Discussies over busmaterieel

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door OmniLezer »

Citea LLE 3 deursuitvoering? Ik zeg doen!

Als ze nog een dubbele voordeur zouden plaatsen?
Shut up and take my money!
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door dylanwild94 »

Vergeet die dubbele voordeur wat dat is in de constructie van de LLE niet mogelijk. Daarom hebben Ambassadors dat ook niet.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door marvinkok »

Er zijn zeker wel Ambassdors met dubbelblads voordeuren. Ze worden er alleen niet breder van dan de enkelblads...
Afbeelding
(plaatje via busfoto.net)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door deadlock »

JWM schreef:Leuk, maar het voordeel van Low Entry ten opzichte van Low floor is toch vooral dat er achterin wat meer zitplaatsen mogelijk zijn omdat de motor daar onder onder de stoelen zit? Met zo'n derde uitstapdeur doe je dat toch weer teniet?
En het maakt drie keer zoveel herrie als de GVU-bussen. Serieus, het zijn echt ontzettende lawaai-apparaten daar in Kopenhagen. Zowel de twee- als drie-assers.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door JWM »

Dat is toch altijd zo met bussen van VDL?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door deadlock »

Geen idee! Ik haat bussen, ik vind het stinkende lawaaiige verkeersophouders maar ik vind het een nonargument om die bussen beter te vinden omdat je de motor beter kwijt zou kunnen en daar reageerde ik op.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door Suus »

De VDL Euro6 is behoorlijk stil tijdens het rijden, alleen het klepje van de uitlaat maakt muziek bij stilstand.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door OmniLezer »

dylanwild94 schreef:Vergeet die dubbele voordeur wat dat is in de constructie van de LLE niet mogelijk. Daarom hebben Ambassadors dat ook niet.
Nee, het staat ook niet modern en er was iemand verstikt. met dat dubbelblads deur. het zou in principe wel kunnen, maar de bus moet dan verlengd worden, wat er super lelijk uitziet(bij een Citea LLE wat minder doordat de boog weg is).
Of je moet die stoel op de wielkast wegwerken. Dat deden ze ook met de Wright's in Engeland.

Maar ja, de constructie is de blokkade ja.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door Michael »

dylanwild94 schreef:Vergeet die dubbele voordeur wat dat is in de constructie van de LLE niet mogelijk. Daarom hebben Ambassadors dat ook niet.
Bij de VDL Citea LLE is wel degelijk een dubbele voordeur mogelijk.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door dylanwild94 »

Michael schreef:
dylanwild94 schreef:Vergeet die dubbele voordeur wat dat is in de constructie van de LLE niet mogelijk. Daarom hebben Ambassadors dat ook niet.
Bij de VDL Citea LLE is wel degelijk een dubbele voordeur mogelijk.
Bij de LLE niet bij de SLE,SLF(A) en XLE wel. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door dylanwild94 »

marvinkok schreef:Er zijn zeker wel Ambassdors met dubbelblads voordeuren. Ze worden er alleen niet breder van dan de enkelblads...
Afbeelding
(plaatje via busfoto.net)
In mijn ogen is het dan nog steeds een enkelblad deur met 2 deuren.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door NG²7²™ »

deadlock schreef:maar ik vind het een nonargument om die bussen beter te vinden omdat je de motor beter kwijt zou kunnen en daar reageerde ik op.
Het enige waar een LE voor ontwikkelt is, is het kostenplaatje. Je hoeft achterin niet een dure portaalas te gebruiken, maar kan gewoon een conventionele as inbouwen.
Groeten,
Nick
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door deadlock »

Wat is je punt precies?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door NG²7²™ »

Dat het 'wegwerken' van de motor inderdaad geen argument is ;) Hoogstens een bijkomend voordeel.
Groeten,
Nick
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door OmniLezer »

Wat heeft Micheal ook al weer gezegd over een Citea LLE met dubbel voordeur? :oops:

https://twitter.com/VDL_Heerenveen/stat ... 8650866688
Michael schreef:
Bij de VDL Citea LLE is wel degelijk een dubbele voordeur mogelijk.
Micheal. Een dubbelbladsdeur is mogelijk.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door dylanwild94 »

Dan neem ik mijn woorden terug.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door ArrivaBas »

Ik vind het ook niet lelijk, hoor. :)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door dennistd »

Hoeveel zou het schelen? Centimeter of 7 schat ik zo, in vergelijking met een enkelblads deur als deze: http://www.vdlbuscoach.com/vdlBusCoach/ ... ersion.jpg

Het verschil zit tussen de wielkast en de deur, aan de voorkant is het gelijk.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door OmniLezer »

Elke centimeter is een centimeter naar succes.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door Michael »

Bij een dubbelbladsdeur heb je alleen 1 zitplaats minder.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door OmniLezer »

Michael schreef:Bij een dubbelbladsdeur heb je alleen 1 zitplaats minder.
1 á 2 zitplaatsen. Bij Connexxion en Arriva hebben de Provincie Utrecht Bussen/Rivierenlandbussen 2 zitplaatsen bij de voordeur.

Perfectionisme Micheal :wink:

I get your point
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door dennistd »

Overigens vind ik zo'n brede voordeur maar niks: er glippen snel mensen langsheen als iemand een los kaartje koopt. Dan kun je natuurlijk de halve deur dichthouden, maar dan is de deur wel weer erg smal.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door OmniLezer »

dennistd schreef:Overigens vind ik zo'n brede voordeur maar niks: er glippen snel mensen langsheen als iemand een los kaartje koopt. Dan kun je natuurlijk de halve deur dichthouden, maar dan is de deur wel weer erg smal.
Ja, dat heb ik ook met die RET Citaro's. Daar heb je wel gelijk in, maar als je een stadsbus met Low-entry krijgt als concessie-eis, heb je hier wel een goed product. Dat zal je niet vaak krijgen, zo'n eis. Zie de MAN bussen van Breng. Daar heb je er een en ik denk dat een eis boven overtreders-pakken gaat.

Ze zijn goedkoper dan de Breng MANnetjes, een Citaro LE en een Citywide.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door OmniLezer »

Zullen we hier nog een laatste discussie houden voordat het jaar eindigt?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Discussies over busmaterieel

Bericht door ArrivaBas »

Begin maar 8-)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten