Meest afgelegen OV-punt van Nederland?

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Meest afgelegen OV-punt van Nederland?

Bericht door Ardan »

Hoezo zijn er zoveel plaatsen 'onbereikbaar'? Zijn dat haltes? Andere dingen?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Meest afgelegen OV-punt van Nederland?

Bericht door Zugführer »

Volgens mij is elk stipje een halte. Als er dan de komende 3 uur geen bus vanaf zo'n halte vertrekt is hij "onbereikbaar"
Wel een leuk kaartje, misschien moet ik ook eens zoiets in elkaar GISsen 8-)
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Meest afgelegen OV-punt van Nederland?

Bericht door MdJ »

Woerdens Verlaat wordt bediend door een spitslijn? Vandaar de meer dan 3 uur dan (pas in de middagspits weer bereikbaar)

Waddeneilanden is simpel: de boten staan er niet in. Daardoor kun je niet van Den Helder naar Texel, dus kan je niet naar Texel, dus is Texel onbereikbaar. Alleen Doeksen staan erin, dus Terschelling en Vlieland zijn meer dan 3 uur bereikbaar.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39165
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Meest afgelegen OV-punt van Nederland?

Bericht door Daniel »

't zal wel iets met spitslijnen te maken hebben ja. Zo zie je bijvoorbeeld dat haltes "Dordrecht, Kop van 't Land" en "Werkendam, Brabantse Oever" ook zwart voor > 3 uur zijn. En daar komt inderdaad ook alleen in de brede spits een bus, al mist er dan een zwart bolletje bij Werkendam waar nog 'n halte ligt die alleen lijn 620 bedient.
Zo te zien is de kaart ook in een schoolvakantie gemaakt, zo zijn alle haltes van lijn 87 tussen Nijkerk en Barneveld onbereikbaar
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Meest afgelegen OV-punt van Nederland?

Bericht door Vinny »

MarkNL schreef:Inderdaad. Zo af en toe komt de lokale politiek hier ook op de proppen met het plan van een trein over de Havenspoorlijn. Meestal worden ze dan snel teruggefloten door ProRail etc. doordat de Havenspoorlijn niet geschikt is voor reizigersvervoer*...

* Nederland = Regeltjesland
Ik weet wel dat er iemand bij ProRail mee bezig is (geweest). Het is bijzonder moeilijk om dit logistiek in te leggen op tijden dat de arbeiders er ook wat aan hebben. En er moeten natuurlijk ook wat stations gebouwd worden. Ik vraag me ook wel af of de kosten tegen de baten opwegen, het goederenspoor zit ook wel redelijk vol daar.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Meest afgelegen OV-punt van Nederland?

Bericht door regenmaker »

Daniel schreef: Zo te zien is de kaart ook in een schoolvakantie gemaakt, zo zijn alle haltes van lijn 87 tussen Nijkerk en Barneveld onbereikbaar
Eigenlijk is het de 687 in plaats van de 87. ;) Die rijdt ook maar alleen in brede spitsuren.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten