Discussies over busmaterieel

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door Suus »

De hybride Van Hool-bussen in Leiden zijn ook vrij hopeloos, hier een foto in Connexxion-tijd maar de stoelindeling is niet aangepast door Arriva, ondanks herhaaldelijk verzoek van de reizigersvereniging.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door OmniLezer »

dylanwild94 schreef:
OmniLezer schreef: MAN had ook dezelfde bussen (Lion's City LE A78) zonder opstapjes geleverd aan Connexxion. Dat was de 87xx/88xx serie.
het type dat jij nu bedoeld is de 5132-5166 serie. De 3800/3900 en 8700/8800 serie zijn man lion's city T modellen.
Zoek jij maar eens MAN Lion's City A78 op Google op.
Die 87xx/88xx bussen zijn wel man lion's city T.
In principe is de naam hetzelfde, alleen is dat A78 ook een type aanduiding. Dat is wel veranderd met de komst van de nieuwe A78.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
JP13357
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 14 dec 2016, 21:17

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door JP13357 »

Even weet terug op de tops en de flops. Dit is gebaseerd op de bussen waarin ik tot nu toe zelf ben vervoerd.

Mijn top 4 van T100 qliners.
1. Mercedes integro pre-face lift. De arriva 7183 als voorbeeld
2. Mercedes Intouro L/M
3. Mercedes Integro M facelift
4. Volvo 8900

Mijn top 3 streek/stadsbussen.
1. Mercedes Benz Citaro C2 G/LE
2. Mercedes Benz Citaro C1 G/LE
3 Mercedes Benz Capacity

Matig streek/stadsbussen.
1. VDL Citea LLE 120 Euro 6 + ZF
2. MAN Lion City A78
3. MAN Lion city A21 CNG (lager dan de A78 je krijgt een duw in je rug als die Gas geeft)

Mijn Flop bussen waar ik in heb gereden.
1. VDL procity Fryskers.
2. VDL Berkhof Ambassador 200/ VDL rammelbak
3. VDL Citea LLE 120 Euro 5 + lawaai Voith bak,
Favo bus: Volvo 8900, Scania Citywide CK320UB, Omniexpress 320[LE], Interlink LD
flipje
Berichten: 1247
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door flipje »

Ik vraag me wel af hoe groot de orderportefeuille bij Van Hool voor OV bussen nog is (buiten enkele ExquiCity modellen om). TEC heeft vorige week bekend gemaakt dat ze hebben gekozen (Bron) voor elektrische hybride Volvo 7900 bussen + hybride Solaris Urbino bussen (208 stuks!) en De Lijn heeft volgens mij op dit moment ook geen ordes lopen bij Van Hool.
zone2000
Berichten: 522
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door zone2000 »

flipje schreef:Ik vraag me wel af hoe groot de orderportefeuille bij Van Hool voor OV bussen nog is (buiten enkele ExquiCity modellen om). TEC heeft vorige week bekend gemaakt dat ze hebben gekozen (Bron) voor elektrische hybride Volvo 7900 bussen + hybride Solaris Urbino bussen (208 stuks!) en De Lijn heeft volgens mij op dit moment ook geen ordes lopen bij Van Hool.
als je niet meedoet aan een aanbesteding kun je hem ook niet winnen
Van Hool uit Koningshooikt dong niet mee naar het order.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door Suus »

Voor de liefhebbers, de Brusselse MIVB gaat in augustus op lijn 64 drie hybride bussen testen. Van de bus die het beste uit de test komt wordt een vervolgbestelling van 90 stuks geplaatst.

De 8901 is een hybride Iveco
De 8911 is een hybride Solaris
De 8921 is een hybride Volvo

De eerste twee zijn volgens mij voor het eerst te zien in de Benelux.

Zie: http://www.bruzz.be/nl/video/mivb-test- ... op-lijn-64
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6182
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door dylanwild94 »

Vanaf deze week is de MIVB gestart om de gelede Hybrides te testen. Dit gebeurt op lijn 66.

Het zijn dezelfde merken als in het bericht van suus maar dan dus de 18 meter variant. voor de liefhebber de nummertjes.
8961 Iveco Urbanway 18 Hybride
8971 Solaris Urbino 18 Hybride
8981 Volvo 7900A Hybride
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door Mdk »

ik kom zo af en toe deze pagina tegen, is hier eigenlijk ooit wat van gekomen? zo ja, zijn hier foto's van, zo nee, wat hebben ze dan wel gedaan? ik zou nml wel willen zien hoe een citea trolley er uit ziet.
het idee was dat de trolleyroute ( waarbij de bussen in het stadscentrum op de accu zouden rijden) in 2015 operationeel zou zijn.
nog een mockupje van hoe hij er uit zou kunnen zien.
Spoiler: show
Afbeelding
bron: http://www.tbus.org.uk/news2012.html
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door trolly »

Als ik het goed begrijp, moet na ongelofelijk veel vertraging vanwege van alles (Italë dus) begin dit jaar de schop de grond in zijn gegaan. Nou nog kijken of het afkomt... Hier meer, met dit plaatje:Afbeelding
En nog een PDF met een kaart van het geheel.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door Mdk »

dus over tien jaar zullen er eindelijk trolley's 2.0 rijden, die dan al volledig overbodig zijn door de ontwikkelingen in baterij- en oplaadtechnologie.
dat klinkt wel als Italië ja _O-
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door trolly »

...wat al een hele verbetering is ten opzichte van het oorspronkelijke project, waarbij het ging over trolly/dieselhybrides :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Mdk
Berichten: 1237
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 12:20

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door Mdk »

dat heb ik even gemist dan, in het linkje wat ik doorstuurde uit 2012 hebben ze het in ieder geval al wel over accutrolleys
Bij twijfel altijd klagen
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10486
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door trolly »

In 2007 heeft ene albirello het in de openingspost van een draadje op het Italiaanse forum van skyscrapercity.com het over dergelijke bussen, die dan in in de buitenwijken onder de draad moeten rijden, en in het centrum diesel stoken [sic]. Kennelijk speelt de esthetiek een grote rol, want als ik het goed begrijp is he centrale deel nog steeds draadloos, maar nu op batterijen.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50829
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door Suus »

Ja, is in Rome al sinds de herintroductie van de trolleybus zo: https://it.m.wikipedia.org/wiki/Rete_filoviaria_di_Roma
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten