Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Het is nogal lastig inschatten hoeveel DRU reëel is en welke rijtijden goed passen. Ik ging uit van een uursdienst op elke tak ~40 min per ronde, dan kom ik uit op 40/60 x 12 x 1 x 7 x 3 = 168 DRU/week (40 minuten slag per uur, 12 uren tussen 6:00 en 18:00, 1x DRU van 12m bus, 7 dagen in de week, 3 verschillende takken naar de wijken). Maar inderdaad als je een avonddienstregeling invoert, extra spitsritten toevoegt, een extra lijn introduceert of de frequentie doordeweeks verdubbeld met een 10m bus dan zit je al snel boven de 200 DRU.
Ik ben zelf ook wat aan het puzzelen inmiddels, misschien als mensen via PB wat concept dienstregelingen naar mij sturen dan kan ik de eisen daar wat beter op afstemmen. :)
ZO6176 schreef:Wat een leuk spel. Ik ben gelijk aan het puzzelen gegaan.
Zaterdagavond en zondagavond eindigt de dienst om 18 uur of dient er tot 21 uur te worden doorgereden?
Voor de avonduren gelden geen eisen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Dit gaat mij teveel tijd kosten om helemaal uit te werken, dus dat maakt automatisch dat ik het op deze manier niet interessant vind. Een computerspel waar je met concessies werkt en elkaar moet beconcurreren zou bij mij absoluut zeker wel aanslaan.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Ik heb het verkeerd verwoord, het is op zich best een leuk en origineel idee, maar de tijd die je eraan kwijt bent is te hoog om ermee aan de slag te gaan. Ik vind het toch belangrijk om mijn mening erover te geven, want dat kan als feedback dienen.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Western Soldier schreef:Ik heb het verkeerd verwoord, het is op zich best een leuk en origineel idee, maar de tijd die je eraan kwijt bent is te hoog om ermee aan de slag te gaan. Ik vind het toch belangrijk om mijn mening erover te geven, want dat kan als feedback dienen.
Leuk idee, ik ga zeker een poging wagen. :)
Ik zie in het PvE niets over streeklijnen waar eventueel aansluiting op geboden kan worden. Zijn deze er niet?
Origineel en interessant idee. :pos:
Levert het bonuspunten op als je met het idee komt om sporen neer te leggen en sommige buslijnen als tramlijn te exploiteren?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Lijn 45 schreef:Leuk idee, ik ga zeker een poging wagen. :)
Ik zie in het PvE niets over streeklijnen waar eventueel aansluiting op geboden kan worden. Zijn deze er niet?
Gezien de positieve feedback, ben ik al bezig met de volgende kaart te maken, daarin zitten ook streeklijnen. ;)
Meltrain schreef:Origineel en interessant idee. :pos:
Levert het bonuspunten op als je met het idee komt om sporen neer te leggen en sommige buslijnen als tramlijn te exploiteren?
In de volgende kaart zit een spoorlijn, misschien is een tramlijn ook mogelijk. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Hoe lang zijn de bushaltes op het busstation?
- En wil je de dienstregeling écht in het formaat dat je noemt (alle ritten onder elkaar), of is het ook goed om alle ritten van dezelfde lijn naast elkaar in één tabel te zetten?
-De perrons bieden plaats aan twee 12m bussen achter elkaar.
-Je mag het dienstregelingsvoormaat best anders doen, kies iets wat je fijn vindt om mee te werken. Als alle info er maar instaat, anders is je inschrijving ongeldig. Als je excel wilt gebruiken, mag ook. Stuur een mailtje met bijlage naar regenmaker@ovinnederland.nl
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Haha leuk idee...Lijkt haast op een schoolopdrscht die ik eerder heb gehad, alleen was dat met vrachtwagens en niet met bussen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Erg leuk idee, ik ga zeker plannen maken hiervoor! :) Wel een vraagje nog, want dien je je te houden aan de gegeven rijtijden of mag je ook extra rijtijd inbouwen, zoals dat soms gebeurt vlak voor een knooppunthalte?
De nieuwe kaart en aanvullende/nieuwe regels worden gepubliceerd op 1 juni. Ik hoor graag jullie feedback na deze ronde. Veel succes met je examens trouwens! :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
regenmaker schreef:De nieuwe kaart en aanvullende/nieuwe regels worden gepubliceerd op 1 juni. Ik hoor graag jullie feedback na deze ronde. Veel succes met je examens trouwens! :)
275 DRU als bovenlimiet was nog steeds wel érg krap. Een voor Nederland gebruikelijke bezettingsraad van 15-25 hanteren was er niet overal bij, ha ha.
Tevens jammer dat ik zelf niet kan bepalen waar de haltes zijn, maar dekking moeten berekenen zou voor jou ook weer een hoop extra werk zijn.
(Zie dit vooral als feedback voor de volgende ronde)
Edit: Bieding ingestuurd, succes aan alle andere spelers. Volgens mij heb ik een zeer solide plan ingestuurd.
Leuk idee voor een spel, en tof dat je er zoveel tijd in stopt.
Suggestie om wel te variëren in content, maar de drempel niet te hoog te maken is om met maar één dagsoort te werken. Nu zijn er piek- en dalperiodes en ook nog verschillende dagen. Ik zou de hoeveelheid werk niet meer maken dan nu het geval is (zowel voor jou als voor mogelijke spelers).