Discussies over busmaterieel

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 937
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Discussies over busmaterieel

Berichtdoor OmniLezer » Do 08 Okt 2015, 17:37

Citea LLE 3 deursuitvoering? Ik zeg doen!

Als ze nog een dubbele voordeur zouden plaatsen?
Shut up and take my money!
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 2280
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Discussies over busmaterieel

Berichtdoor dylanwild94 » Za 10 Okt 2015, 18:38

Vergeet die dubbele voordeur wat dat is in de constructie van de LLE niet mogelijk. Daarom hebben Ambassadors dat ook niet.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

In schoolperiodes vast traject: Laan van nieuw blankenburg, Rozenburg - Anthony fokkerweg/ parmertierplein, Rotterdam.

Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 1461
Lid geworden op: Di 23 Mar 2010, 20:46
Locatie: Enschede

Re: Discussies over busmaterieel

Berichtdoor marvinkok » Zo 11 Okt 2015, 10:44

Er zijn zeker wel Ambassdors met dubbelblads voordeuren. Ze worden er alleen niet breder van dan de enkelblads...
Afbeelding
(plaatje via busfoto.net)

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Discussies over busmaterieel

Berichtdoor deadlock » Zo 11 Okt 2015, 11:05

JWM schreef:Leuk, maar het voordeel van Low Entry ten opzichte van Low floor is toch vooral dat er achterin wat meer zitplaatsen mogelijk zijn omdat de motor daar onder onder de stoelen zit? Met zo'n derde uitstapdeur doe je dat toch weer teniet?

En het maakt drie keer zoveel herrie als de GVU-bussen. Serieus, het zijn echt ontzettende lawaai-apparaten daar in Kopenhagen. Zowel de twee- als drie-assers.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
JWM
Berichten: 4425
Lid geworden op: Di 21 Apr 2009, 20:51

Re: Discussies over busmaterieel

Berichtdoor JWM » Zo 11 Okt 2015, 12:39

Dat is toch altijd zo met bussen van VDL?

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Discussies over busmaterieel

Berichtdoor deadlock » Zo 11 Okt 2015, 12:56

Geen idee! Ik haat bussen, ik vind het stinkende lawaaiige verkeersophouders maar ik vind het een nonargument om die bussen beter te vinden omdat je de motor beter kwijt zou kunnen en daar reageerde ik op.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 31454
Lid geworden op: Ma 17 Mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven

Re: Discussies over busmaterieel

Berichtdoor Suus » Zo 11 Okt 2015, 13:29

De VDL Euro6 is behoorlijk stil tijdens het rijden, alleen het klepje van de uitlaat maakt muziek bij stilstand.
Rame à l'approche

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 937
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Discussies over busmaterieel

Berichtdoor OmniLezer » Zo 11 Okt 2015, 16:22

dylanwild94 schreef:Vergeet die dubbele voordeur wat dat is in de constructie van de LLE niet mogelijk. Daarom hebben Ambassadors dat ook niet.


Nee, het staat ook niet modern en er was iemand verstikt. met dat dubbelblads deur. het zou in principe wel kunnen, maar de bus moet dan verlengd worden, wat er super lelijk uitziet(bij een Citea LLE wat minder doordat de boog weg is).
Of je moet die stoel op de wielkast wegwerken. Dat deden ze ook met de Wright's in Engeland.

Maar ja, de constructie is de blokkade ja.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9073
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Discussies over busmaterieel

Berichtdoor Michael » Ma 12 Okt 2015, 15:09

dylanwild94 schreef:Vergeet die dubbele voordeur wat dat is in de constructie van de LLE niet mogelijk. Daarom hebben Ambassadors dat ook niet.


Bij de VDL Citea LLE is wel degelijk een dubbele voordeur mogelijk.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 2280
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Discussies over busmaterieel

Berichtdoor dylanwild94 » Do 15 Okt 2015, 20:49

Michael schreef:
dylanwild94 schreef:Vergeet die dubbele voordeur wat dat is in de constructie van de LLE niet mogelijk. Daarom hebben Ambassadors dat ook niet.


Bij de VDL Citea LLE is wel degelijk een dubbele voordeur mogelijk.
Bij de LLE niet bij de SLE,SLF(A) en XLE wel. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

In schoolperiodes vast traject: Laan van nieuw blankenburg, Rozenburg - Anthony fokkerweg/ parmertierplein, Rotterdam.

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 2280
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Discussies over busmaterieel

Berichtdoor dylanwild94 » Do 15 Okt 2015, 20:51

marvinkok schreef:Er zijn zeker wel Ambassdors met dubbelblads voordeuren. Ze worden er alleen niet breder van dan de enkelblads...
Afbeelding
(plaatje via busfoto.net)
In mijn ogen is het dan nog steeds een enkelblad deur met 2 deuren.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

In schoolperiodes vast traject: Laan van nieuw blankenburg, Rozenburg - Anthony fokkerweg/ parmertierplein, Rotterdam.

Gebruikersavatar
NG²7²™
Berichten: 156
Lid geworden op: Ma 25 Jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Discussies over busmaterieel

Berichtdoor NG²7²™ » Do 15 Okt 2015, 23:08

deadlock schreef:maar ik vind het een nonargument om die bussen beter te vinden omdat je de motor beter kwijt zou kunnen en daar reageerde ik op.


Het enige waar een LE voor ontwikkelt is, is het kostenplaatje. Je hoeft achterin niet een dure portaalas te gebruiken, maar kan gewoon een conventionele as inbouwen.
Groeten,
Nick

Gebruikersavatar
deadlock
Berichten: 9299
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contact:

Re: Discussies over busmaterieel

Berichtdoor deadlock » Do 15 Okt 2015, 23:10

Wat is je punt precies?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!

Gebruikersavatar
NG²7²™
Berichten: 156
Lid geworden op: Ma 25 Jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contact:

Re: Discussies over busmaterieel

Berichtdoor NG²7²™ » Do 15 Okt 2015, 23:12

Dat het 'wegwerken' van de motor inderdaad geen argument is ;) Hoogstens een bijkomend voordeel.
Groeten,
Nick

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 937
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Discussies over busmaterieel

Berichtdoor OmniLezer » Vr 20 Nov 2015, 22:50

Wat heeft Micheal ook al weer gezegd over een Citea LLE met dubbel voordeur? :oops:

https://twitter.com/VDL_Heerenveen/status/667335928650866688

Michael schreef:
Bij de VDL Citea LLE is wel degelijk een dubbele voordeur mogelijk.


Micheal. Een dubbelbladsdeur is mogelijk.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
dylanwild94
Berichten: 2280
Lid geworden op: Vr 28 Jun 2013, 22:05
Locatie: rozenburg zh
Contact:

Re: Discussies over busmaterieel

Berichtdoor dylanwild94 » Za 21 Nov 2015, 11:17

Dan neem ik mijn woorden terug.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.

In schoolperiodes vast traject: Laan van nieuw blankenburg, Rozenburg - Anthony fokkerweg/ parmertierplein, Rotterdam.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2398
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Discussies over busmaterieel

Berichtdoor ArrivaBas » Za 21 Nov 2015, 18:42

Ik vind het ook niet lelijk, hoor. :)
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!

dennistd
Berichten: 1376
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Discussies over busmaterieel

Berichtdoor dennistd » Zo 22 Nov 2015, 01:25

Hoeveel zou het schelen? Centimeter of 7 schat ik zo, in vergelijking met een enkelblads deur als deze: http://www.vdlbuscoach.com/vdlBusCoach/ ... ersion.jpg

Het verschil zit tussen de wielkast en de deur, aan de voorkant is het gelijk.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 937
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Discussies over busmaterieel

Berichtdoor OmniLezer » Zo 22 Nov 2015, 18:08

Elke centimeter is een centimeter naar succes.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
Michael
Berichten: 9073
Lid geworden op: Di 23 Feb 2010, 20:18
Locatie: Terheijden
Contact:

Re: Discussies over busmaterieel

Berichtdoor Michael » Zo 22 Nov 2015, 22:00

Bij een dubbelbladsdeur heb je alleen 1 zitplaats minder.
Vaste reiziger van Arriva Brabant.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 937
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Discussies over busmaterieel

Berichtdoor OmniLezer » Ma 23 Nov 2015, 18:35

Michael schreef:Bij een dubbelbladsdeur heb je alleen 1 zitplaats minder.


1 á 2 zitplaatsen. Bij Connexxion en Arriva hebben de Provincie Utrecht Bussen/Rivierenlandbussen 2 zitplaatsen bij de voordeur.

Perfectionisme Micheal :wink:

I get your point
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

dennistd
Berichten: 1376
Lid geworden op: Za 28 Feb 2009, 22:42
Contact:

Re: Discussies over busmaterieel

Berichtdoor dennistd » Di 24 Nov 2015, 23:43

Overigens vind ik zo'n brede voordeur maar niks: er glippen snel mensen langsheen als iemand een los kaartje koopt. Dan kun je natuurlijk de halve deur dichthouden, maar dan is de deur wel weer erg smal.
Afbeelding Treinnieuws & meer: http://trein.dennistd.nl

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 937
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Discussies over busmaterieel

Berichtdoor OmniLezer » Do 26 Nov 2015, 17:02

dennistd schreef:Overigens vind ik zo'n brede voordeur maar niks: er glippen snel mensen langsheen als iemand een los kaartje koopt. Dan kun je natuurlijk de halve deur dichthouden, maar dan is de deur wel weer erg smal.


Ja, dat heb ik ook met die RET Citaro's. Daar heb je wel gelijk in, maar als je een stadsbus met Low-entry krijgt als concessie-eis, heb je hier wel een goed product. Dat zal je niet vaak krijgen, zo'n eis. Zie de MAN bussen van Breng. Daar heb je er een en ik denk dat een eis boven overtreders-pakken gaat.

Ze zijn goedkoper dan de Breng MANnetjes, een Citaro LE en een Citywide.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
OmniLezer
Berichten: 937
Lid geworden op: Do 24 Jul 2014, 11:26

Re: Discussies over busmaterieel

Berichtdoor OmniLezer » Do 24 Dec 2015, 08:11

Zullen we hier nog een laatste discussie houden voordat het jaar eindigt?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.

Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 2398
Lid geworden op: Ma 20 Apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contact:

Re: Discussies over busmaterieel

Berichtdoor ArrivaBas » Do 24 Dec 2015, 16:37

Begin maar 8-)
Elke 2 weken op vrijdag om 18:00 een combistream Train Fever en EEP 12 op Mijn twitch-account (volgende 2 december)!
Volg hier Mijn Flickr!
Geen volk is gezelliger en dankbaarder dan de Grieken!


Terug naar “OV als Hobby”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast