Discussies over busmaterieel
Re: Discussies over busmaterieel
Citea LLE 3 deursuitvoering? Ik zeg doen!
Als ze nog een dubbele voordeur zouden plaatsen?
Shut up and take my money!
Als ze nog een dubbele voordeur zouden plaatsen?
Shut up and take my money!
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Discussies over busmaterieel
Vergeet die dubbele voordeur wat dat is in de constructie van de LLE niet mogelijk. Daarom hebben Ambassadors dat ook niet.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Discussies over busmaterieel
Er zijn zeker wel Ambassdors met dubbelblads voordeuren. Ze worden er alleen niet breder van dan de enkelblads...
(plaatje via busfoto.net)
(plaatje via busfoto.net)
Re: Discussies over busmaterieel
En het maakt drie keer zoveel herrie als de GVU-bussen. Serieus, het zijn echt ontzettende lawaai-apparaten daar in Kopenhagen. Zowel de twee- als drie-assers.JWM schreef:Leuk, maar het voordeel van Low Entry ten opzichte van Low floor is toch vooral dat er achterin wat meer zitplaatsen mogelijk zijn omdat de motor daar onder onder de stoelen zit? Met zo'n derde uitstapdeur doe je dat toch weer teniet?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Discussies over busmaterieel
Dat is toch altijd zo met bussen van VDL?
Re: Discussies over busmaterieel
Geen idee! Ik haat bussen, ik vind het stinkende lawaaiige verkeersophouders maar ik vind het een nonargument om die bussen beter te vinden omdat je de motor beter kwijt zou kunnen en daar reageerde ik op.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Discussies over busmaterieel
De VDL Euro6 is behoorlijk stil tijdens het rijden, alleen het klepje van de uitlaat maakt muziek bij stilstand.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Discussies over busmaterieel
Nee, het staat ook niet modern en er was iemand verstikt. met dat dubbelblads deur. het zou in principe wel kunnen, maar de bus moet dan verlengd worden, wat er super lelijk uitziet(bij een Citea LLE wat minder doordat de boog weg is).dylanwild94 schreef:Vergeet die dubbele voordeur wat dat is in de constructie van de LLE niet mogelijk. Daarom hebben Ambassadors dat ook niet.
Of je moet die stoel op de wielkast wegwerken. Dat deden ze ook met de Wright's in Engeland.
Maar ja, de constructie is de blokkade ja.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Discussies over busmaterieel
Bij de VDL Citea LLE is wel degelijk een dubbele voordeur mogelijk.dylanwild94 schreef:Vergeet die dubbele voordeur wat dat is in de constructie van de LLE niet mogelijk. Daarom hebben Ambassadors dat ook niet.
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Discussies over busmaterieel
Bij de LLE niet bij de SLE,SLF(A) en XLE wel.Michael schreef:Bij de VDL Citea LLE is wel degelijk een dubbele voordeur mogelijk.dylanwild94 schreef:Vergeet die dubbele voordeur wat dat is in de constructie van de LLE niet mogelijk. Daarom hebben Ambassadors dat ook niet.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Discussies over busmaterieel
In mijn ogen is het dan nog steeds een enkelblad deur met 2 deuren.marvinkok schreef:Er zijn zeker wel Ambassdors met dubbelblads voordeuren. Ze worden er alleen niet breder van dan de enkelblads...
(plaatje via busfoto.net)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Discussies over busmaterieel
Het enige waar een LE voor ontwikkelt is, is het kostenplaatje. Je hoeft achterin niet een dure portaalas te gebruiken, maar kan gewoon een conventionele as inbouwen.deadlock schreef:maar ik vind het een nonargument om die bussen beter te vinden omdat je de motor beter kwijt zou kunnen en daar reageerde ik op.
Groeten,
Nick
Nick
Re: Discussies over busmaterieel
Wat is je punt precies?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Discussies over busmaterieel
Dat het 'wegwerken' van de motor inderdaad geen argument is ;) Hoogstens een bijkomend voordeel.
Groeten,
Nick
Nick
Re: Discussies over busmaterieel
Wat heeft Micheal ook al weer gezegd over een Citea LLE met dubbel voordeur?
https://twitter.com/VDL_Heerenveen/stat ... 8650866688
https://twitter.com/VDL_Heerenveen/stat ... 8650866688
Micheal. Een dubbelbladsdeur is mogelijk.Michael schreef:
Bij de VDL Citea LLE is wel degelijk een dubbele voordeur mogelijk.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Discussies over busmaterieel
Dan neem ik mijn woorden terug.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Discussies over busmaterieel
Ik vind het ook niet lelijk, hoor. :)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Discussies over busmaterieel
Hoeveel zou het schelen? Centimeter of 7 schat ik zo, in vergelijking met een enkelblads deur als deze: http://www.vdlbuscoach.com/vdlBusCoach/ ... ersion.jpg
Het verschil zit tussen de wielkast en de deur, aan de voorkant is het gelijk.
Het verschil zit tussen de wielkast en de deur, aan de voorkant is het gelijk.
Re: Discussies over busmaterieel
Elke centimeter is een centimeter naar succes.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Discussies over busmaterieel
Bij een dubbelbladsdeur heb je alleen 1 zitplaats minder.
Re: Discussies over busmaterieel
1 á 2 zitplaatsen. Bij Connexxion en Arriva hebben de Provincie Utrecht Bussen/Rivierenlandbussen 2 zitplaatsen bij de voordeur.Michael schreef:Bij een dubbelbladsdeur heb je alleen 1 zitplaats minder.
Perfectionisme Micheal
I get your point
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Discussies over busmaterieel
Overigens vind ik zo'n brede voordeur maar niks: er glippen snel mensen langsheen als iemand een los kaartje koopt. Dan kun je natuurlijk de halve deur dichthouden, maar dan is de deur wel weer erg smal.
Re: Discussies over busmaterieel
Ja, dat heb ik ook met die RET Citaro's. Daar heb je wel gelijk in, maar als je een stadsbus met Low-entry krijgt als concessie-eis, heb je hier wel een goed product. Dat zal je niet vaak krijgen, zo'n eis. Zie de MAN bussen van Breng. Daar heb je er een en ik denk dat een eis boven overtreders-pakken gaat.dennistd schreef:Overigens vind ik zo'n brede voordeur maar niks: er glippen snel mensen langsheen als iemand een los kaartje koopt. Dan kun je natuurlijk de halve deur dichthouden, maar dan is de deur wel weer erg smal.
Ze zijn goedkoper dan de Breng MANnetjes, een Citaro LE en een Citywide.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Discussies over busmaterieel
Zullen we hier nog een laatste discussie houden voordat het jaar eindigt?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Discussies over busmaterieel
Begin maar
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten