Poll: Domino splitsen?

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera

Fotodomino splitsen in Rail en Bus?

Peiling eindigde op za 29 mar 2014, 17:21

Ja
5
11%
Nee
28
62%
Geen mening
12
27%
 
Totaal aantal stemmen: 45

Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Poll: Domino splitsen?

Bericht door Anne »

Wat is er mis met deze busfoto :mrgreen:

Voor mij zie ik wel graag 1 fotodomino met een goede afwisseling van alle ov vormen.

Lastige om met tram foto's aan te sluiten is dat sommigen er een handje van hebben om bus foto's te plaatsen uit de meest kansloze dorpjes met onmogelijke lijnnummers. Het is voor mij geen sport om te zorgen dat je zo lang mogelijk in een onderwerp blijft hangen. Juist de variatie in soorten materieel en plaatsen maakt het leuk. Niet alleen binnenland maar ook Verweggistan.

Ook ben ik geen voorstander van het beperken van het plaatsen van maar 3 foto's uit een stad. Grote steden hebben juist een grote variatie aan vervoersvormen en materieel typen.

Wel zou ik een beperking willen dat je volgende foto steeds heel anders moet zijn dan de twee voorgaande die je hebt geplaatst. Dus zowel lijn, type en plaats mag dan niet het zelfde zijn. Daarmee voorkom je dat iemand een hele serie dezelfde soort foto's gaat plaatsen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Poll: Domino splitsen?

Bericht door Fles »

avl schreef:Wat is er mis met deze busfoto :mrgreen:
Niet veel. Prima plaat :pos: Let er volgende keer wel op dat dat verkeersbord nogal storend in de weg staat.
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Poll: Domino splitsen?

Bericht door Maurice Hooikammer »

Thom91 schreef:Kuch hooikammer.
Waar slaat dit dan weer op? Ik heb ooit in een fotodomino#5 als binnenkomer een onhandige opmerking gemaakt over treinen, maar hoe andere collega hobbyisten dit ook verwoorden ben ik hierin niet dominant. Wat een onzinnige opmerking.

En wat betreft Dhr. Fles, als die niets anders kan dan het bekritiseren... Zeggen wij busspotters hier iets verkeerds over jullie? Nee dus.

Beheerders, kan er een beslissing genomen worden binnen dit topic? Nu krijgen we weer de trein- tegenover de bus-spotters. Waarom kan men niet gewoon elkaar waarderen en elkaar respecteren om welke hobby/interesse ze hebben...
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Poll: Domino splitsen?

Bericht door Geert »

De resultaten van de poll lijken me duidelijk, het blijft één gemengde domino. Laten we elkaar verder in ieders waarde laten.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Poll: Domino splitsen?

Bericht door BrengMe »

Ik ben het eens met Maurice. Bovendien plaatste hij laatst bij fotodomino dit bericht:
Maurice Hooikammer schreef:Laten we gewoon elkaars interesses respecteren. Het is toch juist de sport om je eigen favoriete aspecten te plaatsen?
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Poll: Domino splitsen?

Bericht door waldo79 »

Een hobbyist is een hobbyist. Van mijn part fotografeer je hectometerpaaltjes. ..
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Poll: Domino splitsen?

Bericht door Meltrain »

Maurice Hooikammer schreef:Nu krijgen we weer de trein- tegenover de bus-spotters.
Ik vind dat de tram-, metro- en veerpontspotters te weinig aandacht krijgen. :(
Voor de rest ben ik het wel met je eens hoor.
avl schreef: Wel zou ik een beperking willen dat je volgende foto steeds heel anders moet zijn dan de twee voorgaande die je hebt geplaatst. Dus zowel lijn, type en plaats mag dan niet het zelfde zijn. Daarmee voorkom je dat iemand een hele serie dezelfde soort foto's gaat plaatsen.
Dat vind ik een wel heel strikte beperking, maar ik vind wel dat mensen eens kritischer mogen kijken naar de foto's die ze plaatsen, zodat niet weer een hele rits Ambassadors (bij wijze van spreken) achter elkaar komt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Poll: Domino splitsen?

Bericht door Michael »

Fles schreef:JA.
Opknorren met al die geitewollensokken met hun bussen. Bussen zijn voor mietjes.
Een beetje respect voor de medemens mag wel hoor. Ik heb nou eenmaal meer met bussen. Ik zit toch ook niet de treinhobbyisten helemaal de grond in te boren.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Poll: Domino splitsen?

Bericht door Michael 1988 »

Ik geef mijn mening ook maar even weer en ik heb geen zin om te quoten nu. Ik ben tegen het opsplitsen, sommigen zijn geïnteresseerd in bussen en andere in railvoertuigen. Hierdoor blijft een mooie menging van beide in de domino zichtbaar. Daarnaast ben ik ook tegen beperkingen. Niet iedereen heeft foto's van railvoertuigen en om nu beperkingen op te leggen (zoals al eerder was gesteld max 3 foto's van bussen of zo) vind ik persoonlijk te ver gaan. Daar naast kan het ook niet altijd aansluiten en niet iedere foto is gelijk.

Wat ik misschien wel een optie vind is om een opsplitsing te maken tussen Dominospel Nederland en Dominospel Buitenland. Ik heb een paar keer foto's voorbij zien komen uit België en met de lijnnummers, bustypes/railvoertuigen en plaatsen (zoals het nu is) kan niet altijd iedereen uitkomen. In België rijden namelijk bus en railvoertuigen die in Nederland niet rondrijden (geld ook voor andere landen). Op zich vind ik het persoonlijk niet erg, maar misschien dat andere er wel bezwaar tegen hebben dat er foto's tussen zitten uit misschien Zwitserland of Duitsland of China of weet ik veel waar ergens. Ik ben daar persoonlijk ook op tegen, maar als er toch gesplitst moet worden, dan liever splitsen op die manier.

Edit: Oke vooruit dan, alleen deze quote ik:
Fles schreef:
avl schreef:Wat is er mis met deze busfoto :mrgreen:
Niet veel. Prima plaat :pos: Let er volgende keer wel op dat dat verkeersbord nogal storend in de weg staat.
Zeg Fles, let de volgende keer op dat de stationsbordjes niet in de weg staan ;). Daarnaast, moet de fotograaf soms midden op de weg gaan staan of zo? Ik ben blij dat hij of zij let op diens veiligheid en in de berm gaat staan.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Poll: Domino splitsen?

Bericht door Chauf21 »

Op basis van de uitslag in dit topic wordt het domino-topic niet opgeknipt in twee aparte thematopics. Wel blijkt uit de reacties in dit topic dat meer variatie in de modaliteiten op de dominofoto's gewenst is. Aan eenieder de oproep om dat na te streven!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Poll: Domino splitsen?

Bericht door Ardan »

Prima :Y
Slotje :Y
Ik doe ook maar wat
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Poll: Domino splitsen?

Bericht door Michael 1988 »

Chauf21 schreef:Op basis van de uitslag in dit topic wordt het domino-topic niet opgeknipt in twee aparte thematopics. Wel blijkt uit de reacties in dit topic dat meer variatie in de modaliteiten op de dominofoto's gewenst is. Aan eenieder de oproep om dat na te streven!
Is mijn laatste reactie op deze pagina variabel genoeg :P (is pagina 9 van spel 6)?
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Poll: Domino splitsen?

Bericht door Nitein-Repart »

Wat ik misschien wel een optie vind is om een opsplitsing te maken tussen Dominospel Nederland en Dominospel Buitenland. Ik heb een paar keer foto's voorbij zien komen uit België en met de lijnnummers, bustypes/railvoertuigen en plaatsen (zoals het nu is) kan niet altijd iedereen uitkomen. In België rijden namelijk bus en railvoertuigen die in Nederland niet rondrijden (geld ook voor andere landen). Op zich vind ik het persoonlijk niet erg, maar misschien dat andere er wel bezwaar tegen hebben dat er foto's tussen zitten uit misschien Zwitserland of Duitsland of China of weet ik veel waar ergens. Ik ben daar persoonlijk ook op tegen, maar als er toch gesplitst moet worden, dan liever splitsen op die manier.
Ik vind dat je gerust foto's gemaakt in het buitenland mag plaatsen, vind ze vaak een stuk origineler dan foto's gemaakt in Nederland. Maar ik vind als er binnen 48 uur geen aansluitende foto is geplaatst, iedereen een willekeurige foto mag plaatsen om zo de domino weer aan gang te brengen. Dit geldt niet alleen voor foto's gemaakt in het buitenland maar ook de foto van buurtbuslijn 689 gemaakt in Schubbekutteveen.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Poll: Domino splitsen?

Bericht door Wubbo »

Gezien hoeveel dominosteentjes er ondertussen al gelegd zijn lijkt me de kans dat niemand meer kan aansluiten erg klein. Wat mij betreft houden we het dus gewoon zoals het nu is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten