereden en werd afgesloten, wat betekende dat hij achteraan spoor 1 werd gezet.Geert schreef:Vandaag min of meer toevallig in zo'n ding gezeten en de tweede klas-stoelen zijn exact hetzelfde als in SGMm-III. Net zo hard/zacht/breed/smal/comfortabel/slecht als wat u gewend was ;)Sebastiaan schreef:Ligt het aan mij of zijn die 2e klas stoelen echt smaller dan die stoelen in SGMm III ?
Maar ik heb wel een foto kunnen maken van een SGMm-II in de 14100:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: SGMm II
Volgens mij zou de zitting iets zachter worden (dat stond tenminste in het persbericht van de NS toen de verbouwing bekend werd gemaakt)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten