Het heet daar inderdaad De Birkt, het is een laad/losweg. Valt wel onder Amersfoort Goederenemplacement trouwens.Daan schreef:Er werd daar een paar jaar terug ook containers huisvuil op goederenwagens gezet. Heette dat emplacementje niet De Birkt?
Fotoquiz (Archief 9-12)
Re: Fotoquiz #12
Re: Fotoquiz #12
Cookie heeft het helemaal goed en was de snelste! De beurt is aan jou. :D
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Fotoquiz #12
Klopt helemaal :pos: . Zal volgende keer een moeilijkere zoeken, hier zat nog geen minuut tussen volgens mij . Maargoed, jij bent wederom!
Re: Fotoquiz #12
De stationskap van Duisburg Hbf wordt later dit jaar volledig gesloopt vanwege bouwvalligheid, dus over niet al te lange tijd is het een lastiger plaatje
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Fotoquiz #12
Pff dat valt niet bij te houden, knipper een keertje met mijn ogen en hij is alweer geraden
Re: Fotoquiz #12
Deze had ik toevallig snel geraden vanwege die typische overkapping. Spuuglelijk ding overigens, maar dat terzijde.
Iets wat we liever niet zien:
- Waar vond deze botsing plaats en in welk jaar?
- Even buiten beeld heeft een aantal jaren later een belangrijke infrastructurele verandering plaatsgevonden. Wat?
Iets wat we liever niet zien:
- Waar vond deze botsing plaats en in welk jaar?
- Even buiten beeld heeft een aantal jaren later een belangrijke infrastructurele verandering plaatsgevonden. Wat?
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Fotoquiz #12
Ik doe een grote gok op 30 september 2004, maar welke infrastructurele verandering, pfff.... :o
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Fotoquiz #12
30 sept 2004 is t niet, dat was tussen een VIRM en een locomotief
Ik kan me geen ongeluk tussen een ddar en beneluxtrein herinneren...
Google levert vooralsnog ook weinig op
Ik zal goochemer moeten zoeken...
Ik kan me geen ongeluk tussen een ddar en beneluxtrein herinneren...
Google levert vooralsnog ook weinig op
Ik zal goochemer moeten zoeken...
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Fotoquiz #12
Mijn gok is Leiden - maar dan kom ik alleen uit op een ongeluk 3 december 1980, en dat zou wel kunnen kloppen met een ongelijkvloerse kruising bij Warmond die daar is aangelegd.
Kon echter geen info vinden daarover, alleen een werktrein en intercity, maar zie nu op Wikipedia dat er een stoptrein botste op werktrein en intercity ook. Dat zou wel kloppen.
Kon echter geen info vinden daarover, alleen een werktrein en intercity, maar zie nu op Wikipedia dat er een stoptrein botste op werktrein en intercity ook. Dat zou wel kloppen.
Wikipedia schreef:Deze trein botste op een andere werktrein. Vervolgens botste stoptrein 5323 op de brokstukken en Intercity 2927 deed hetzelfde en ontspoorde.
Re: Fotoquiz #12
Ik zou niet weten wat het antwoord is hoor, maar in 1980 was er nog geen DDAR ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Fotoquiz #12
t ding heeft een motorwagen, dus t is 1996 of later
en de benelux is nog met de ouwe rode rijtuigen, dus 2007 of eerder
Dus tussen 1996 en 2007
roept u maar
en de benelux is nog met de ouwe rode rijtuigen, dus 2007 of eerder
Dus tussen 1996 en 2007
roept u maar
Re: Fotoquiz #12
Dordrecht, ter hoogte van Nieuweweg, aan de andere kant van het spoor is nu het Leerpark.
28 november 1999
http://www.nifv.nl/upload/188563_668_12 ... drecht.pdf
Omdat ik er Dordrecht in herkende, kon ik wat gerichter gaan zoeken.
Infrastructurele verandering? Het ondertunnelen Laan der Verenigde Naties?
(weet het anders ook niet)
28 november 1999
http://www.nifv.nl/upload/188563_668_12 ... drecht.pdf
Omdat ik er Dordrecht in herkende, kon ik wat gerichter gaan zoeken.
Infrastructurele verandering? Het ondertunnelen Laan der Verenigde Naties?
(weet het anders ook niet)
Re: Fotoquiz #12
Wat me opvalt is dat de treinen pakweg 50 meter uit elkaar staan, normaal blijven treinen na een aanrijding toch praktisch pal tegen elkaar aanstaan..
Ik doe ook maar wat
Re: Fotoquiz #12
Niet als het een kop-staart botsing tussen 2 rijdende treinen is
(Uit het rapport: "Op 28 november 1999 botsten twee reizigerstreinen die dezelfde richting op reden in
Dordrecht op elkaar")
(Uit het rapport: "Op 28 november 1999 botsten twee reizigerstreinen die dezelfde richting op reden in
Dordrecht op elkaar")
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39282
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Fotoquiz #12
Dit was geen kop-staart, maar een zijdelingse botsing... de DDAR van de sneltrein naar Breda was na een STS-passage bij sein 1132 vanaf spoor 36 aan de zijkant tegen de Benelux aan gereden die via spoor 35 -> PA naar Brussel onderweg was.
Die twee series rijden al jarenlang vlak achter elkaar aan bij Dordrecht...
Die twee series rijden al jarenlang vlak achter elkaar aan bij Dordrecht...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Fotoquiz #12
Hmm inderdaad, waar die DDAR op kant ligt zie je twee sporen bij elkaar komen, dan reed de Benelux dus over het middelste spoor.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 883
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57
Re: Fotoquiz #12
de ddar kwam van spoor 5 en de benelux van spoor 4, zodat ze tegelijk kunnen vertrekken, maar in de bocht had de ddar wel moeten stoppen...
Re: Fotoquiz #12
En Caspar heeft het helemaal goed! :pos: Jouw beurt.
De uitleg van Daniël is in een notendop wat er gebeurt is. Er zijn daarna jarenlang geen treinen volgens planning zo kort achter elkaar aan gestuurd vanuit Ddr naar het zuiden. Tot de dienstregeling 2012 in ging.
De uitleg van Daniël is in een notendop wat er gebeurt is. Er zijn daarna jarenlang geen treinen volgens planning zo kort achter elkaar aan gestuurd vanuit Ddr naar het zuiden. Tot de dienstregeling 2012 in ging.
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39282
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Fotoquiz #12
Wel toch? In mijn studententijd (2002-2006) reden Benelux en s2200 nog altijd vlak achter elkaar aan. Wel zijn de vertreksporen, kennelijk na dit ongeval, omgewisseld: Benelux van 5 en 2200 van 4 waardoor een eventueel rood sein voor de 2200 beter opvalt. Immers ligt het spoor hier in een vrij scherpe boog met geluidsschermen aan weerszijden.Dexter schreef:De uitleg van Daniël is in een notendop wat er gebeurt is. Er zijn daarna jarenlang geen treinen volgens planning zo kort achter elkaar aan gestuurd vanuit Ddr naar het zuiden. Tot de dienstregeling 2012 in ging.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Fotoquiz #12
Ik bedoel meer dat dan de 2200 dan aan het perron werd vastgehouden i.p.v. alvast weggestuurd om vervolgens in de boog weer te moeten stoppen.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Fotoquiz #12
Tussen de sporen in Behringersmühle.
Re: Fotoquiz #12
Wauw, ziet er leuk uit daar :Y
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten