Bordjestopic
Re: Bordjestopic #10
Hebben we hier al een plaatje van het bord van Vhp, welke buiten het perron staat?
Re: Bordjestopic #10
Ja die heb ik *O*
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Bordjestopic #10
Ja maar niemand geeft daar wat om *O*
Re: Bordjestopic #10
Ik verwacht dat het voor dit jaar toch wel uit is met de pret, dus is het weer eens tijd om de hoogtepunten van bordjesjaar 2014 op te maken. Het is niet echt een top zoveel, en ook niet voor elke maand één, maar het is wel chronologisch:
Al op 3 januari ging er op uit om wat herstelwerkzaamheden van eerdere rondjes in het vorige jaar te repareren. Dortmund-Scharnhorst was de laatste tussenstop daarvan en het uitstappen meer dan waard.
In de eerste week van februari maakte ik schoon schip door wat negatieve elementen uit mijn leven te elimineren en om definitief af te rekenen met een opkomende depressie en wat antwoorden op levensvraagstukken te beantwoorden ging ik 8-9 februari een weekendje naar Luxemburg, een land waar ik voorheen alleen op de achterbank van een auto zonder stoppen doorheen was gereden. Troisvierges was mijn eerste stop in Luxemburg.
Op de laatste dag van februari ondernam ik een tweede expeditie naar Belgisch Luxemburg om de tweede lading stations aldaar op te ruimen. In dit geval was ik er nog net op tijd bij om een historisch stationsbordje te fotograferen, de bulldozer stond al in het gebouw klaar om het verder af te breken.
Esens was dit jaar het noordelijke hoogtepunt, het werd al op 8 maart van dit jaar bereikt.
Dit jaar stond sowieso toch behoorlijk in het teken van België. Op 18 april kon ik eindelijk een appeltje schillen met P-station Ville-Pommerœul, wat in 2012 heel erg zijn best had gedaan niet door mij gefotografeerd te worden.
Ook nieuw dit jaar is de Thalys naar Lille. In mei ging het voor de eerste keer met de trein naar Lille, maar dit keer nu eens niet voor een familiebezoek.
Het eerste bezoekje aan de Franse spoorwegen smaakte naar meer dus ging ik in juni nog een keer. Mijn liefde was daarna snel bekoeld want het personeel staakte dat het een lieve lust was. Zodoende bracht ik meer dan twee uur door in Bethune, wat eigenlijk nog niet eens zo'n lelijk stadje is (i.t.t. Lens).
In juli ging het met het vliegtuig naar Rome. Eigenlijk had ik een van de twee etappes per trein willen doen, maar dat was boekingstechnisch te ingewikkeld/te duur, dus werd het het vliegtuig. Helemaal zonder treinen gezien te hebben verliet ik Rome echter niet.
In juli ging ik ook naar Parijs, dat was alweer veel te lang geleden geweest. Op de tweede dag werd ook een ritje op het uitgebreide voorstadsnet gemaakt. En Mantes-la-Jolie? Dat ligt daaaaaaaaaaar.
In augustus was het weer tijd voor de jaarlijkse zomerknaller en dit jaar was Leipzig de bestemming, zeker nu de nieuwe S-Bahntunnel in gebruik was. Ik noem een station overigens een station, maar in Leipzig denken ze er duidelijk anders over. Hipsters.
De zomer hield dit jaar maar niet op, dus eind september laste ik nog maar even een tweede weekendrondje met de trein in. Dit keer werd het meer dan uitstekende jeugdherberg in Homburg in Saarland aangedaan, op de heenweg via de Eifel en langs de Saar, op de terugweg langs de Nahe en de Rijn. En dat alles eigenlijk alleen maar op station Hoppstädten dat in december sloot. De rit in de ICE terug naar Amsterdam zal mij ook nog lang heugen.
In oktober was het rustig, maar in november moest ik toch nog even terug naar België voor Zwankendamme, want dat zou in december toch eindelijk zijn zwanenzang beleven. Vandaar.
In december werd er voor het eerst in dertien maanden weer eens een nieuw station geopend in Nederland. Opnieuw betrof het een voorstadsstation, opnieuw van een stad dat al meerdere treinstations had en opnieuw was ik weer als de kippen bij. Ik moest wel vroeg opstaan, want ik was diezelfde ochtend ook al in België geweest.
Edit: ik ben niet altijd even handig met knoppen, dus de helft stond er plotseling al.
Al op 3 januari ging er op uit om wat herstelwerkzaamheden van eerdere rondjes in het vorige jaar te repareren. Dortmund-Scharnhorst was de laatste tussenstop daarvan en het uitstappen meer dan waard.
In de eerste week van februari maakte ik schoon schip door wat negatieve elementen uit mijn leven te elimineren en om definitief af te rekenen met een opkomende depressie en wat antwoorden op levensvraagstukken te beantwoorden ging ik 8-9 februari een weekendje naar Luxemburg, een land waar ik voorheen alleen op de achterbank van een auto zonder stoppen doorheen was gereden. Troisvierges was mijn eerste stop in Luxemburg.
Op de laatste dag van februari ondernam ik een tweede expeditie naar Belgisch Luxemburg om de tweede lading stations aldaar op te ruimen. In dit geval was ik er nog net op tijd bij om een historisch stationsbordje te fotograferen, de bulldozer stond al in het gebouw klaar om het verder af te breken.
Esens was dit jaar het noordelijke hoogtepunt, het werd al op 8 maart van dit jaar bereikt.
Dit jaar stond sowieso toch behoorlijk in het teken van België. Op 18 april kon ik eindelijk een appeltje schillen met P-station Ville-Pommerœul, wat in 2012 heel erg zijn best had gedaan niet door mij gefotografeerd te worden.
Ook nieuw dit jaar is de Thalys naar Lille. In mei ging het voor de eerste keer met de trein naar Lille, maar dit keer nu eens niet voor een familiebezoek.
Het eerste bezoekje aan de Franse spoorwegen smaakte naar meer dus ging ik in juni nog een keer. Mijn liefde was daarna snel bekoeld want het personeel staakte dat het een lieve lust was. Zodoende bracht ik meer dan twee uur door in Bethune, wat eigenlijk nog niet eens zo'n lelijk stadje is (i.t.t. Lens).
In juli ging het met het vliegtuig naar Rome. Eigenlijk had ik een van de twee etappes per trein willen doen, maar dat was boekingstechnisch te ingewikkeld/te duur, dus werd het het vliegtuig. Helemaal zonder treinen gezien te hebben verliet ik Rome echter niet.
In juli ging ik ook naar Parijs, dat was alweer veel te lang geleden geweest. Op de tweede dag werd ook een ritje op het uitgebreide voorstadsnet gemaakt. En Mantes-la-Jolie? Dat ligt daaaaaaaaaaar.
In augustus was het weer tijd voor de jaarlijkse zomerknaller en dit jaar was Leipzig de bestemming, zeker nu de nieuwe S-Bahntunnel in gebruik was. Ik noem een station overigens een station, maar in Leipzig denken ze er duidelijk anders over. Hipsters.
De zomer hield dit jaar maar niet op, dus eind september laste ik nog maar even een tweede weekendrondje met de trein in. Dit keer werd het meer dan uitstekende jeugdherberg in Homburg in Saarland aangedaan, op de heenweg via de Eifel en langs de Saar, op de terugweg langs de Nahe en de Rijn. En dat alles eigenlijk alleen maar op station Hoppstädten dat in december sloot. De rit in de ICE terug naar Amsterdam zal mij ook nog lang heugen.
In oktober was het rustig, maar in november moest ik toch nog even terug naar België voor Zwankendamme, want dat zou in december toch eindelijk zijn zwanenzang beleven. Vandaar.
In december werd er voor het eerst in dertien maanden weer eens een nieuw station geopend in Nederland. Opnieuw betrof het een voorstadsstation, opnieuw van een stad dat al meerdere treinstations had en opnieuw was ik weer als de kippen bij. Ik moest wel vroeg opstaan, want ik was diezelfde ochtend ook al in België geweest.
Edit: ik ben niet altijd even handig met knoppen, dus de helft stond er plotseling al.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Bordjestopic #10
Tipje voor de bordjesfotografen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Bordjestopic #10
Zowel Arnhem, Delft als Barneveld Zuid staat op mijn lijstje van stations die letters hebben gekregen en waar ik in februari wat aan moet gaan doen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic #10
Heb je de letters van Westervoort en Wormerveer ook al?
Re: Bordjestopic #10
Westervoort wel, Wormerveer was ik niet van op de hoogte. De reporter ter plaatse is nogal een blinde vink
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic #10
De nieuwste aanwinst van het Nederlandse spoorwegnet: station Barneveld Zuid. Een mysterieus station gelegen ten zuiden van de bewoonde wereld.
In de nabije omgeving van het station is niets, al viel de hoeveelheid publiek op het station mij niet tegen. Het station zelf is ook a-typisch, niet alleen door het stationsgebouw dat is voorzien van een ruim en gratis (!) openbaar toilet, maar ook omdat er twee ruimtes in het station zitten met ramen maar zonder toegangsdeuren. Een ruimte is gevuld met stoelen en de andere ruimte is gevuld is met een barretje waar een gevulde fruitmand op staat. Geen idee wat daar mee aan de hand is.
In de nabije omgeving van het station is niets, al viel de hoeveelheid publiek op het station mij niet tegen. Het station zelf is ook a-typisch, niet alleen door het stationsgebouw dat is voorzien van een ruim en gratis (!) openbaar toilet, maar ook omdat er twee ruimtes in het station zitten met ramen maar zonder toegangsdeuren. Een ruimte is gevuld met stoelen en de andere ruimte is gevuld is met een barretje waar een gevulde fruitmand op staat. Geen idee wat daar mee aan de hand is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39291
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Bordjestopic #10
@Bee: het station ligt tussen twee toekomstige nieuwbouwwijken (zijn ze er tenminste een keer op tijd bij met het OV) en schijnt trouwens ook een kioskje te hebben, allicht was dat die ruimte die je zag.
Er staat trouwens ook nog een MBO in de buurt, dat zal het station ook aan reizigersaanbod helpen.
Er staat trouwens ook nog een MBO in de buurt, dat zal het station ook aan reizigersaanbod helpen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Bordjestopic #10
Is dat stationsgebouw dan ook de poort naar de bewoonde wereld.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Bordjestopic #10
Ben er gisteren ook even heen geweest ja. In dat bruine gebouw zitten allerlei wijksteunpunten en andere welzijnsdingessen.
Verder is er een gratis toilet waarvan de deur niet op slot wil.
Verder is er een gratis toilet waarvan de deur niet op slot wil.
Re: Bordjestopic #10
Die welzijninstanties zijn er zeker voor geestelijke ondersteuning als je de trein hebt gemist .
Re: Bordjestopic #10
Ja, met isoleercellen voor als het mis gaat.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Bordjestopic #10
Dat zal ook nodig zijn met 4 treinen per uur naar Amf (behalve zondag) en 2 per uur naar EdKM46 schreef:Die welzijninstanties zijn er zeker voor geestelijke ondersteuning als je de trein hebt gemist .
Re: Bordjestopic #10
Zal ook wel komen door de 'geestelijke' cultuur daar in Barneveld (A) (ik zal hier niet dieper op ingaan). Maar ik ben het ermee eens dat het, hoewel het nu niet anders is vanwege het geld, dat er net zoveel treinen zouden moeten rijden naar het zuiden als naar het noorden.waldo79 schreef:Dat zal ook nodig zijn met 4 treinen per uur naar Amf (behalve zondag) en 2 per uur naar EdKM46 schreef:Die welzijninstanties zijn er zeker voor geestelijke ondersteuning als je de trein hebt gemist .
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Bordjestopic #10
Na honderd jaar verbouwen is eindelijk de stationstunnel van Rheine verlengd naar de achterzijde. Blijkbaar vond men die achteruitgang nu zo afgelegen van het station dat het station wel een tweede naam kon krijgen...
Er is ook een nieuw perron aangelegd bij spoor 8, maar het trappenhuis daarvan is nog niet af. Ik ben benieuwd of dat nog voor december 2015 gaat lukken, want dan moeten de nieuwe treinen van National Express naar Krefeld daar gaan keren.
Er is ook een nieuw perron aangelegd bij spoor 8, maar het trappenhuis daarvan is nog niet af. Ik ben benieuwd of dat nog voor december 2015 gaat lukken, want dan moeten de nieuwe treinen van National Express naar Krefeld daar gaan keren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic #10
In het Belgische Genk zijn alle stationsbordjes vervangen, het zijn nog steeds lichtbakken, maar nu met hoofdletters nieuwe stijl. In Kiewit is ook één lichtbak vervangen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic #10
Station Gent-Sint-Pieters heeft vanaf vandaag minstens één nieuw bordje: Neuzekesland
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio ... /1.2414065
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio ... /1.2414065
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic #10
Geinspireerd raken door een zoete lekkernij, hoe komen ze erop... :')
Volgende week kom ik er langs, kijken of ik hem zie.
Volgende week kom ik er langs, kijken of ik hem zie.
Re: Bordjestopic #10
De bordjes op Schiphol zijn vervangen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Bordjestopic #10
Eerder een :') wat mij betreft, als we wat minder laconiek waren omgegaan met onze taal (en zouden doen wat onze buurlanden doen) dan had er Luchthaven gestaan. Mijn favoriet blijft nog altijd het symbooltje voor een vliegtuig, die (in mijn ogen helaas) geruisloos is verdwenen. :neg:Bee schreef:De bordjes op Schiphol zijn vervangen :)
Vanaf morgen dus officieel de op één na meest tenenkrommende stationsnaam van Nederland (Op Assp na).
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Bordjestopic #10
Nederlanders weten wel wat Schiphol is, buitenlanders meestal niet. Voor welke van de twee maak je dan een verduidelijking, en hoe?
Ik zie geen probleem in de benaming Airport, het is nog steeds beter dan de stationsnaam van de luchthaven Zaventem. :Y
Ik zie geen probleem in de benaming Airport, het is nog steeds beter dan de stationsnaam van de luchthaven Zaventem. :Y
Re: Bordjestopic #10
Met buitenlanders kunnen twee dingen gebeuren:Z2N schreef:Nederlanders weten wel wat Schiphol is, buitenlanders meestal niet. Voor welke van de twee maak je dan een verduidelijking, en hoe?
A: zodra ze landden op AMS en ze gingen naar Asd per trein, zagen ze de bordjes Schiphol. Overal op de luchthaven wordt ook gebezigd Welkom toe Skiphol Èrpoort, ook schriftelijk. Veel mensen die vliegen op Amsterdam en per trein elders naartoe gaan zijn al in andere landen geweest waar het Engels geen moedertaal is en de eigen moedertaal evenmin.
B: Iedereen die meer hersencellen heeft dan Donald Trump weet de applicatie Google Vertalen te vinden en zoekt op wat Èrpoort in de taal betekent die ze tegenkomen als ze de weg moeten zien te vinden onderweg terug naar het vliegveld, zoals ze in Düsseldorf netjes verwezen worden naar Flughafen (dat was ook het voorbeeld dat ik zocht). Geen Engels nodig.
En dan heb je nog altijd de figuren die geen Engels begrijpen (Ibu dari verweggistan, die het ook nooit meer zal hoeven te leren gezien haar leeftijd) of niet willen begrijpen (die zoeken meestal liever een Aéroport op). Een symbooltje van een vliegtuig werkt altijd. En in Nederland heb je nog altijd een, hetzij kleine groep die eveneens geen Engels kunnen of willen spreken. Die eerste zijn vaak immigranten uit een niet-Engelstalig land, ouderen, kinderen onder speciale begeleiding en lageropgeleiden. En dan is zelfs het woord Èrpoort abracadabra.
Ik heb niks tegen het praten van Engels, maar ik ben een vurig tegenstander van allerlei Engelse woorden die plotseling opduiken in het Nederlands. Maar gezien dat een hele afdwaling is van het onderwerp ga ik daar verder niet op in.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten